کد خبر 1464875
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۹
۳۱ هزار و ۹۷۴ نفر؛ جدیدترین آمار زلزله هولناک ترکیه

رئیس مرکز مدیریت حوادث اضطراری ترکیه (آفاد) در جدیدترین آمار خود از افزایش شمار قربانیان زلزله دوشنبه هفته گذشته این کشور به ۳۱ هزار و ۹۷۴ نفر خبر داد.

به گزارش مشرق، یونس سزر در مصاحبه با خبرنگاران در نهمین روز از وقوع زلزله در مناطق جنوبی ترکیه با اعلام این خبر افزود: عملیات جستجو و نجات در زیر آوار ماندگان با دقت ادامه دارد و در دویست و یکمین ساعت پس از وقع این حادثه تلخ، یک فرد جوان زنده از زیر آوار بیرون کشیده شده و تحت مداوا قرار گرفت.

پیشتر رئیس جمهور ترکیه گفت که زلزله‌ اخیر در منطقه‌ای به وسعت ۵۰۰ کیلومتر در ۱۰ استان که محل سکونت و زندگی ۱۳.۵ میلیون شهروند ترکیه بود، اتفاق افتاد و متأسفانه ویرانی‌های زیادی به بار آورد.

بنا به اعلام رسانه‌های ترکیه، امروز ۲۶ نفر دیگر از افراد مظنون در ارتباط با نقص ایمنی ساختمان‌های ویران شده در زلزله مالاتیا بازداشت شدند.

خبر دیگر درباره زلزله حاکی است که الکساندر کورنکوف وزیر شرایط اضطراری روسیه اعلام کرد که تیم‌های جستجو و نجات روسیه در مناطق آسیب‌دیده از زمین‌لرزه‌های ترکیه و سوریه کار خود را به پایان رسانده‌اند.

زمین لرزه بزرگی در ساعت ۰۴:۱۷ دقیقه بامداد دوشنبه هفته گذشته جنوب ترکیه و شمال سوریه را لرزاند.

در جریان این زمین لرزه ۷.۸ دهم در مقیاس امواج درونی زمین(ریشتر) خسارت‌های زیادی به ساختمان‌ها وارد شد که تیم‌های نجات و جستجو طی هشت روز گذشته در حال آواربرداری و نجات کسانی هستند که زیر آوار گرفتار شده‌اند.

وزیر شهرسازی، محیط زیست و تغییرات اقلیم ترکیه نیز امروز اعلام کرد که در جریان زلزله روز دوشنبه هفته گذشته، بیش از ۱۹۰ هزار واحد مسکونی و تجاری تخریب شده و یا به شدت آسیب دیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    1 0
    کانکس رایگان امکانات رایگان اینترنت رایگان به مردم خوی چادرندادند
  • IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    0 0
    راحت تا پنجاه هزار میره
  • احمد IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
    0 0
    دست انتقام الهی بی نهایت قدرتمند است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس