دبلیو اچ او: حدود ۲۶ میلیون نفر در ترکیه و سوریه نیازمند کمک هستند

بخش اروپایی سازمان بهداشت جهانی روز سه شنبه اعلام کرد که نزدیک به ۲۶ میلیون شهروند ترکیه و سوریه در پی زمین لرزه های ششم فوریه (۱۷ بهمن ماه) به کمک های انسانی نیازمند شده اند.

به گزارش مشرق از خبرگزاری تاس؛ هانس کلاگ مدیر منطقه اروپایی این نهاد وابسته به سازمان ملل متحد، افزود: این نیازها بسیار زیاد است و هر ساعت زیادتر و بیشتر می شود.

بر اساس برآورد این نهاد بهداشتی و درمانی جهان؛ بیش از ۳۱ هزار تن در ترکیه جان خود را ازدست داده اند و شمار زخمی ها و مصدومان این رخداد در شمال سوریه به ۱۰۰ هزار تن و شمار قربانیانش به پنج هزار تن نزدیک شده است.

کلاگ تاکید کرد که احتمال افزایش همه این اعداد و ارقام وجود دارد. ما شاهد شدیدترین فاجعه طبیعی در ۱۰۰ سال اخیر در منطقه اروپا هستیم. هر چند بررسی در باره ابعاد ان ادامه دارد و هنوز هزینه واقعی اش، مشخص نشده است.

در حالی که دبلیو اچ او خواستار بودجه ۴۳ میلیون دلاری برای تامین هزینه واکنش به زمین لرزه در این ۲ کشور شده، کلاگ پیش بینی کرد که این مبلغ در روزهای آتی با ارزیابی بهتر و دقیق تر ابعاد گسترده این بحران و نیازها، تا ۲ برابر افزایش یابد.

به گزارش مشرق، زمین لرزه بزرگی در ساعت ۰۴:۱۷ دقیقه بامداد دوشنبه هفته گذشته، مناطق جنوبی ترکیه و شمالی سوریه را لرزاند.

در جریان این زمین لرزه با بزرگای ۷.۸ در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) خسارت‌های زیادی به ساختمان‌ها وارد شد و گروه های امداد و نجات و جستجو در هشت روز گذشته، به آواربرداری و نجات افرادی گرفتار زیر آوار پرداخته اند.

وزیر شهرسازی، محیط زیست و تغییرات اقلیم ترکیه اعلام کرد که در جریان زلزله روز دوشنبه هفته گذشته، بیش از ۱۹۰ هزار واحد مسکونی و تجاری تخریب شده و یا به شدت آسیب دیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    0 0
    خدایا مردم ترکیه و سوریه رو یاری کن
  • ح IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    0 0
    مرگ بر حقوق بی بشر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس