کد خبر 1464397
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۰
چگونه در کربلا غذای حضرتی بگیریم؟

بسیاری از زائران در کربلا درباره نحوه گرفتن فیش غذای حضرتی اطلاعی ندارند که در این گزارش به نحوه بهره‌مندی از سفره حرم حضرت امام حسین و حضرت عباس علیهم‌السلام می‌پردازیم.

به گزارش مشرق، در هفته‌های اخیر تعداد زائران عتبات افزایش یافته است و هزاران ایرانی از شهرهای مختلف به صورت زمینی و هوایی به زیارت اعتاب مقدسه عراق مشرف شده‌اند و همچنان نیز این اعزام‌ها در حال انجام است. در کنار زیارت امام حسین علیه‌السلام، بسیاری از زائران مشتاق هستند تا حتی یک بار هم شده غذای حضرتی تناول کرده و از سفره حرم حسینی و عباسی متنعم شوند، اما نحوه گرفتن غذای حضرتی را نمی‌دانند که در این گزارش به چگونگی گرفتن فیش غذای حضرتی در کربلا می‌پردازیم:

مضیف حرم امام حسین و حضرت عباس علیهم‌السلام در وعده‌های غذایی شام و ناهار غذای گرم توزیع می‌کنند که البته کسی که یک بار غذای حضرتی خورده باشد، محال است که طعم آن را فراموش کند.

محل دریافت فیش غذای حرم امام حسین (ع)

گرفتن فیش غذای حضرتی در گذشته مشکلاتی را به همراه داشت و شاید کم‌تر ایرانی موفق به گرفتن غذای حضرتی می‌شد. اما در سال‌های اخیر با نظام‌مندی در توزیع غذای حضرتی در کربلا، سعی شده تا زائران خارجی هم از غذای حضرتی بهره‌مند شوند.

زائران برای گرفتن فیش غذای حضرتی از مضیف امام حسین علیه‌السلام باید ساعت ۵.۵ تا ۶ صبح با همراه داشتن پاسپورت در ورودی مضیف که بیرون حرم و در کنار بین‌الحرمین قرار دارد، حضور یافته و این فیش را برای همان روز تهیه کنند و پس از آن، غذای خود را در ساعاتی که اعلام می‌کنند، تحویل بگیرند. با هر پاسپورت می‌توان یک وعده غذای حضرتی تهیه کرد.

چگونه در کربلا غذای حضرتی بگیریم؟

برای تهیه غذا از مضیف حرم حضرت عباس علیه‌السلام نیز پیش از این، زائران باید در جوار حرم عباسی فیش تهیه می‌کردند که در ماه‌های اخیر با توجه به اجرای طرح توسعه حرم سقای دشت کربلا، در سمت باب القبله حرم حضرت عباس علیه‌السلام و در جایی که برخی از ماشین‌ها برای انتقال زائران در خیابان قبله قرار دارد، می‌توان فیش تهیه کرد.

زمان توزیع فیش غذای حضرتی در مضیف عتبه عباسیه ساعت ۸ تا ۹ صبح است که زائران می‌توانند با در دست داشتن پاسپورت در این مکان حضور یافته و فیش غذای حضرتی همان روز را تهیه و برای دریافت غذا به داخل حرم و مضیف حرم حضرت عباس علیه‌السلام بروند.

چگونه در کربلا غذای حضرتی بگیریم؟

البته در صورتی که زائران در مضیف حرم‌ها غذای حضرتی را تناول کنند، می‌توانند پس از صرف غذا، از قهوه‌های مضیف هم بهره‌مند شوند.

مضیف حرم حضرت عباس و امام حسین علیهم‌السلام در ایام شیوع کرونا برای مناطق محروم و نیازمند و همچنین بیماران کرونایی غذا تهیه و توزیع می‌کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    0 0
    مضیف؟؟ فارسی را پاس بدارید!
  • IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    1 0
    اللهم الرزقنا زيارة الحسين (ع) في الدنيا و شفاعة الحسين في الاخرة

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس