کد خبر 1464099
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۱
افزایش شدید میانگین فقر در اقلیم کردستان عراق

یکی از نمایندگان پارلمان اقلیم کردستان عراق از افزایش شدید میانگین فقر در این اقلیم خبر داد.

به گزارش مشرق، «کاوه عبدالقادر» از نمایندگان پارلمان اقلیم کردستان عراق با اشاره به افزایش شدید میانگین فقر در این اقلیم، افزود: فساد در بین احزاب حاکم در اقلیم کردستان، موجب تشدید فقر بین مردم این منطقه شده است.

وی افزود: عدم پرداخت حقوق کارکنان دولتی در موعد مقرر، عدم ایجاد فرصت های شغلی جدید و فقدان هر گونه فرصت واقعی برای سرمایه گذاری از عوامل اساسی برای افزایش قیمت مواد غذایی ، قیمت سوخت و اعمال مالیات های سنگین بوده که به نوبه خود فقر در اقلیم کردستان عراق را تشدید کرده است.

در همین ارتباط، یک منبع آگاه در اقلیم کردستان عراق از وضعیت بسیار نامناسب بیماران سرطانی در این اقلیم به دلیل فقدان دارو و تجهیزات پزشکی خبر داد.

وی با اشاره به وضعیت بد بیماران سرطانی در اقلیم کردستان عراق، تاکید کرد: وضعیت بیماران در بیمارستان هیوا در شهر سلیمانیه بسیار بغرنج شده است.

گفتنی است اقلیم کردستان عراق در چند دهه اخیر به عرصه ای برای منازعه سیاسی میان دو حزب اتحادیه میهنی و حزب دموکرات تبدیل شده که این درگیری ها و تنش ها تاثیرات منفی متعددی را بر وضعیت اجتماعی این منطقه بر جا گذاشته است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    1 4
    "مشرق نيوز" جان چرا خبرهاي فتوشاپي منتشر مي كني ؟ مگه مردم آزاري با خبرهاي فتوشاپي خوبه ؟ اگه خوبه خوب منم خبر بدم كه همه چي آرومه و ما مردم هم خيييييييييييلي خوشحاليم از كاهش قيمتها و از اين بهتر نميشه كه همه چيمون به همه چيمون ربط داره و شما هم كه معلومه از همه خوشحالتر و راحت ترين. خوب شد از اين خبري كه بهتون دادم ؟ اصن هيشكي نميگه زلزله اومد ، نيومد ؟ برف اومد، نيومد؟ همش از فقر و فقارت مردم خبر فتوشاپي ميزنين، آخه چرا ؟ فتوشاپ هم حدي داره خوب ! رعايت كنين در خبرهاي آينده تون.
    • IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
      0 0
      حرف الکی نزن
  • IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    4 1
    حالا کجایش دیده اند - تازه برای یک عده بخور بخور شروع شده وای بروزی که ثروتهای نجومی سران اقلیم را مردم کرد بفهمند
  • IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    1 1
    خب خداروشکر که در کشور نرخ دلار به ۴۶ تومان نرسیده!آپارتمان در تهران به بالای ۶۰ هزارتومان نرسیده!یک کارگر و کارمند مجبور نیست ۷۰ سال کار کنه و تازه هیچی نخوره تا بشرط ثابت بودن قیمت ۷۰ متر آپارتمان بخره!خوراک هم که مفته کلا...خودرو هم که لازم نداریم...تفریح هم که خب بی معنیه!پوشاک هم که برگ درختان رو داریم..رایگانه! حالا تیتر بزنید اقلیم عراق فقیر شده!
    • IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
      0 0
      خدارو شکر که شماها گندهای اساسی نزدید و اصلا طلبکار نشدید افساد طلبان
  • IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    1 0
    انشالله داعش دوم هم یکبار دیگر دخل این کردهای تجزیه طلب در اقلیم رو در بیاورد که قدر کمک های حاج قاسم رو ندانستید و باز تروریست های مهتدی رو اقامت دادید. عین ترکیه زیر پرچم آمریکا رفتید و انشالله شما تجزیه طلب ها هم گرفتار مشکلات عدیده می شوید و اسراییل و آمریکایی ها همان ارباب هایی که عاشقشان هستید پشت تان را خالی می کنند
    • IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
      0 0
      سلام ان شاءالله اصله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس