کد خبر 1463429
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۰
برگزاری جشن پیروزی انقلاب در مسکو با استقبال گسترده شخصیت‌های روسی

جشن چهل و چهارمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی با حضور صدها تن از مقامات بلندپایه لشگری و کشوری روسیه و همچنین سفرای کشورهای مقیم روسیه در مسکو برگزار شد.

به گزارش مشرق، صدها تن از مقامات بلندپایه لشکری و کشوری فدراسیون روسیه، سفرای کشورهای مقیم روسیه، وابستگان نظامی، شخصیت‌های برجسته سیاسی، فرهنگی و مذهبی، چهره‌های علمی و دانشگاهی، فیلسوفان، اندیشمندان و مدیران ارشد رسانه‌های روسی، با حضور در مراسم جشن روز ملی جمهوری اسلامی ایران در روسیه، چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را شکوهمندتر از همیشه کردند.

میهمانان این جشن با استقبال کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه در حالی به مراسم روز ملی ایران آمدند که تالارهای بزرگ هتل کارلستون مسکو مملو از میهمانان روسی، سفیران و نمایندگان دیگر کشورهای مستقر در روسیه بود.

الکساندر نوواک معاون نخست‌وزیر و رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه، آندره فورسنکو دستیار رئیس جمهور روسیه در امور علم و فناوری، ایگور لیویتین دستیار ولادیمیر پوتین در امور اقتصاد و انرژی، ژنرال الکساندر فومین معاون وزیر دفاع روسیه، روسای جمهوری‌های خودمختار روسیه، استانداران، معاونان چندین وزارتخانه اقتصادی و صدها تن از شخصیت‌های برجسته روسی با حضور در این مراسم باشکوه، فرارسیدن چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به سفیر کشورمان تبریک گفتند.

کاظم جلالی سفیر کشورمان در روسیه در این مراسم با اشاره به اینکه مردم و دولت ایران در چهل و چهار گذشته همواره با توطئه‌ها و موانع ایجاد شده بسیاری توسط برخی قدرتهای خارجی مواجه شده‌اند، گفت : آنها با تحمیل یک جنگ هشت ساله، تروریسم، تحریم و سپس با تروریسم اقتصادی که اخیرا جنگ ترکیبی نیز به آن اضافه شده است، فشاری حداکثری را به کشورمان وارد کردند اما علی‌رغم همه توطئه‌ها و دسیسه‌ها، جمهوری اسلامی ایران به لطف خدا و حمایت وسیع مردمی توانسته است دستاوردهای فراوان علمی، اقتصادی و فناوری‌هائی را بدست آورد که در عرصه خودکفایی در تولید محصولات کشاورزی، تولیدات صنعتی، فناوری نانو، انرژی صلح آمیز هسته ای، ‌ صنعت هوا-فضا و غیره کاربرد پیدا کرده است.

سفیر کشورمان افزود: طی این دوران جمهوری اسلامی ایران توانست رتبه هجدهمین اقتصاد بزرگ دنیا را کسب کند و ایران در زمینه دانش و فنّاوری، رتبه شانزدهم دنیا را در اختیار دارد.

وی گفت: کسب رتبه هفتم جهان در تولید نانو دارو و رتبه چهارم دنیا در علم نوین نانو، همچنین عنوان دومین کشور تولید کننده داروهای نوترکیب هموفیلی، قرار گرفتن در جمع ۵ کشور سازنده لیزرهای پرتوان و قرار گرفتن در بین ۱۰ کشور سازنده واکسن کرونا در جهان، بخشی از دستاوردهای کشور پس از انقلاب است.

سفیر کشورمان تاکید کرد: ایران در عرصه فناوری فوق پیشرفته فضایی، با پرتاب موفق ماهواره بر «سیمرغ» به فضا، به جایگاه هشتمین کشور برتر دنیا در این عرصه دست یافته است.

کاظم جلالی در بخش دیگری از سخنانش، مبنای سیاست خارجی نظام جمهوری اسلامی را اصول و ارزشهای انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: ایران پیوسته در عرصه بین‌المللی، مدافع صلح و عدالت و عقلانیت و رد توسل به زور، تجاوز، تحریم و اقدامات یکجانبه بوده است.

جلالی همچنین به روابط عمیق ایران و روسیه اشاره و تصریح کرد:مناسبات دوجانبه در حال حاضر در بهترین سطح کیفی قرار دارد و حجم مبادلات ایران و روسیه در تاریخ روابط دو کشور بی‌سابقه است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در مقابل یکجانبه گرایی، محکم و استوار ایستاده‌اند و بطور مشترک درحال مبارزه با هر گونه یکجانبه گرائی، تک روی‌ و زیاده خواهی‌ در عرصه بین المللی و منطقه ای هستند.

الکساندر نوواک معاون نخست‌وزیر و رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه نیز در این مراسم گفت :جمهوری اسلامی ایران نمونه ای از ترکیب هارمونیک اصول دینی و دموکراسی در کشور و موازنه بین حقوق بشر و منافع ملی شد.

نوواک افزود: امروز ایران با موفقیت از عهده چالش های خارجی بر آمده و بازیگر مهمی در سیاست جهانی و بخش مهمی از اقتصاد جهانی و یکی از مراکز کلیدی فرهنگی و دینی در جهان است.

معاون نخست وزیر روسیه تاکید کرد: ایران همسایه نیک ما است و روابط چند جانبه با آن کشور بطور سنتی ماهیت واقعی دوستانه دارد و بر اساس احترام متقابل است.

الکساندر نوواک گفت: مواضع ایران و روسیه در بسیاری از مسایل بین المللی همخوانی دارد و ما مخالف جهان تک قطبی هستیم و از حاکمیت کشورهای خود دفاع می کنیم.

وی با اشاره به اینکه هدف روسیه گفتگوی توام با تساوی حقوق و سودمندی متقابل است افزود: روابط دو کشور به‌سرعت در حال توسعه است و گفتگوی سیاسی دو کشور به شدت در جریان است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • روس وطن دوست IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
    5 3
    روسیه رو فروختید به ایران!!
    • محمد قزل IR ۰۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
      0 0
      کار خوبی کردین به تو چه ربطی داره منافق آلبانی نشین
  • IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
    0 0
    خوشحالی روسها واسه انقلاب 57 بسی مایه تعجب وپوزخند است اینا میگ واسکاد دادند به عراق .
    • ح IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
      0 0
      اصلا هم نیست!! اون شوروی بود که همین اکراین که سنگش رو به سینه میزنید یکی از اصلی ترین جماهیرش بود!!
  • IR ۰۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    0 0
    امریکایی ها ببینند و پماد سوختگی هم قبلش تهیه کنند می خواستن ایران را منزوی کنن اما روزی خواهد رسید خود اروپایی ها هم امریکا را ول می کنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس