کد خبر 1483991
تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۵
تاکید رئیس جمهور کرواسی بر توسعه روابط دوستانه با ایران

رئیس جمهوری کرواسی در دیدار با سفیر ایران بر توسعه روابط دوستانه و همکاری با کشورمان در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و علمی تاکید کرد.

به گزارش مشرق، زوران میلانوویچ روز پنجشنبه در این جلسه که به مناسبت خداحافظی «پرویز اسماعیلی» سفیر ایران در کاخ ریاست جمهوری کرواسی برگزار شد، افزود: نقش سفیر در گسترش روابط دو جانبه بسیار مهم و کلیدی است و من از توسعه مناسبات دو کشور طی دوره اخیر خوشحالم.

اسماعیلی با تشکر از میزبانی صمیمانه و حمایت های ارزنده رئیس جمهور کرواسی و دفتر وی در دوران ماموریت خود، گزارشی از آخرین وضعیت روابط ایران و کرواسی در زمینه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی ارائه داد.

سفیر سابق ایران روابط و گفت‌وگو های دوستانه مقامات عالی سیاسی دو کشور که به شکل دائم برقرار بوده و بویژه پیامهای رئیس جمهور کرواسی به رئیس جمهور کشورمان در مناسبت های مهم ملی را نشانه اهتمام هوشمندانه شما به توسعه و تعمیق روابط سنتی و دوستانه بر مبنای خواست دو ملت، اشتراکات فرهنگی و نیز منافع ملی دو کشور دانست.

وی افزود: با وجود شرایط سخت دوران کرونا و تحریم های ظالمانه، طی این دوره، تجارت غیر نفتی ایران و کرواسی بیش از سه برابر افزایش یافته است که همچنان ظرفیت فراوانی برای چند برابر شدن آن حتی در کوتاه مدت وجود دارد.

اسماعیلی ایرانیان مقیم را «بهترین شهروندان کرواسی و در عین حال سفیران شایستهٔ ایران» دانست و گفت: هموطنان ایرانی مقیمِ کرواسی در جایگاههای مهمی چون نظام سلامت، دانشگاهها و بخشهای اقتصادی و فرهنگی کرواسی فعال هستند.

همچنین در این دیدار مسائل مهم دوجانبه، منطقه ای و بین المللی نیز در این دیدار مورد تبادل نظر قرار گرفت.

سعید خطیب زاده سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، به عنوان سفیر جدید ایران در کرواسی معرفی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس