کد خبر 1463195
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۷
زلنسکی خطاب به اروپا: ما در حال دفاع از شما هستیم

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین که به بروکسل سفر کرده، امروز پنجشنبه در صحن پارلمان اروپا اعلام کرد که کی‌یف در حل دفاع از اتحادیه اروپا است.

به گزارش مشرق از روزنامه لوموند، زلنسکی خطاب به نمایندگان پارلمان اروپا گفت که اوکراین به عنوان کشوری که در حال پیروزی جنگ است باید تبدیل به یک عضو اتحادیه اروپا شود.

رئیس جمهوری اوکراین تاکید کرد که اتحادیه اروپا کامل نیست مگر اینکه کشورش یک بخش جدایی ناپذیر از این بلوک باشد.

سفر زلنسکی به بروکسل در حالی است که حملات روسیه شدت پیدا کرده و درگیری‌های نظامی دو طرف به تدریج افزایش پیدا می‌کند. وی که پیش از این به انگلیس و فرانسه نیز سفر کرده، از کشورهای اروپایی خواسته تا جنگنده و تجهیزات نظامی دوربرد به اوکراین عرضه کنند.

پیش از سخنرانی رئیس جمهوری اوکراین روبرتا متسولا رئیس پارلمان اروپا اعلام کرد که متحدان باید خیلی سریع به عنوان قدم بعدی ارائه سامانه‌های دوربرد و جنگنده‌ها به کی‌یف را در نظر بگیرند.

شارل میشل رئیس شورای اروپا نیز پس از دیدار زلنسکی با رهبران اتحادیه اروپا، اشاره کرد که هفته‌های آینده جنگ اوکراین می‌تواند سرنوشت‌ساز باشد و الان زمان لرزیدن نیست بلکه زمان برای حمایت کامل است.

اورسولا فون درلاین رئیس کمیسیون اروپا نیز به نوبه خود در جریان یک کنفرانس خبری در مورد وضعیت نامزدی اوکراین برای اتحادیه اروپا گفت که این نهاد از نزدیک با دولت اوکراین برای پیشبرد آن همکاری می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه سرعت رسیدن آنها به نقاط عطف تعیین شده توسط کمیسیون اروپا سرعت روند عضویت آنها را تعیین می‌کند، گفت: هیچ جدول زمانی سفت و سختی وجود ندارد، این یک فرآیند مبتنی بر شایستگی است.

ادعای زلنسکی درباره طرح روسیه برای ویرانی مولداوی

زلنسکی در گفتگو با رهبران اتحادیه اروپا مدعی شده است که کی‌یف طرح‌های سرویس‌های اطلاعاتی روسیه برای ویرانی مولداوی را خنثی کرده است.

رئیس جمهوری اوکراین اضافه کرد که اسناد نشان می‌دهد «چه کسی، چه زمانی و چطور» این طرح دموکراسی مولداوی را از بین می‌برد و کنترل روسیه بر این کشور را ایجاد می‌کرد.

وی ادعا کرد که این طرح خیلی مشابه با طرحی است که روسیه برای تصرف اوکراین کشیده است. با اینحال زلنسکی به گفته خودش نمی‌دان که آیا مسکو در نهایت دستور اجرای این طرح را داده است.

روسیه به دقت تحرکات زلنسکی را تحت نظر دارد. روز چهارشنبه تلویزیون دولتی روسیه مسیر پرواز هواپیمای نیروی هوایی انگلیس که زلنسکی برای سفر به لندن از آن استفاده کرده بود را نشان داد. در این شبکه اعلام شد که هواپیما از پایگاه هوایی لهستان در شهر «ژشوف» که به عنوان هاب برای تحویل تسلیحات غربی به اوکراین عمل می‌کند، بلند شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    2 0
    زلنسکی جمله را کامل ادا نکردی! باید بگی: اروپا!! جوانان و اقتصاد و آینده کشور ما را قربانی خود کرده‌اید. ولی خوب، مهره‌ دست‌نشانده ، چنین چیزی نخواهد گفت.
  • IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    4 0
    جنگ روباتحریک وجنگ افروزان صهیونیست وکاخ سفیدبه اروپااوردند
  • IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    2 0
    تو از خودت هم نمی توانی دفاع کنی چه برسه به اروپا .
  • ح IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    1 0
    مقایسه کنید با دفاع ایران و روسیه از سوریه!! فرق میکنه کی پشتیبان باشه!!
  • حمیدرضا IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    0 0
    *** آقای مددوف ... همانطور که در اقدام نظامی بر علیه اوکراین پیش دستی درستی انجام دادید ..‌در حذف زلسنکی هم تردید نکنید .... خدا یاور کشور روسیه و پیروان واقعی دین حضرت مسیح باشد ... خدا به عظمت این ماه عزیز و بزرگ نابودی صهیونیست و پیروزی روسیه را به ثمر رساند .
  • ش AE ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
    0 0
    شتر در خواب بیند پنبه دانه گهی لف لف خورد گه دانه دانه جوجه رو آخر پاییز میشمارن دلقک
  • IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
    0 0
    نقش اوکراین در اروپا بعنوان یک گله گوسفند ها هست تا مبادا به گاز ارزان قیمت روسیه نزدیک گردند! تا آخرین اوکراینی برای ارباب جهت این هدف خواهد جنگید البته از طریق در باغ سبز نشان دادن به مردم اوکراین! و چون جیب ارباب از فروش گاز مایع به قیمت چند برابر و فروش تمامی اسلحه های ته انبار ی بصورت نجومی پر پول شده پس نگرانی نیست چون مافیای قدرت در اوکراین با جیب پر پول و مردم سر شیره مالیده شده و سلاحها و نیروهای غربی از جیب ارباب خوب دفاع میکند!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس