کد خبر 1463080
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۸
برنامه جدید برای احیای سوپرلیگ اروپا

برنامه جدیدی برای احیای سوپرلیگ اروپا که چندی پیش در نطفه خفه شد، اعلام شده است.

به گزارش مشرق، مدیر اجرایی سوپرلیگ اروپا برنامه جدیدی برای این رقابت‌ها اعلام کرد که احتمالاً ۸۰ تیم در دسته‌های مختلف را در بر خواهد گرفت و جانشین لیگ قهرمانان اروپا خواهد شد.

در حالی که ۱۲ تیم، سوپرلیگ را تشکیل داده بودند، هنوز مشخص نیست ۶۰ تا ۸۰ تیم اصلی این رقابت‌ها چگونه انتخاب خواهند شد و نحوه سقوط تیم‌ها برای هموار کردن راه شرکت تیم‌های جدید نیز مشخص نشده است. شکل جدید بازی‌ها توسط رئال مادرید، بارسلونا و یوونتوس هم به شکل سری باقی مانده و سوالاتی درباره نحوه برگزاری تورنمنت وجود دارد.

برند رایشارت، مدیر اجرایی موسسه A۲۲ به روزنامه آلمانی دی‌ولت خبر داده تورنمنت جدید بر اساس عملکرد ورزشی تیم ها خواهد بود و اعضای ثابتی نخواهد داشت اما برای هر تیم ۱۴ بازی در هر فصل تضمین شده است.

این موسسه که برای حمایت مالی و کمک‌رسانی به ایجاد سوپرلیگ اروپا ایجاد شده است، با ۵۰ باشگاه اروپایی مشورت و ۱۰ چارچوب بر اساس آن، ایجاد کرده است. گفته می‌شود باشگاه های رئال مادرید، بارسلونا و یوونتوس با این ۵۰ باشگاه ارتباط برقرار کرده‌اند و امیدوارند تورنمنت فوتبالی جدیدی را در اروپا ایجاد کنند.

رایشارت نوشته است: پایه‌های فوتبال اروپا در خطر فروپاشی است و زمان برای تغییر فرار رسیده است. صحبت‌های ما با باشگاه‌ها آزاد، صادقانه و سازنده بوده است و به این نتیجه رسیده که چه تغییراتی نیاز است و چگونه ما باید آن‌را به کار بگیریم.

موسسه A۲۲ همچنین یوفا و فیفا را به دلیل مسدود کردن مسیر ایجاد سوپرلیگ و همچنین اعمال تحریم علیه آن‌ها به چالش کشیده و استدلال کرده که بخش‌های حاکم از موقعیت برتر خود تحت لوای قانون رقابت در اتحادیه اروپا سوءاستفاده می‌کنند.

رایشارت همچنین گفته سوپرلیگ یک رقابت آزاد با انتخاب از طریق عملکرد تیم‌ها در سطح ملی خواهد بود و تمام این تیم‌ها در لیگ‌های داخلی نیز رقابت خواهند کرد. لیگ‌های ملی نیز اساس بازی خواهند ماند.

مدیر اجرایی A۲۲ استدلال کرده سوپرلیگ درآمدهای مالی جدیدی را برای حمایت از تمام این هرم ایجاد خواهد کرد و تضمین ۱۴ بازی «ثبات و قابل پیش‌بینی‌بودن» درامدها را فراهم خواهد کرد.

او همچنین برنامه‌ها برای اقدامات کنترلی بر هزینه‌ها را هم ایجاد کرده که بر اساس آن، باشگاه‌ها باید تنها بخش ثابتی از درآمد سالیانه فوتبالی خود را به دستمزدهای بازیکنان و همچنین نقل و انتقالات خالص، اختصاص دهند. رایشارت می‌نویسد: هزینه باشگاه‌ها تنها بر ساسا درآمد حاصله خواهد بود و نه انحراف رقابتی از طریق تزریق سرمایه.

دیوان دادگستری اتحادیه اروپا قرار است در سال جاری میلادی حکم نهایی خود را درباره این موضوع اعلام کند اما بر اساس حکم غیرالزام‌آور در دسامبر ۲۰۲۲، اقدامات یوفا و فیفا در سد کردن راه تشکیل سوپرلیگ اروپا، با قوانین اتحادیه اروپا سازگار است.

رسانه‌ها این رأی دیوان دادگستری اتحادیه اروپا را ضربه‌ای به باشگاه‌های متمول اروپایی توصیف کردند که قصد دارند رقابت‌های موازی با تورنمنت‌هایی مانند لیگ قهرمانان اروپا ایجاد کنند.

این رأی پس از اختلاف یوفا و سران سوپرلیگ اعلام شد؛ تورنمنت ۱۲ تیمه‌ای که در آوریل سال ۲۰۲۱ اعلام موجودیت کرد و پس از مخالفت دولت‌ها، بازیکنان و هواداران، پس از ۴۸ ساعت فروپاشید و ۹ باشگاه‌ شرکت‌کننده در آن مجبور شدند یکی یکی از آن کناره‌گیری کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس