کد خبر 1446203
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۱
حمایت دیوان دادگستری اروپا از یوفا و فیفا

بالاترین مرجع قضایی اتحادیه اروپا از بالاترین نهادهای فوتبال در اروپا و جهان در مقابل پروژه سوپرلیگ حمایت کرد.

به گزارش مشرق، دیوان دادگستری اتحادیه اروپا که بالاترین مرجع قضایی اتحادیه اروپا به شمار می‌رود از اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) و فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) حمایت و تأکید کرد این عادلانه است که یوفا، باشگاه‌هایی را که می‌خواهند در حالی که هنوز در مسابقات یوفا حضور دارند، برای تشکیل یک تورنمنت دیگر (سوپرلیگ اروپا) جدا شوند، تحریم کند.

دادستان کل دادگاه اروپا امروز گفت قوانین یوفا و فیفا که به آن‌ها حق جلوگیری از پیوستن باشگاه‌ها به لیگ مجزایی را می‌دهد و بازیکنان را به خاطر این کار مجازات می‌کند، با قوانین اتحادیه اروپا سازگار است. این ضربه بزرگی به سه باشگاه رئال مادرید، بارسلونا و یوونتوس است که به دنبال احیای پروژه سوپرلیگ هستند.

آتاناسیوس رانتوس دادستان کل در دیوان دادگستری اروپا روز پنجشنبه حکم داد: «قوانین فیفا و یوفا که برای هر مسابقه جدید نیاز به مجوز قبلی دارد، با قوانین مسابقات اتحادیه اروپا سازگار است. در حالی که باشگاه‌های سوپرلیگی آزاد هستند تا مسابقات فوتبال مستقل خود را خارج از اکوسیستم یوفا و فیفا راه‌اندازی کنند، نمی‌توانند بدون تأییدیه قبلی به شرکت در مسابقات فوتبالی که توسط فیفا و یوفا سازماندهی می‌شوند، ادامه دهد».

انتظار می‌رود در بهار ۲۰۲۳ رأی نهایی دیوان دادگستری اتحادیه اروپا صادر شود. یوفا حکم دادگستری اروپا را گامی تشویق‌کننده در جهت حفظ ساختار حاکمیتی پویا و دموکراتیک موجود در هرم فوتبال اروپا، توصیف کرد.

در بیانیه یوفا آمده است: «یوفا از بیانیه صریح امروز که حکمی از جانب دیوان دادگستری اروپا در حمایت از مأموریت اصلی ما در اداره فوتبال اروپاست و حفاظت از هرم و توسعه فوتبال در سراسر اروپا را توصیه می‌کند، استقبال می‌کند. فوتبال در اروپا متحد می‌ماند و به شدت با سوپرلیگ اروپا یا هرگونه پیشنهاد جدایی که کل اکوسیستم ورزشی اروپا را تهدید می‌کند، مخالف است».

آخرین روزهای فروردین ماه سال گذشته بود که سوپرلیگ اروپا سرانجام با حضور ۱۲ باشگاه مؤسس اعلام وجود کرد، اما در پی فشارهای یوفا و فیفا، شش تیم لیگ برتری منچسترسیتی، منچستریونایتد، لیورپول، چلسی، آرسنال و تاتنهام از حضور در این مسابقات انصراف دادند که همین باعث شد برگزارکنندگان این پروژه جاه‌طلبانه ۴۸ ساعت پس از اعلام رسمی شکل‌گیری این لیگ، تعلیق آن را اعلام کنند. در ادامه باشگاه‌های اینتر، اتلتیکومادرید، یوونتوس، میلان و بارسلونا هم از حضور در این مسابقات انصراف دادند.

سه باشگاه رئال مادرید، بارسلونا و یوونتوس، اما همچنان معتقد هستند که با برگزاری سوپرلیگ اروپا، باشگاه‌های حاضر در این تورنمنت به درآمد قابل توجهی دست خواهند یافت. آن‌ها معتقدند درآمدی را که یوفا از لیگ قهرمانان اروپا دارد، به‌صورت عادلانه بین باشگاه‌ها توزیع نمی‌کند، این در حالی است که بازیگران اصلی لیگ قهرمانان، باشگاه‌ها هستند نه یوفا!

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس