فیک نیوز

صفحات شبکه‌های مجازی این روزها پر شده از خبرها و تصاویر جعلی به نام زلزله خوی که با احساسات و عواطف مردم بازی می‌کند.

به گزارش مشرق، بعد از وقوع زمین لرزه ۵.۹ ریشتری در شهرستان خوی در کنار کمک‌های امدادی و خدمات رسانی نیروهای هلال احمر، مدیریت بحران به دلیل تداوم پس لرزه‌ها و وسعت زیاد دربرگیری زمین لرزه در خوی گروه‌های مردمی، جهادی و خیرین زیادی از این استان و سایر استان‌های کشور به صورت خودجوش وارد میدان شده و تلاش دارند سهمی در کمک رسانی به مردم خوی داشته باشند.

با گذشت ۷ روز از این زمین لرزه تاکنون مردم نوع دوست و انسان دوست شهرهای اطراف خوی از جمله ارومیه، سلماس، تبریز، اردبیل و حتی سایر شهرهای دیگر کشور نیز با ارسال کمک‌هایی تلاش داشتند در کنار مردم منطقه زلزله زده خوی باشند.

«دریا رنجبر» دانش‌آموز خردسال اردبیلی که هدایای روز تولد خود را تقدیم زلزله‌زدگان خوی کرد تا موج مهربانی از اردبیل تا منطقه خوی پرآوازه شود بخشی از این کمک‌های نوعدوستانه کشور در خوی است.

اما در این میان عده‌ای سعی دارند با انتشار تصاویر جعلی از عواطف و احساسات مردم سو استفاده کرده و از آب گل آلود زلزله خوی ماهی بگیرند.

فیلمی از دختر بچه آواره سوری در اردوگاهی در شمال سوریه که طی سال‌های گذشته پخش شده، تصاویری از کودک افغانستانی و فیلم پیرمردی در جریان آتش سوزی منزلش در ترکیه بخشی از تصاویر و فیلم‌های جعلی است که به نام زلزله خوی در شبکه‌های مجازی برای تحریک عواطف و احساسات مردم پخش می‌شود.

تصاویر جعلی که به نام زلزله خوی منتشر شده‌اند

این در حالی است که برخی از افراد مشهور در شبکه‌های اجتماعی نیز با انتشار این اخبار جعلی سعی در افزایش مخاطب دارند.

برخی از تصاویر نیز به نظر می‌رسد با هدف و برای برخی اغراض سیاسی منتشر می‌شوند و نه جلب حمایت و کمک به زلزله‌زدگان!

تصاویر جعلی که به نام زلزله خوی منتشر شده‌اند

زمین لرزه ۵.۹ ریشتری شهرستان خوی را ۸ بهمن لرزاند و موجب آسیب به بیش از ۸۰ روستای این منطقه و بخش‌هایی از شهر خوی و شهر فیرورق شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • فرزاد IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
    17 3
    ‌لعنت خدا بردروغگویان. علاوه بر علی کریمی مفسد، احمدرضا عابدزاده هم به معاندین واغتشاشگران پیوست و عکس یه کودک افغانستانی در سرما را به زلزله خوی ربط داد.به کجا چنین شتابان .حتما قصد رفتن به جهنم را دارید.
    • SE ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
      6 1
      اینها که به کیفیت کمک رسانی معترض هستند خودشان چه کمکی کرده اند؟
  • IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
    8 2
    لعنت خدا بر دروغگویان ،،،بعد هم سریع تکذیب می کنند ‌گردن دشمن می اندازند
  • ناصر DK ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
    3 2
    در ایران بگرد راستگو پیدا کن
    • IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
      0 1
      سرویس بهداشتی های دهات دانمارک رو زودتر بشور برو خونه هیزم روشن کن یخ نزنی ناصر جون، کاری به ایرانیها نداشته باش!!!!
  • حجت IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
    0 0
    چرا اینارو احضار نمی کنند؟ کدومشون جرات می کنن تو یه کشور دیگه نمک بخورند و نمکدان بشکنند؟ ‌‌بایدچنان نطق کشید که نطق دونشون کور بشه. غیر ازین باید به حال خودمان افسوس بخوریم که با کیا هشتاد میلیون شدیم. همون احمق هایی که می بینند دروغه اینا بازم گول می خورند. حیف پینوکیو
  • IR ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
    0 0
    اونی که امدادی هارو تخریب میکنی مگه چندتا امدادی استخدام داریم درک داری یا نه خوی شهر هست نه دهکده چند هزار انسان اونجا بوده و روستاهای اطرافش تو میتونی فقط دو هفته بدون هیچکاری تمام کوچه ها و خیابانها سر بزنی که انتظار از این بندگان خدا داری یه شبه تخت پادشاهی بیارن برا همه من توی کرمانشاه دیدم چجور توی سرما از جونشون مایع میگذاشتند خدا خیر دنیا و آخرت به همه جهادگران بسیجیان سپاهیان و ارتشیان و نیروهای مردمی و دولت بده که اولین فرست رسیدگی کردند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس