لحظه وقوع زلزله خوی از نگاه دوربین مدار بسته

استاندار آذربایجان: بحث ارزیابی خسارت‌ها در مناطق شهری و روستایی با ۱۳۰ گروه در حال انجام است و تا پایان امشب برای ارائه به دولت جمع بندی می‌شود.

به گزارش مشرق،‌ محمد صادق معتمدیان در نشست خبری با اصحاب رسانه در فرمانداری خوی اظهارداشت: از تلاشگران جمعیت هلال احمر که شبانه‌روز در خدمت مردم هستند، قدردانی می کنیم.

وی ادامه داد: با تعاملات خوب مجموعه‌های امدادی، تمام دستگاه‌های اجرایی، خدمات‌رسان، نیروهای نظامی و انتظامی، خدمات حداکثری به زلزله‌زدگان ارائه شده است.

معتمدیان تصریح کرد: با وجود آسیب‌ها، از همان ساعات اولیه تمامی شریان‌های حیاتی از جمله آب و برق و گاز شهرستان وصل شد.

استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه مهمترین کار، بسیج امکانات برای اسکان اضطراری بوده است گفت: بحث ارزیابی خسارت‌ها در مناطق شهری و روستایی با ۱۳۰ گروه در حال انجام است و تا پایان امشب برای ارائه به دولت جمع بندی می‌شود.

وی یادآور شد:از پیگیری‌های رئیس جمهور محترم حضور معاون اول و مدیران ارشد کشور در منطقه قدرانی می‌کنیم و این نشان از اهمیت خدمت مسؤلان کشور به مردم است.

استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه امکانات در اسکان‌های اضطراری تجمیع شده و خدمات کامل به مردم داده می‌شود گفت:۶۰ اردوگاه ایجاد شده و تا یکصد اردوگاه افزایش خواهد یافت.

معتمدیان خاطرنشان کرد: حدود ۱۲ هزار واحد مسکونی در مناطق شهری و روستایی ارزیابی شده‌اند و تاکنون بیش از۳۰هزار دستگاه چادر توزیع شده است و درگاه های اطلاع رسانی و جلب نظرات مردم ایجاد شده است.

وی یاد آور شد: ٦٠ اپراتور به صورت ٢٤ ساعته آماده دریافت مشکلات مردم زلزله زده هستند وگروه‌های جهادی، خیرین و موکب داران در منطقه فعالانه کار می کنند و قدردان آنان هستیم.

استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد: روزانه یکصد هزار پرس غذای گرم‌ توزیع می شود و مردم به شایعات توجه نکنند؛ امکان پیش بینی زلزله وجود ندارد.

وی ادامه داد: سیاست دولت و تاکید رئیس جمهور محترم بازسازی مناطق آسیب دیده است.

وی بیان کرد:روز یکشنبه در جلسه هیات دولت برای جلب حمایت های دولت حضور خواهیم یافت.

معتمدیان با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی برای مقاوم‌سازی با حمایت دولت و همکاری مردم در منطقه صورت می‌گیرد عنوان کرد: رسانه‌ها در نهادینه‌سازی مقاوم سازی منازل مسکونی و واحدهای دامی کمک کنند.

وی گفت: تلاش می‌کنیم با بسیج امکانات و مشارکت نهادهای حاکمیتی و کمک‌های دولت، هزینه بازسازی واحدهای مسکونی کاهش یابد و با سرعت و دقت، کار بازسازی مناطق زلزله زده را انجام می دهیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
    1 0
    انشاالله به زودی مشکلات هم وطنان عزیزمان در خوی برطرف شود.
  • ناشناس IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
    0 0
    احمدی نژاد کجاست دیگه بیانیه نمیده خسارت روستاهای خوی بعلت ضعف در سازه های خوی در زمان احمدی نژاد فرو ریخته بیاد جواب بدهد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس