کد خبر 1461082
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۳:۵۸
کلاهبردار حرفه‌ای رسید ساز در شرق مازندران دستگیر شد

رئیس پلیس فتا استان مازندران از شناسایی و دستگیری شخصی که از طریق اپلیکیشن رسیدساز جعلی اقدام به کلاهبرداری از کاسبان شرق استان می‌کرد، توسط پلیس فتا بهشهرخبر داد.

به گزارش مشرق، سرهنگ سامع خورشاد افزود: با مراجعه چند تن از شهروندان شرق استان به پلیس شهرستان بهشهر و طرح شکایت مبنی بر این که شخصی ناشناس قطعه کالایی از آنها خریداری و در قبال آن رسید جعلی تحویل داده است پرونده‌ای در این پلیس تشکیل و در دستور کار رسیدگی قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی کارشناسان پلیس فتا مشخص شد شخصی با مراجعه به فروشگاه‌ها اقدام به خرید کالا نموده و سپس به یک رسید بانکی جعلی در تلفن همراه خود به فروشندگان ارائه و مدعی می‌شود که وجه کالا به حساب فروشندگان واریز و کالای مورد نظر را دریافت می‌کند و در ادامه قربانیان پس از گذشت چند ساعت متوجه می‌شوند پولی به حسابشان واریز نشده است.

وی تصریح کرد: برابر اظهارات شکات و بررسی‌های به عمل آمده معلوم شد متهم از طریق اپلیکیشن رسید ساز جعلی اقدام به کلاهبرداری از فروشندگان کرده که با اقدامات فنی و شگردهای خاص پلیسی متهم شناسایی و ضمن هماهنگی با مرجع قضائی در استان همجوار شمالی دستگیر و به پلیس فتا شهرستان بهشهر انتقال داده شد.

رئیس پلیس فتا مازندران خاطرنشان کرد: متهم با همین روش ازبرخی مراکز خرید در شهرستان‌های نکاء، بهشهرءگلوگاه مازندران نیز کلاهبرداری کرده است.

سرهنگ خورشاد افزود: عامل کلاهبردار که مردی ۲۸ ساله بود اقدام به کلاهبرداری از حساب ۶۰ نفر از شهروندان مازندران به مبلغ دو میلیارد ریال کرده بود اعتراف کرد.

این مقام مسئول یادآور شد: هموطنان گرامی درخصوص خرید وفروش کالاها هوشیاری کامل را در زمان خرید نسبت به صحت و سقم کالا و در زمان فروش نسبت به واریز وجه مورد معامله اطمینان کامل حاصل کنند و پس از بررسی حساب بانکی و اطمینان از پیامک واقعی از جعلی نسبت به تحویل کالا اقدام کنند و در قرار ملاقات حضوری نیز تمام جوانب امنیتی را در نظر گرفته و در صورت بروز مشکل سریعاً آن را از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir لینک مرکز فوریت‌های سایبری با ما در میان بگذارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس