زاکانی: قرارگاه تعلیم و تربیت در شهرداری تهران بزودی تشکیل می شود

نشست مشترک شهردار تهران و وزیر آموزش و پرورش با حضور معاونین ۲ دستگاه برگزار شد و شهردار تهران از تشکیل قرارگاه تعلیم و تربیت در شهرداری تهران خبر داد.

به گزارش مشرق، نشست مشترک علیرضا زاکانی شهردار تهران و یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش با حضور معاونین ۲ دستگاه شب گذشته در ساختمان بهشت شهرداری تهران برگزار شد.

نوری: شهردار تهران نگاه دقیق و درستی به مسائل آموزشی و پرورشی دارد

در ابتدای این نشست مشترک نوری وزیر آموزش و پرورش با اشاره به رویکرد مثبت شهرداری تهران در رابطه با مساله تعلیم و تربیت گفت: یکی از نقاط قوت مدیریت شهری جدید نگاه فرهنگی شهردار تهران و اداره این شهر بر اساس آن است.

وی در ادامه افزود: آموزش و پرورش در حوزه‌های مختلفی به شهرداری تهران نیاز دارد؛ اما پیش از همکاری، لازم است بدانیم در الگوی حکمرانی مد نظر شهردار تهران، آموزش و پرورش چگونه جانمایی می‌شود تا علاوه بر رفع نیازهای این وزارتخانه از ظرفیت هایمان در راستای ایجاد شهر نمونه استفاده کنیم.

وزیر آموزش و پرورش در تکمیل سخنان خود گفت: برخی گمان می‌کنند همکاری دو دستگاه تنها خلاصه به تأمین و نوسازی ساختمان برای وزارت آموزش و پرورش می‌شود، در حالی که این مورد هدف تقلیل یافته‌ای برای همکاری است.

نوری با اشاره به ضرورت همکاری علمی میان مجموعه تحت مدیریت خود با شهرداری تهران اظهار کرد: لازم است تعاملاتی میان مرکز مطالعات آموزش و پرورش و شهرداری تهران برقرار شود تا اساس همکاری میان این دو دستگاه بر مبنای مسائل علمی پی ریزی شود. در همین رابطه خلاءهای بسیاری وجود دارد. به عنوان مثالی ساده؛ پس از انقلاب یک مدرسه بر اساس الگوی معماری ایرانی-اسلامی ساخته نشده است، در صورتی که ما معتقدیم ظاهر مدارس تاثیر مستقیمی در یادگیری متعلمین دارد.

نوری در بخش پایانی سخنان خود گفت: طی مدتی که با شهردار فعلی تهران در جلسات هیات دولت توفیق آشنایی داشتم همواره شاهد نگاه درست ایشان به مسائل آموزش و پرورش بودم. بر اساس همین نگاه هم در همکاری و حل مشکلات مربوط به این وزارتخانه شهرداری تهران پیشقدم بوده است.

توکلی زاده: اتصال مدارس به مساجد از برنامه های قرارگاه تعلیم و تربیت شهرداری است

امین توکلی زاده، معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در ادامه این نشست با اشاره به نقش اساسی آموزش و پرورش در فضای کنونی کشور گفت: فتنه اخیر با تمامی تلخی هایی که داشت لااقل باعث شد توجه مسئولین به آموزش و پرورش بیش از پیش معطوف شود.

وی در ادامه افزود: در بخش‌های مختلف شهرداری از گذشته تاکنون ارتباطاتی با آموزش و پرورش وجود داشته است، اما الان با اراده‌ای که در مسئولان دو دستگاه وجود دارد تکلیف ما نیز در پیشبرد این همکاری بیشتر از قبل شده است. یکی از مهمترین کارهایی که در این زمینه به زودی انجام خواهد شد تشکیل قرارگاه تعلیم و تربیت شهرداری تا پایان سال است.

توکلی زاده اتصال مدارس به مساجد را یکی از برنامه‌های قرارگاه تعلیم و تربیت شهرداری در آینده دانست و گفت: در محلات تهران یک مدرسه دخترانه و یک مدرسه پسرانه با تشخیص کمیته مشترکی که میان شهرداری تهران و آموزش و پرورش تشکیل می شود با پشتوانه قرارگاه تعلیم و تربیت به مساجد متصل خواهند شد. مقدمات این اتفاق اکنون تا حد خوبی انجام شده است و به زودی شاهد همراهی سه مجموعه خانواده، مدرسه و مسجد در پیشبرد اهداف نظام تعلیم و تربیت خواهیم بود.

زاکانی: در مسیر آبادانی کشور آموزش و پرورش باید محور تحول باشد

در انتهای این نشست زاکانی نیز با اشاره به مباحث مطروحه در جلسه گفت: سرفصل‌هایی که امروز مورد بحث قرار گرفت پس از بررسی های نهایی تبدیل به چارچوب اصلی تفاهم نامه میان شهرداری تهران و آموزش و پرورش می‌شود.

زاکانی در ادامه با اشاره به رویکرد مدیریت مشارکتی شهرداری تهران و تعامل این مجموعه با سایر دستگاه‌ها افزود: برای تعامل بهتر با مجموعه وزارت آموزش و پرورش به زودی قرارگاه تعلیم و تربیت در شهرداری تهران تشکیل می‌شود که ذیل این قرارگاه مسائل مرتبط با همکاری شهرداری و آموزش و پرورش را عملیاتی خواهیم کرد.

زاکانی در پایان گفت: سر فصل‌هایی که قرار است در تفاهم‌نامه مورد بحث و بررسی قرار گیرد باید معطوف به تمامی ابعاد همکاری شهرداری تهران و وزارت آموزش و پرورش باشد، ما معتقدیم در مسیر آبادانی کشور آموزش و پرورش باید محور تحول باشد. به همین جهت با تمام وجود و ظرفیت خود حاضر به همکاری با این وزارتخانه هستیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    15 0
    تعلیم ووتربیت همه بلدن شفافیت مالی مسئولان درسامانه علنی وخوداظهاری برای ازبین رفتن فساد
  • IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    11 3
    بجاي دخالت در كارهايي كه بهش ربطي نداره به مسائل و مصايب شهري رسيدگي كنه
    • محمدایوب IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
      0 0
      13/7تو درست میگی مثل شورای شهر و شهرداری اصلاح طلبان اسم وفامیل بازی کنه اسم خیابانها را به نام هنرپیشه ها وملی گراها وسلطنت طلبان بگذاره بعدهم شهردار زنشو بکشه تو حمام
  • IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    7 3
    تانک
  • IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    7 3
    تانک از الان خیز رو برداشته
  • IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    8 3
    انتخابات ۱۴۰۸
  • IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    7 3
    تانک از الان خیز رو برداشته برای انتخابات ۱۴۰۸
    • IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
      0 1
      خیلی دوست داریم ولی متاسفانه انتخابات وندی دوره آینده رو اصلاح طلب ها با وعده اینترنت برنده میشن
  • محمدایوب IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    0 0
    آقا این قرارگاه چیه سر ژنرال اصلاح طلبان شیخ گلاسکو قرارگاه سرفرماندهی مرغ و تخم مرغ زده بود علی برکت الله
  • IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    4 0
    پس ۱۲سال اموزش پروش و ۴ سال دانشگاه تهلیم و تربیت نبود مگه؟ حالا این قرارگاه چقدر بودجه داره؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس