1

راب مالی، نماینده ویژه کاخ سفید در امور ایران، طی این مصاحبه پرنکته خود با بی‌بی‌سی که در دهم بهمن‌ماه منتشر شده تقریبا در هر زمینه‌ای که فکرش را بکنید آب پاکی را روی دست براندازان ریخته است.

سرویس سیاست مشرق- در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل بانام «ویژه‌های مشرق» شمارا در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم. در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید.

*******

روزنامه های امروز چهارشنبه ۱۲ بهمن ماه در حالی چاپ و منتشر شد که حضور رهبر انقلاب در حرم امام (س)، بازدهی اعجاب آور از اوراق سکه، ارز سهمیه‌ای و آخرین وضعیت برجام از زبان رابرت مالی پس از پایان اغتشاشات در صفحات نخست روزنامه های امروز برجسته شده است.

در آستانه ایام‌الله دهه فجر و چهل‌وچهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌ا...‌خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب صبح دیروز(سه‌شنبه) با حضور در حرم امام‌خمینی(ره) یاد و خاطره بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را گرامی داشتند. ایشان سپس با حضور در مزار شهدای حادثه هفتم‌تیر و شهدای انفجار دفتر نخست‌وزیری در هشت شهریور۱۳۶۰ یاد شهیدان بهشتی، رجایی و باهنر و یاران شهیدشان را گرامی داشتند. حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای همچنین بر مزار شهید مدافع امنیت آرمان علی‌وردی و تعدادی از شهدای مدافع حرم، شهدای گمنام و شهدای مدافع سلامت نیز حضور یافتند.

روزنامه جام‌جم به مناسبت حضور امام خامنه‌ای در حرم امام خمینی‌(ره) نوشته است:

منظومه فکری رهبر انقلاب درباره شهدا هم بسیار منحصر به فرد است، ایشان در آبان همین امسال در دیدار دست‌اندرکاران کنگره شهدای استان قم در خصوص اهمیت و اثرات شهادت به آیاتی از قرآن اشاره داشتند و گفتند که «شهادت از یک طرف معامله‌ با خدا است؛ آن صدقی که هست، معامله‌ با خداست، خدا هم خریدارش است... از یک طرف تأمین‌کننده‌ مصالح ملی است... شهادت فی‌سبیل‌ا... مصالح ملی و منافع ملت را تأمین می‌کند. شهادت می‌تواند همدلی ایجاد کند.»
رهبر انقلاب دیروز هم به سنت همیشگی‌شان در آستانه دهه‌فجر و چهل‌وچهارمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به مرقد امام خمینی(ره) و گلزار شهدا رفتند؛ زیارتی که هرسال حوالی ۱۲ بهمن حال و هوای شهدای انقلاب را برای ما نسل جدید زنده می‌کند و تاریخ پرهیاهو و افتخارآمیز وطن را برای‌مان به یاد می‌آورد. امسال البته با همه سال‌های قبل یک تفاوت بزرگ داشت و آن هم این بود که حضرت آقا بر سر مزار یک شهید دهه هشتادی هم رفتند؛ شهیدی که مصداق کامل مظلومیت در وقایع ناآرامی‌های پاییز ۱۴۰۱ بود و نحوه شهادت او و غربت و مظلومیتش برای همه ما حجت است.

بهمن روی پروژه سازمان سیا و مزدوران ستاد براندازی/ دلیل کینه آخوند دربار علی‌اف از ایران مشخص شد!

ارسال چند پیام پس از اغتشاشات چه معنایی دارد؟

پس از ناامید شدن غربی‌ها از پروژه براندازی در ایران بار دیگر صدای احیای برجام دوباره شنیده می‌شود، روزنامه ابتکار درباره پیام‌های جدید آمریکا در سرمقاله خود نوشته است:

امریکاییان با دست پس می‌زنند، با پا پیش می‌کشند. آنان از سویی در حال مدیریت اجماع گسترده‌ای هستند که اکنون علیه تهران شکل داده‌اند. از سوی دیگر، همچنان بر بازگشت به گفت‌ وگوهای تعلیق شده اصرار دارند. بازی دوگانه واشنگتن می‌تواند دربردارنده نقشه راه هوشمندانه‌ای باشد که سرانجام آن، تسلیم تهران در برابر خواست‌هایی است که بسا متفاوت از نتایج قابل انتظار در گفت وگوهای گذشته است. پیش از این، هدف گفت وگوها که تا مرداد ماه گذشته در وین دنبال می‌شد، جان بخشی دوباره به «برجام» بود. اما آیا می‌توان آنچه را که اکنون واشنگتن در حال مهندسی آن است در مفهومی از طراحی تازه برای یک نتیجه «برد-برد» تفسیر کرد؟ در این صورت، تهران چه ایده بدیلی را در آستین دارد؟

در ادامه این یادداشت آمده است:

هدف نقشه راه جدید واشنگتن با همراهی متحدان اروپایی خود در تنگ کردن حلقه فشارهایشان، هل دادن تهران به شیب لغزنده از نفس افتادگی است. خواست‌های کنونی آنان از تهران تنها به برنامه هسته‌ای براساس توافق سال ۲۰۱۵ میلادی محدود نمی‌شود، بلکه حتی بیش از آنچه دولت «دونالد ترامپ» در شروط شش‌گانه خود برای بازگشت به برجام به میان آورده بود را شامل می‌شود. شروط دولت ترامپ، اصلاح بندهای زوال پذیر توافق‌نامه ۲۰۱۵؛ امکان بازرسی از تمامی سایت‌هااز جمله سایت‌های نظامی؛ محدود کردن برنامه موشک‌های بالستیک؛ پایان بخشی به تهدیدهای سایبری؛ محدود سازی نقش سپاه پاسداران در منطقه و حل وفصل موضوعات مربوط به حقوق بشر در ایران بود. در آن هنگام، تهران می‌توانست امیدوار باشد که یکجانبه‌گرایی ترامپ، به ظهور دوباره «دوگلیسم» و اندیشه استقلال‌خواهی اروپاییان از سیاست‌های واشنگتن بینجامد.

بهمن روی پروژه سازمان سیا و مزدوران ستاد براندازی/ دلیل کینه آخوند دربار علی‌اف از ایران مشخص شد!

روزنامه آرمان ملی نیز به ارزیابی پیام‌های جدید آمریکا که از طریق رابرت مالی و وزری خارجه قطر به تهران رسیده پرداخته و می‌نویسد:

هرچند برخی مقامات آمریکایی‌ رسما اعلام کرده‌اند که در حال حاضر برجام و بازگشت به توافق وین از دستور کار آنها خارج شده است اما هر از گاهی اخباری از تمایل آنها به ادامه رایزنی با تهران شنیده می‌شود. از این منظر به نظر می‌آید آنها به گونه‌ای استفاده ابزاری از برجام را در نظر دارند. یعنی همان داستانی که در دم انتخابات آمریکا مد نظر برخی قرار می‌گیرد و تلاش می‌کنند به نوعی توافق با ایران در پرونده هسته‌ای را به میز مناظره‌های آمریکا اضافه کنند. این بار نیز بعید نیست که دموکرات‌ها در نظر داشته باشند از توافق با ایران به عنوان یک دستاورد در رقابت با رقبای جمهوری خواه خود که احتمالا یا ترامپ است یا جان بولتون استفاده نمایند.

بهمن روی پروژه سازمان سیا و مزدوران ستاد براندازی/ دلیل کینه آخوند دربار علی‌اف از ایران مشخص شد!

روزنامه وطن امروز هم مواضع جدید نماینده ویژه آمریکا در امور ایران درباره دنبال نکردن پروژه تغییر حکومت در ایران و نوشته است:

واشنگتن بخوبی می‌داند ایران از چند سال گذشته با افزایش برخی مولفه‌های قدرتش، خواهان بازتعریف نقش خود در نظام بین‌الملل است.
ایالات‌متحده ناظر به تحولات چند ماه گذشته ایران و انتقال رهبری آشوب‌ها در ایران به خارج از مرزها شاید از همان ابتدا هم می‌دانست اپوزیسیون خارج‌نشین توان براندازی ندارد اما از این فرصت استفاده کرد و از کارزار فشار دیپلماتیک و رای پارلمان اروپا در قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی گرفته تا تحریم و معرفی برخی عناصر ایرانی خارج‌نشین در سازمان‌های بین‌المللی و حمایت از آنها، همگی را به عنوان پکیجی برای تکمیل یک بسته فشار به ایران و تبدیل آن به یک امتیاز نقد در مسیر هسته‌ای ‌دید.

وطن امروز در ادامه نوشته است:

از همین رو است که با ته کشیدن پروژه آشوب در ایران، دولت جو بایدن بر خلاف مواضع رسانه‌ای خود درباره خروج توافق هسته‌ای از سبد دیپلماسی کاخ سفید حداقل در کوتاه‌مدت، بار دیگر با واسطه کردن قطر که در کنار عمان کانال‌های دائم ارسال پیام بین واشنگتن و تهران هستند، پیام یا پیام‌هایی را به تهران ارسال کرد تا جدیت خود در حفظ کانال‌های ارتباطی با تهران را نشان دهد و همچنین به مقامات ایرانی این سیگنال را بفرستد که مذاکرات و توافق را فراموش نکرده است.

بهمن روی پروژه سازمان سیا و مزدوران ستاد براندازی/ دلیل کینه آخوند دربار علی‌اف از ایران مشخص شد!

روزنامه کیهان نیز نتیجه پیام‌های جدید آمریکا را شسکت سیاست براندازی خوانده و می‌نویسد:

می گفتند ظرف ۶ ماه کار انقلاب تمام است اما دیدند روز به روز بالنده‌تر می‌شود و ماهیت و اهدافش در داخل و خارج از کشور گسترش می‌یابد. انقلاب ۴۴ ساله شد و آمریکای سفاک و بی‌رحم نتوانست هیچ غلطی بکند. ۴۴ سال شبکه دشمنان انقلاب علیه ملت انقلابی ایران شرارت کرد اما امروز ملّت ما و انقلاب ما یک درخت تنومند است و آمریکا و رژیم صهیونیستی رو به فروپاشی. خباثت‌های آمریکا شکست خورده است و خود درمانده است.
ملت بزرگ ایران به برکت انقلاب اسلامی دیگر سرسپرده قدرت‌های بزرگ نیست و از استقلال خود حفاظت می‌کند، دشمن را می‌شناسد و دارد او را می‌سوزاند، آمریکای جنایتکار از ما خشمگین است و باید از این خشم بمیرد.

بهمن روی پروژه سازمان سیا و مزدوران ستاد براندازی/ دلیل کینه آخوند دربار علی‌اف از ایران مشخص شد!

روزنامه فرهیختگان نیز نوشته است که کاخ سفید هم براندازان را سرکار گذاشته بود، در این گزارش آمده است:

راب مالی، نماینده ویژه کاخ سفید در امور ایران، طی این مصاحبه پرنکته خود با بی‌بی‌سی که در دهم بهمن‌ماه منتشر شده تقریبا در هر زمینه‌ای که فکرش را بکنید آب پاکی را روی دست براندازان ریخته است. مصاحبه مالی از این جهت پرنکته است که ثابت می‌کند کاخ سفید از همان ابتدا هم چندان به توان خود برای براندازی جمهوری اسلامی ایران باور نداشته و خلاصه در این سه چهار ماه اپوزیسیون خارج‌نشین را رسما «سر کار» گذاشته است!
شاید بتوان پیغام‌های واشنگتن در پشت صحنه با هدف به جریان انداختن دوباره مذاکرات هسته‌ای را یکی از نشانه‌های این مساله دانست که همین مورد هم بعد از رسانه‌ای شدنش خشم و البته سرخوردگی براندازان را به شکل گسترده‌ای به دنبال داشت، تا جایی که در بعضی موارد مواضع رابرت مالی درباره لزوم به‌کارگیری دیپلماسی در مواجهه با ایران را هم «کار خودشون» می‌دانستند و به این واسطه نماینده بایدن در امور تهران را در شبکه‌های اجتماعی‌ می‌نواختند.

بهمن روی پروژه سازمان سیا و مزدوران ستاد براندازی/ دلیل کینه آخوند دربار علی‌اف از ایران مشخص شد!

زار کینه آخوند دربار علی‌اف از ایران مشخص شد

روزنامه جوان در ستون اخبار ویژه خود می‌نویسد:

الله‌شکور پاشازاده، رئیس اداره دولتی مسلمانان قفقاز در کشور آذربایجان است. او هر از چند گاهی به بهانه‌های مختلف سخنانی علیه ایران بر زبان می‌راند. موضوع حمله به سفارت آذربایجان در تهران که به دلیل شخصی صورت گرفت، باز برای او بهانه ایجاد کرد تا علیه ایران سخنانی بی ربط با موضوع بر زبان بیاورد. او گفته که «ایران برادر ما نیست. من بسیار متأسفم که کشور همسایه ما گام‌های خصمانه‌ای علیه کشور ما برمی‌دارد. امروز ۴۰ میلیون آذربایجانی که برادران ما هستند در ایران هستند و زندانی در دست رژیم فارس ایران»!

بهمن روی پروژه سازمان سیا و مزدوران ستاد براندازی/ دلیل کینه آخوند دربار علی‌اف از ایران مشخص شد!

در ادامه این خبر آمده است:

موضع‌گیری‌های او علیه ایران البته چندان عجیب نیست. او بخشی از پازل رابطه خوب مقامات آذربایجان با صهیونیست‌هاست و گرچه برای ایران دوگانه دروغین مسلمان-ارمنی می‌چیند، اما خودش در دوگانه واقعی مسلمان-صهیونیست طرف صهیونیست‌ها ایستاده است.
حدود سه ماه پیش الله‌شکور پاشازاده با خاخام ارشد رژیم صهیونیستی مارک اشنایر دیداری صمیمانه در بحرین داشت. اشنایر مؤسس بنیاد تفاهم قومی مسلمان با یهود و تأثیرگذارترین شخص در عادی‌سازی روابط کشورهای اسلامی با اسرائیل جعلی می‌باشد. پاشازاده همچنین در راستای پروژه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی بهمن ۹۹ با سفیر رژیم صهیونیستی دیدار و گفتگو کرد. او در طول ۳۰ سال یک بار هم نشده از منافع مسلمانان و مقدسات اسلام دفاع کند و حتی در سرکوب اعتراضات شیعیان نسبت به ممنوعیت حجاب و آیین‌های مذهبی و نصب پرچم‌های امام حسین همکاری کامل با رژیم الهام علی‌اف را داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
    46 25
    شفافیت رای ودارایی مسئولین درسامانه علنی وخوداظهاری برای ازبین رفتن رانت وفسادنجومی بگیری
    • IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
      39 8
      خروج کلیهٔ صهیونیست‌ها از اراضی اشغالی و رفتن به یکی از ایالت های آمریکای خراب شده و تشکیل حکومت فلسطین!!
    • IR ۰۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
      13 8
      حسن مصطفوی در جایگاهی نیست که عکس بزرگش در صفحه اول چاپ شود.
    • IR ۰۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
      15 5
      خلع سلاح کامل اتمی و موشک‌های دوربرد آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی، حذف حق وتوی غرب، انحلال ناتو و ایجاد مجمع جهانی نظارت بر فعالیت‌های نظامی و حقوق بشری آمریکا توسط دنیا
    • سوخته IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
      11 6
      امان از روزنامه های اصلاح طلب کسی مثل حسن مصطفوی را این همه بادش می کند و عکسش را در صفحه اول چاپ می کند . کسانی که ایران را از نظر اقتصادی ضعیف کردند جایگاه شان جای دیگریست
    • سوخته IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
      10 5
      امان از روزنامه های اصلاح طلب کسی مثل حسن مصطفوی را این همه بادش می کند و عکسش را در صفحه اول چاپ می کند . کسانی که ایران را از نظر اقتصادی ضعیف کردند جایگاه شان جای دیگریست
  • IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
    6 14
    تنها مزیتهای حکومت اسلامی ایران درشعار وتاکمی درعمل،همین(رسیدن به کلاهک وبالستیک اتمی بازدارنده-استقلال،خودکفایی،عدم وابستگی وجلوگیری ازبی بندباری،سرقت،اعتیادواراذل واوباش...)هست
    • علي IR ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
      5 5
      اگه ايران با هزينه بسيار گزاف بتواند موشك بالستيك با حمل كلاهك هسته اي بدست أورد چطور جواب عده اي إشغال طلب واختلاسگرا را بدهد
  • IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
    6 6
    تنها مزیتهای حکومت اسلامی ایران درشعار وتاکمی درعمل،همین(رسیدن به کلاهک وبالستیک اتمی بازدارنده-استقلال،خودکفایی،عدم وابستگی وجلوگیری ازبی بندباری،سرقت،اعتیادواراذل واوباش...)هست
  • هوشنگ US ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
    13 18
    انقلاب چهار ساله شد! ولی لنگان لنگان، با تحریم و اقتصادی داغون
    • نظر IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
      11 3
      هوشنگ ! تویی ؟
  • US ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
    4 5
    گند زدن به کل دنیا
    • احمد دلاوری IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
      0 0
      تا زمانیکه یک مشت دانشگاه رفته با دو تا واژه فرنگی چنبره بر اقتصاد زده اند مشکلی حل نمی شود
  • IR ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    20 13
    مسلمانان و مردم جمهوری آذربایجان، اصلا دولت‌شان را مسلمان‌ نمی‌دانند که آخوند درباری علی‌اف بخواد اظهار نظر کنه. علی اف یکی عین صدامه. چند سال دیگه هم به دست صهیونیستا بالای داره
    • IR ۰۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
      13 7
      از همین کارهاش واضحه که تاریخ مصرفش تموم شده ...
  • IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    20 11
    آذربایجان پاره ی جدا افتاده از ایران است و نزدیک به 11 میلیون مردم آن اسیر صهیونیست ها و نوکران مزدور آنان هستند
  • حسین IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    6 52
    لعنت برشما اصلاحاتیا با این تیترای اشغالتون همتونو باید ریخت تو دریا
  • ناشناس IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
    0 0
    شما سر کارید
  • علی IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
    0 0
    سلام بنازم به خدا که بهشت رابه بها دهد نه به بهانه این اغتشاشات افرادی که به بهانه پیرو قرآن ودین و انقلاب اسلامی بودند رسوا کرد خوب تک تک این منافقین زشت سیرت نقاب از چهره منحوسشان میافتد هرکه با خدا وانبیا و اولیای خدا در افتد آنی بر افتد.بنازم به صبر و درایت امام خامنه ای که کشور را از پرتگاه‌ها وسقوط نجات دادند ومی دهندانشائ الله
  • IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
    1 0
    مذاکره مشکل ما را با آمریکا حل نمی‌کند، زیرا شیطان بزرگ همیشه به‌دنبال باج‌خواهی است و هرگز به تعهدات خود عمل نکرده، نمی‌کند و نخواهد کرد. تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس