کد خبر 1460506
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۰
آب پرتقال به مقابله با التهاب کمک می کند

میوه‌هایی مانند توت، سبزیجات نارنجی و قرمز و سبزیجات برگدار ممکن است به محافظت در برابر از دست دادن حافظه کمک کنند.

به گزارش مشرق، نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که نوشیدن منظم آب پرتقال با کاهش ۴۷ درصدی خطر مشکلات حافظه ناشی از افزایش سن مرتبط است.

میوه‌هایی مانند توت، سبزیجات نارنجی و قرمز و سبزیجات برگدار نیز ممکن است به محافظت در برابر از دست دادن حافظه کمک کنند.

نتایج کنونی حاصل از مطالعه‌ای است که ۲۷هزار و ۸۴۲ مرد را به مدت ۲۰ سال تحت نظر داشت؛ هر چهار سال یک بار از آنان در مورد غذاهایی که مصرف کردند سوال می‌شد و آزمون‌هایی برای سنجش حافظه و مهارت‌های فکری داده می‌شد. همچنین از آنان سوالاتی پرسیده شد که عبارت بودند از: «آیا برای به خاطر سپردن فهرست کوتاهی از اقلام مانند لیست خرید، بیش از حد معمول مشکل دارید؟ آیا به دلیل مشکلات حافظه خود بیشتر از حد معمول برای دنبال کردن یک مکالمه گروهی یا برنامه تلویزیونی مشکل دارید؟»

کسانی که ۶ وعده میوه و سبزیجات در روز مصرف می‌کردند، ۳۴ درصد کمتر مهارت‌های فکری ضعیفی در آینده نشان دادند. خوردن میوه و سبزیجات بیشتر در میانسالی با سلامت شناختی بهتر بعدها مرتبط بود حتی اگر مردان از خوردن میوه و سبزیجات دست کشیده بودند.

دکتر چانگ ژنگ یوان، یکی از نویسندگان مطالعه گفت: از مهمترین عوامل در این مطالعه این است که ما توانستیم چنین گروه بزرگی از مردان را در یک دوره زمانی ۲۰ ساله تحقیق و ردیابی کنیم و نتایج بسیار گویا را به دست آوریم.

مطالعات ما شواهد بیشتری را ارائه می‌دهد که انتخاب رژیم غذایی می‌تواند برای حفظ سلامت مغز شما مهم باشد. البته این مطالعه فقط یک ارتباط را نشان داد اما آن را ثابت نمی‌کند.

منبع:بهداشت نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس