کد خبر 1459623
تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
بن سلمان

بن سلمان در راستای طرح توسعه شهری، ۲۳۰ ملک در شهرهای مکه و مدینه را تصرف و اهالی آن را وادار به کوچ اجباری کرد.

به گزارش مشرق، رژیم سعودی در حال تکمیل برنامه هایش با هدف تغییر هویت و آثار شبه جزیره عربستان است و سیاست‌های توسعه ادعایی، تنها به یک استان محصور و محدود نمی‌شود بلکه در حال گسترش است تا مهم‌ترین شهرهای معنوی و باستانی را نیز فرا بگیرد.

به گزارش پایگاه اینترنتی «براثا نیوز»، در جدیدترین طرح‌های محمد بن سلمان ولیعهد سعودی، اقدام سازمان موسوم به «کمیته توسعه شهر» به خلع مالکیت و تصرف ۲۳۰ ملک موجود در مساحتی به میزان ۵۵۰ هزار متر مربع و آمادگی برای تخریب و تسطیح آن‌ها با بولودوزرهاست.

این کمیته در بیانیه‌ای اعلام کرد از روز دوشنبه ۲۳ ژانویه ۲۰۲۳، قطع خدمات رسانی به املاک واقع درچارچوب طرح توسعه مسجد «قبا» و منطقه مجاور آن را قطع خواهد کرد.

در این بیانیه آمده است مهلت داده شده به صاحبان این املاک تمام شده است، اما هیچ اشاره‌ای به این موضوع نشده است که غرامتی را یا مسکن جایگزینی را به افرادی که مجبور به کوچ از این منطقه می‌شوند داده خواهد شد یا خیر.

رسانه‌ها و مطبوعات سعودی اینچنین و به همین سادگی طرح‌های جابجایی و کوچ اجباری محمد بن سلمان ولیعهد را به عنوان طرح‌های توسعه‌ای تبلیغ و ترویج می‌کنند. به موازات آن تعداد افرادی که در عربستان هدف کوچ اجباری و آوارگی قرار می‌گیرند افزایش می‌باید پس از آن که رژیم سعودی تصمیم گرفت مرتکب جنایت کوچ اجباری جدیدی در حق ساکنان بیش از ۳۰ محله در مکه مکرمه شود.

این نخستین بار نیست که شهروندان سعودی هدف کوچ اجباری و تصرف املاک و خانه هایشان از سوی مقامات این رژیم قرار می‌گیرند و برای اهالی مکه و مدینه نیز آخرین بار نخواهد بود. به خصوص این که ولیعهد سعودی در صدد است هرانچه را که با دیدگاه وی در خصوص کشور مغایرت دارد حذف کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
    0 0
    فعلا با پول خدادادی نفت مثل معاویه ملعون دنیا به کامت شده تا بعد الله اعلم
  • IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
    2 0
    واقعا هیچ جایگزینی ندادن بهشون ؟ نویسنده مطلب مطمین هست که با قاطعیت صحبت میکنه ؟
    • IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
      1 1
      نوشته مشخص نشده است با قاطعیت نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس