169673139.jpg

بازیکن خارجی جدید پرسپولیس حدود ۲سال قبل از سانحه‌ هوایی که برای باشگاه شاپه‌کوئنسه رخ داد، از این تیم جدا شد. لقب اصلی این بازیکن باتجربه «موز» است اما خودش اعلام کرده دیگر به این لقب علاقه‌ای ندارد.

به گزارش مشرق، لئاندرو پریرا جدیدترین خرید خارجی تیم فوتبال پرسپولیس است. بازیکنی ۳۱ ساله و ۱۹۰ سانتی‌متری که آمده تا فقدان یورگن لوکادیا را برای یحیی گل‌محمدی و هواداران پرسپولیس از بین ببرد و نشان دهد یک بازیکن ایده‌آل برای خط حمله‌ پرسپولیس است. در ادامه شاهد نکات جالبی از زندگی شخصی و حرفه‌ای این فوتبالیست خوش‌استایل و البته آسیب‌پذیر(مصدومیت‌های زیادی را در این سال‌ها تجربه کرده است) خواهیم بود.

مردی از دیار موتورسوارها و اسکوترسوارها

او در منطقه‌ آراساتوبا به دنیا آمد. شهری در شمال غربی ایالت سائوپائولو با حدود ۲۰۰ هزار نفر جمعیت که ۳۷درصد مردمش با اسکوتر و موتورسیکلت در خیابان‌ها تردد می‌کنند. باید دید لئاندرو نیز این علاقه را همراه خود دارد یا خیر.

از روزهای طلایی در شاپه‌کوئنسه تا دچار نشدن به یک مرگ تراژیک

او با تیم شاپه‌کوئنسه به توافق رسید و توانست برای اولین بار در سطح اول فوتبال برزیل بازی کند. پریرا ۲۵ سپتامبر موفق شد در جریان برد سه بر صفر مقابل پارانائنسه اولین گلش را هم به ثمر برساند. او در چهار ماه ۱۰ گل به ثمر رساند و باعث شد تا مورد توجه چند تیم بزرگ قرار بگیرد و نهایتا با عقد قراردادی به عضویت تیم پالمیراس دربیاید. حدود ۲ سال بعد هواپیمای حامل تیم شاپه‌کوئنسه دچار سانحه‌ شد و اکثریت قریب به اتفاق بازیکنان کشته شدند تا فوتبال برزیل و جهان شاهد یک اتفاق تراژیک باشد. پریرا اما در آن ایام روزهای متفاوتی را پشت سر می‌گذاشت و سرنوشتش همانند هم‌تیمی‌های سابقش نشد. او در پالمیراس نمایش درخشانی را به منصه‌ ظهور گذاشت و قهرمانی سری‌آ را هم به دست آورد و تنها چند ماه کافی بود تا با عقد قراردادی سه ساله به عضویت تیم کلوب بروژ بلژیک دربیاید و اولین چالش خارج از برزیلش را تجربه کند.

فرار مهاجم جدید پرسپولیس از مرگ؛ عاشق‌پیشه‌ای که دوست ندارد «موز» خطابش کنید

ورود به فوتبال آسیا با ژاپن

ماتسوموتو یاماگا، اولین تیم این بازیکن در فوتبال آسیا بود. او برای اولین بار به قاره‌ کهن آمد و خیلی سریع به تیم مشهورتر سانفرس هیروشیما قرض داده شد و تا پایان سال ۲۰۲۰ برای آنها بازی کرد. ۲۲ گل در ۳۸ بازی کمک کرد تا پیشنهاد جالب توجهی از تیم گامبااوزاکا دریافت کند و با آنها تجربه‌ حضور در لیگ قهرمانان آسیا را هم به دست بیاورد. آقای بِنانا، در جی‌لیگ ۹۴ بازی انجام داد که ماحصل آن ۳۰ گل و ۶ پاس گل بود و در هر ۱۷۸ دقیقه یک گل زد.

پریرا با چه اعدادی به پرسپولیس آمد؟

حالا لئاندرو پریرا با سابقه‌ بازی در ۱۲ باشگاه مختلف و ۱۴ جابه‌جایی در حدود ۱۲ سال، به پرسپولیس آمده است. بازیکنی که پست اصلی‌اش مهاجم نوک است اما سابقه‌ بازی در پست وینگر چپ و راست را هم به میزان خیلی محدود در کارنامه‌اش دارد که با توجه به قد و قامتی که از او سراغ داریم، به نظر می‌رسد چندان برای کناره‌ها گزینه‌ای ایده‌آل نباشد. او حدود چهار ماه قبل آخرین گلش را در یک بازی رسمی به ویسل‌کوبه زد.

از رونالدو و زیدان تا بنزما و لوا

پریرا در یکی از مصاحبه‌هایش اعلام کرد که رونالدوی برزیلی و زین‌الدین زیدان الگوهای فوتبالی او هستند ولی در این سال‌ها علاقه‌مند به بازی کریم بنزما و روبرت لواندوفسکی بوده است.

فرار مهاجم جدید پرسپولیس از مرگ؛ عاشق‌پیشه‌ای که دوست ندارد «موز» خطابش کنید

با فردی عاشق سروکار دارید

لئاندرو بِنانا، چند هفته‌ قبل ازدواج کرد. او علاقه‌ عجیبی به همسرش دارد و اگر سری به صفحه‌ شخصی او در فضای مجازی بزنید کاملا متوجه این مساله خواهید شد. لئاندرو روی کفش پای راست خود نام همسرش را به همراه عدد مورد علاقه‌اش حک کرده و نام "JHEY۹" کاملا مشخص است.

او را موز صدا نزنید

لئاندرو مارکوس پِروچنا پریرا ملقب به لئاندرو بِنانا(موز)، لقب این بازیکن بلندقامت موز است و وقتی که در تیم موژی‌میریم بازی می‌کرد این لقب به او داده شد. مساله‌ای که می‌توان علتش را از او پرسید. با این حال او چند سال قبل اعلام کرد که این لقب در برزیل به معنای ضعیف است و او دیگر دوست ندارد کسی با این لقب صدایش بزند چرا که اعتقاد دارد یک بازیکن و انسان قوی است.

فرار مهاجم جدید پرسپولیس از مرگ؛ عاشق‌پیشه‌ای که دوست ندارد «موز» خطابش کنید

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس