.

منابع دیپلماتیک فاش کردند که فرانسه و ایتالیا در حال نهایی کردن جزییات فنی توافقی برای ارسال سامانه پیچیده دفاع هوایی SAMP/T به اوکراین هستند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، یک منبع دیپلماتیک در فرانسه پنجشنبه گفت: ما در حال نهایی کردن این توافق با ایتالیایی‌ها هستیم و فاصله زیادی تا توافق نهایی نداریم.

کی‌یف خواستار دریافت سامانه‌های دفاعی بیشتر از متحدان غربی خود شده است. اوکراین در ماه نوامبر درخواست کرده بود تا سامانه SAMP/T که به اسم «مامبا» نیز شناخته می‌شود در اختیار ارتش این کشور قرار بگیرد.

قرار است سباستین لکورنو وزیر دفاع فرانسه جمعه به رم سفر کرده و در آنجا با گیدو کروستو همتای ایتالیایی خود در این باره گفت‌وگو و دیدار و کند.

سامانه SAMP/T مشترکا توسط ایتالیا و فرانسه ساخته شده و می‌تواند همزمان ده‌ها هدف را رصد و ۱۰ هدف را رهگیری و منهدم کند.

این سامانه تنها سیستم دفاعی ساخت اروپایی‌هاست که می‌تواند موشک‌های بالستیک را رهگیری و نابود کند.

یک منبع دیپلماتیک گفت که انتظار می‌رود امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه و جورجیا ملونی نخست وزیر ایتالیا بزودی این توافق را نهایی و امضا کنند.

این منبع که نخواست نامش فاش شود، افزود: تصمیم سیاسی در این باره اتخاذ شده است. حالا زمان نهایی کردن جزئیات فنی است زیرا این یک سامانه پیچیده است.

فرانسه پیشتر موشک‌های ضدهوایی دوش‌پرتاب «میسترال» و موشک‌های ضدهوایی کوتاه برد «کروتال» را در اختیار اوکراین قرار داده بود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ج د ا IR ۰۶:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
    3 0
    هر نوع سامانه ای در برابر اراده انسان نابود شدنی و هر قدرتی در برابر ایمان شکست خوردنیست
  • ج د ا IR ۰۶:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
    4 0
    این جنگ جهانی پنجم هست... اگر این جنگ جهانی علیه روسیه نیست پس چیست؟ جنگ جهانی علیه ایران ( جنگ صدام و تمام غرب و شرق با ایران ) جنگ جهانی علیه سوریه ( داعش و النصره و تمام غرب و کشورهای عربی... ) جنگ جهانی علیه روسیه ( جنگ تمام غرب و اوکراین با روسیه )
  • سید IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
    3 0
    کمک تسلیحاتی غربی ها به اوکراین درمانده در جنگش با روسیه به هدف شکست آن کشور، مانند نشستن بارسالار بر پشت اسب لنگ برای رفتن به جنگ پیل سواران رزم آور است!!!!
  • IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
    0 2
    ایران باید اف۱۴ های خود را به جنگ اوکراین بفرستد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس