یک منبع کُرد مدعی شد؛ توافق گروهک‌های تروریستی کرد با اربیل برای توقف حملات

یک عضو ارشد حزب اتحاد میهنی کردستان عراق مدعی شد که گروهک‌های تروریستی کُرد در توافق با اقلیم کردستان حملات خود در مرز ایران را متوقف کرده‌اند.

به گزارش مشرق، «غیاث السورچی» عضو ارشد حزب اتحاد میهنی کردستان عراق، امروز (پنج شنبه) مدعی شد که گروهک‌های تروریستی و تجزیه طلب کُرد در نزدیکی مرز ایران، حملات خود را متوقف کرده‌اند.

او به وبگاه خبری بغداد الیوم گفت که چندین سال است که میان اقلیم کردستان و گروهک‌های تروریستی کرد مذاکرات در جریان است و اخیرا این مذاکرات منجر به توافق برای توقف فعالیت‌های نظامی از سوی این گروهک‌ها و برقراری آرامش در مرز شده است.

غیاث السورچی همچنین مدعی شد که به دلیل توقف حملات تروریست‌های کُرد، طرف ایرانی نیز از دو ماه پیش تاکنون حمله‌ای به مواضع این گروهک‌ها در خاک عراق نکرده است.

این عضو ارشد حزب اتحاد میهنی همچنین ادعا کرد که گروهک‌های تروریستی کرد، از این پس به کار سیاسی و دیپلماتیک خواهند پرداخت.

پیش از این نیز در تاریخ چهارم دی ماه، «ترکی جدعان» عضو ارشد ائتلاف «دوله القانون» در عراق، گفته بود: «دولت بغداد با نگرانی تشدید مشکلاتی که این احزاب و جریان‌های مسلح مستقر در منطقه کردستان باعث آن هستند، زیر نظر دارد؛ گروه‌هایی که خاک عراق را به میدان جنگ مسلحانه با برخی از کشورهای همسایه مبدل کرده‌اند.»

ترکی جدعان در ادامه با بیان اینکه «این احزاب و جریان‌ها عملا فرایندهای امنیتی عراق را تحت الشعاع قرار می‌دهند»، خبر داد: «بغداد پیامی محرمانه و غیرعلنی برای برخی از این احزاب فرستاده مبنی بر اینکه در قبال آنچه رخ می‌دهد ساکت نخواهد ماند و حق حفظ حاکمیت [خود را] خواهد داشت.»

به گفته جدعان، در پیامی که دولت عراق برای این گروه‌ها ارسال کرده است، از این گروهک‌ها خواسته شده مقرهای خود را تخلیه و فعالیت‌های خود را به خارج از مرزهای عراق منتقل کنند.

پس از هشدار و حمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مواضع گروهک‌های کُرد تجزیه‌طلب در منطقه کردستان عراق، شورای امنیت ملی عراق تدابیری را جهت امن‌سازی مرزها با ایران و ترکیه و جلوگیری از استقرار گروهک‌های کُرد در این مناطق اتخاذ کرد است.

شورای امنیت ملی عراق در جلسه‌ای که سوم آذرماه سال جاری به منظور بررسی این مسئله تشکیل داد، اعلام کرد که نیروهای مرزبانی خود را به مرز ایران و ترکیه اعزام می‌کند و این نیروها در کنار پیشمرگه مناطق مرزی را رصد خواهند کرد.

توقف فعالیت‌ گروهک‌های کُرد در مرز ترکیه

روز گذشته نیز منابع نظامی و محلی کرد در شمال عراق به شبکه روداو گفتند که به دلیل کاهش محسوس فعالیت گروهک پ. ک.ک در مناطق مرزی با ترکیه، ارتش ترکیه نیز اقدام به تخلیه و خروج از ۱۲ پایگاه نظامی خود به خصوص در استان دهوک کرده است.

به گفته این منابع ارتش ترکیه از ماهها پیش به این سو میزان فعالیت خود را در این مناطق به شکل قابل توجهی کاهش داده‌ است.

«کاروان خوشناو» سخنگوی نیروهای مرزبانی عراق نیز هفته گذشته گفته بود که مناطق مرزی با ترکیه به نسبت گذشته آرام شده است و چه بسا که این مسأله به دلیل سردی هوا باشد.

به گفته این مقام عراقی، نیروهای مرزبانی از پهپادها برای پایش منطقه و پیگیری آخرین تحولات کمک می‌گیرند و همچنین قرار است تجهیزات بیشتری نیز به مرزها ارسال شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • کوردهستم IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    49 3
    چرند ننویس اینا هیچ قرابتی باملت محجبه ودیندارکورد ندارند یه مشت هرزه دائم الخمرنوکراستکبارند
    • فرزند ایران IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
      0 0
      احسنت به غیرت کردهای عزیز
    • سیروان مهابادی IR ۰۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
      3 0
      در هر حال چه دلمون بخواد چه نخواد اراذل و اوباش برخاسته از دل همین مناطق کردنشین هستند و مهم اینه که با اونها باید با شدیدترین وجه ممکن برخورد بشه و فقط یک قانون در مورد اونها مصداق داره : تا نباشد چوب تر، فرمان نبرد گاو و خر
    • محمد IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
      4 1
      احسنت
    • ح IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
      1 0
      ما هم میدونیم اینا کرد نیستن فقط کرد تبارن!! بهتره بدونی کرد بودن به کرد تبار بودن نیست به یک سری اصول و اخلاقیاته که این تروریست های بیشرف ازش خال هستن!!
    • SE ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
      1 0
      تروریستها اصلا نباید پایگاه و سلاح داشته باشند صرف توقف اجرای عملیات هیچ ارزشی ندارد و به معنای آماده شدن این تروریستها برای آینده است لذا برچیده شدن تمامی لانه های این تروریستها یک ضرورت واجب است و دولت ایران تباید به چیزی کمتر از آن برچیدن آنها و تحویل تروریستها به ایران راضی شود
  • لبق IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
    0 0
    کدوم حمله یک فشنگ هم نینداختن دست پرورده اند
  • مهدی اسدی IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
    10 0
    سلام : ما هم یقین داریم که اینها هیچ قرابتی با ملت عزیز کرد و کردها ندارند ؟! چه کنیم و چه بگوییم که اینها شعار دفاع از ملت کرد را می دهند ولی در خفا مزدور آمریکا ، صهیونیست بین الملل ؛ روباه پیر و مکار انگلیس و ... هستند . و همانند منافقین کور دل و در راس آن رجوی دائم داماد ؟!!! و دنبال مبارزه نیستند ؟!دنبال صفا ؟! هستند ؟! البته فکر می کنند این عیاشی صفاست .
  • ایرانی🇮🇷 IR ۰۶:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
    1 0
    ( کورد ) که تو مدعی دینداریشان هستی همان تروریستهای تجزیه طلبند! اما آن قوم دیندار غیور اصیل و متعهد که در واقعیت ایران اسلامی تعریف میشوند ( کرد و کردستان ) میباشد. از توهمات بیرون آی.
  • IR ۰۷:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
    4 1
    اینو که راست گفتی این بیشرفها ربطی به ملت کرد ندارن یک مشت بیشرف جیره خور امریکا و اسراییل هستن.
  • IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
    0 3
    هرجا کرد است آنجا ایران است.
    • IR ۰۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
      0 0
      کاملا معلوم و مشخص است
  • ژین IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
    2 0
    اگه دولت عراق و اقلیم کوردستان راست میگه اینارو از خاک کوردستان خارج کنه مگه قانون فدرال داشتن سلاح برای پیشمرگه های غیر دولتی در کوردستان عراق رو منع نکرده در قانون فدرال فقط حق حیات سیاسی برای اینها مقرر شده . ایران و تورکیه باید امان اینها را ببرند تا بقیه کوردها که زندگی ارامی میخواهند در ارامش باشند .
  • IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
    4 1
    لطفا بنویسید گروهک های تروریستی غرب کشور
  • ایران IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
    2 0
    ای کاش دولتها گذشته و حال بقولی که به جوانان کُرد داده بودند عمل میکردندتا نتیجه اش را الان مشاهده کنند ، متاسفانه این مهم را انجام ندادند و همه ی جوانان و نو جوانان آواره و سر گردان از دیار خود شدند شما ها یک قدم برای کُردها بردارید تا جوانان کُرد هزار قدم برای شما بردارند تا خودشان را فدایی این مرز و بوم کنند و کُرد های فیک که همان منافقین و مزدوران خارجی هستند را قلع و قمع کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس