انتقال سلاح و مهمات نظامیان آمریکایی به حومه حسکه سوریه

منابع خبری بامداد پنجشنبه گزارش دادند، یک کاروان متشکل از ۴۰ خودرو حامل سلاح و مهمات وارد پایگاه نظامیان آمریکایی در حومه جنوبی استان حسکه واقع در شمال شرق سوریه شد.

به گزارش مشرق، نیروهای اشغالگر آمریکایی با همکاری شبه‌نظامیان کُرد سوریه (قسد) کاروانی متشکل از ۴۰ خودرو که اکثر آنها کامیون‌های حامل سلاح و مهمات بود را به حومه جنوبی حسکه انتقال دادند.

بر اساس این گزارش، این کاروان با حمایت خودروهای زرهی آمریکا وارد پایگاه نظامیان این کشور واقع در شهر الشدادی در حومه جنوبی حسکه شده است.

معمولا ادوات و مهمات نظامیان آمریکایی از طریق خاک عراق به سوریه منتقل و از طرف دیگر نفت و سوخت سرقتی سوریه به پایگاه‌های آمریکا در خاک عراق منتقل می‌شود.

شبه نظامیان موسوم به "قسد" با حمایت نیروهای اشغالگر آمریکایی کنترل بیشتر میدان‌های نفتی در منطقه جزیره سوریه را برای سرقت آن به عهده دارند و در ماه‌های اخیر هزاران کامیون حامل سلاح، تجهیزات نظامی و لجستیکی وارد مناطق نفتی سوریه شده‌اند.

با شکست گروه تروریستی «داعش» به عنوان بازوی آمریکا در سوریه در آذر ماه سال ۱۳۹۶، تروریست‌های آمریکایی مستقیما جایگزین این گروهک شدند و دقیقا از همان زمان نیز به جای داعش شروع به استخراج و سرقت نفت سوریه و ادامه کشتار مردم این کشور کردند.

طی سال‌های اخیر آمریکا در منطقه غرب آسیا به ویژه در سوریه بلای جان مردم و سارق منابع نفتی آن‌ها شده است؛ اقدامی که پیش از این گروهک تروریستی داعش انجام داده است.

دولت سوریه بارها تاکید کرده است که این شبه‌نظامیان و عناصر تروریست آمریکا در شرق و شمال شرق سوریه هدفی جز غارت نفت ندارند و به حضور غیر قانونی آنان پایان خواهد داد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس