اسپوتنیک: آمریکا شبه‌نظامیان کُرد سوریه را به اوکراین اعزام کرده است

خبرگزاری «اسپوتنیک» گزارش داد که آمریکا ۶۵۰ نفر از شبه‌نظامیان کُرد سوریه را پس از آموزش در سوریه به اوکراین منتقل کرده است.

به گزارش مشرق، خبرگزاری «اسپوتنیک»، عصر امروز (جمعه)، به نقل از منابعی خبر داد آمریکا حدود ۶۵۰ تن از شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) را از شرق سوریه و از طریق منطقه کردستان عراق به اوکراین منتقل کرده است.

طبق این گزارش، ۶۵۰ شبه‌نظامی یادشده طی شش ماه اخیر وارد اوکراین شده‌اند و در جنگ با نیروهای روسیه در جبهه‌های مختلف از آن‌ها استفاده شده است.

ارتش آمریکا، شبه‌نظامیان کُرد را با یک هواپیمای خصوصی و در چند مرحله از منطقه کردستان عراق به اوکراین منتقل کرده است.

اسپوتنیک اضافه کرد که نیروهای آمریکایی در سوریه چند مرکز آموزشی در استان‌های دیرالزور و الحسکه (شمال شرق سوریه) راه‌اندازی کرده‌اند که در این مراکز پس از آموزش استفاده از سلاح‌های سبک و نیمه‌سنگین، افراد آموزش‌دیده را به اوکراین منتقل می‌کنند.

براساس این گزارش، آمریکا به شبه‌نظامیان کُرد و برخی از عشایر مستقر در شرق رود فرات برای سفر به اوکراین و حضور در جبهه‌های جنگ پیشنهادهای مالی وسوسه‌کننده‌ای داده است.

به گفته این منابع، آمریکا همچنین شماری از نیروهای پ. ک.ک در منطقه کردستان عراق را جذب مراکز آموزشی خود کرده و به آن‌ها مبالغی مالی به ارزش ۲۰۰۰ دلار به صورت ماهیانه پرداخت می‌کند.

آمریکا و اتحادیه اروپا از زمان آغاز جنگ اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ ده‌ها میلیارد دلار تسلیحات به کی‌یف ارسال کرده‌اند و به تدریج سلاح‌های سنگین‌تر و پیشرفته‌تری شامل تانک‌های «لئوپارد»، سامانه‌ پدافند هوایی «پاتریوت» و موشک‌های دوربرد «سایه توفان» را در اختیار این کشور قرار داده‌اند.

با این حال «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین باز هم درخواست برای دریافت کمک‌ها و تسلیحات بیشتر را تکرار می‌کند و مدعی است ادامه یافتن جنگ با روسیه به نفع آمریکا و ناتو است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۶
    2 3
    جنگ بهترین جا برای اموزش نیروهای حرفه ای شدنه.
    • ۰۷:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
      1 0
      عجب پس چرا نیروهای آموزشی ارتش امریکا نمی آیند به جنگ مخ که تعطیل باشه از این حرفها خیلی می شنویم
    • IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
      3 0
      اینجور نشستن و کامنت بازی فایده ندارد. وظیفه تک تک شما به عنوان نوکران کاخ سیاه و ساکنین آن (=قوم لوط) جانفشانی در راه ارباب بایدن مشنگ است به جبهه های جنگ اوکراین شتافته و به عنوان مدافعان ناتو بجنگید تا حرفه ای شوید.
  • IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۶
    2 2
    از ایران هم میفرستادن روسیه چند ماه تو جنگ خیلی خوب بود برا جنگهایی گه پیش میاد ورنه سرباز پادگانی با جنگ دیده خیلی فرق میکنه.
    • عمیر IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۶
      3 0
      هیچ سرباز ایرانی و پاسدار وظیفه ای حاضر نیست علیه اوکراینی های مقتدر بجنگه ، مرگ بر روسهای متجاوز شعار هر ایرانیه ، زنده باد اوکراین !
    • عمیر IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
      0 0
      اینجور نشستن و کامنت بازی فایده ندارد. وظیفه تک تک شما به عنوان نوکران کاخ سیاه و ساکنین آن (=قوم لوط) جانفشانی در راه ارباب بایدن مشنگ است به جبهه های جنگ اوکراین شتافته و به عنوان مدافعان ناتو بجنگید.
  • IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۶
    3 6
    فضولی موقوف🚫
    • عمیر IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
      1 1
      منقل با کوکائین منوع
  • IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
    1 1
    650 نفر طی شش ماه مثلا چه تغییری در موازنه قدرت داره تقریبا هر روز 3 نفر
  • ناشناس IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
    2 3
    شبه نظامیان کورد همیشه ماشه این و اون هستن و اختیاری از خودشون ندارن .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس