کد خبر 1458604
تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۴
2530492.jpg

تحقق وعده ایجاد یک میلیون شغل، گازرسانی و سوخت به سیستان و بلوچستان، سفر گروسی به ایران، حواشی تاج‌های سلطنتی در موزه و ... مهم‌ترین پرسش‌هایی بود که امروز دولتمردان به آن پاسخ دادند .

به گزارش مشرق، نشست حیاط دولت در هفته نخست بهمن‌ در حالی برگزار شد که دولتمردان به پرسش‌های خبرنگاران درباره جشنواره فیلم فجر، ماجرای خروج تاج‌های سلطنتی، واکنش وزیر ورزش به ماجرای تحریمش از سوی اتحادیه اروپا، پیگیری وعده رئیس‌جمهور درباره ایجاد یک میلیونی اشتغال در سال و سفر مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران پاسخ دادند.

امروز در حیاط دولت چه گذشت؟

اسلامی: برنامه ریزی برای سفر گروسی به ایران در دستور کار است

«محمد اسلامی» رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه جلسه هیأت دولت برنامه‌ریزی و رایزنی برای سفر گروسی به ایران در دستور کار قرار گرفته و در حال پیگیری است.

وی با تاکید بر اینکه غربی‌ها خودشان هم می‌دانند که اتهاماتی که به ایران می‌زنند، دروغ است، اظهار داشت: از این دروغ‌ها به عنوان یک اهرم فشار علیه جمهوری اسلامی ایران استفاده کرده‌اند و در اسناد رسمی دیده‌اید که هیچ نشانه‌ای از انحراف در برنامه هسته‌ای وجود ندارد و تعاملات با آژانس برقرار است.

امروز در حیاط دولت چه گذشت؟

مرتضوی : از مرز ایجاد یک میلیون شغل عبور کردیم

«سید صولت مرتضوی» هم در حیاط دولت، از تحقق وعده ایجاد یک میلیون شغل خبر داد و گفت که گزارش روز گذشته مرکز آمار ایران، مؤید این ادعاست.

مرتضوی توضیح داد: براساس گزارش مرکز آمار، نرخ بیکاری در فصل پائیز نسبت به فصل بهار ۰.۷ درصد کاهش یافته است.

وزیر کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در حال حاضر نرخ بیکاری به ۸.۲ درصد رسیده است، خاطر نشان کرد: بر اساس همین گزارش درصد اشتغال کامل افزایش پیدا کرده و نرخ اشتغال ناقص هم کاهش یافته است.

امروز در حیاط دولت چه گذشت؟

اسماعیلی: فیلم‌های جشنواره فجر با شعار جشنواره کاملا هم‌راستا بوده‌اند

محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم از دیگر وزرایی بود که در جمع خبرنگاران حاضر شد؛ وی درباره آخرین وضعیت برگزاری چهل و یکمین دوره جشنواره فیلم فجر به عنوان مهمترین رویداد سینمایی کشور اظهار داشت:‌ امروز دبیر جشنواره اسامی فیلمهای راه یافته به بخش داوری و جدول زمانبندی پخش آنها را اعلام می کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: کار داوری هیات انتخاب به اتمام رسیده و نمایش فیلم‌ها از هفته آینده آغاز می‌شود.

امروز در حیاط دولت چه گذشت؟

سجادی در واکنش به تحریمش از سوی اتحادیه اروپا: این اتفاق را به فال نیک می‌گیریم

«سید حمید سجادی» در واکنش به خبر تحریم خود از سوی اتحادیه اروپا گفت: این موضوعات جدید نیست؛ شعارهای قشنگی درباره ورزش عاری از سیاست می‌شنویم اما میبینیم که در موضوع جنگ بین روسیه و اوکراین، تیم‌های ورزشی روسیه را تحریم می‌کنند.

وزیر ورزش و جوانان اضافه کرد: میلیون‌ها دلار از پول فوتبال ایران به بهانه تحریم‌های ظالمانه ضبط شده است. این فراز و فرودها بوده و ما و جای خداقوت به همکارانمان دارد که به وظیفه خود به خوبی عمل کردند.

امروز در حیاط دولت چه گذشت؟

ضرغامی: تاج‌ها هویت ملی ما در سطح جهانی هستند

«عزت‌الله ضرغامی» درباره حاشیه‌های به وجود آمده درباره تاج‌های سلطنتی که در موزه نگهداری می‌شوند، اظهار داشت: افراد وابسته به رژیم پهلوی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تا آنجا که می‌توانستند اموال ملت ایران را بردند و در مورد این دو تاج فضاسازی ایجاد شد که بعداً معلوم شد کنار تاج‌های دیگر هستند.

وزیر میراث‌ فرهنگی و گردشگری افزود: اینگونه وسایل هویت ملی ما در سطح جهانی هستند و آنها نمی‌توانستند خیلی روی آن معامله کنند و بعد هم دیگر نیازی به اینها نداشتند؛ چون به اندازه کافی ثروت ملی را به یغما برده بودند.

وی همچنین با تشریح طرح وزارت میراث فرهنگی و گردشگری برای لغو روادید یک‌طرفه با ۵۰ کشور خبر داد و گفت: لغو یک‌طرفه روادید از لحاظ پروتکل‌های دیپلماتیک و سیاسی مشکلاتی دارد اما من به عنوان مسئول گردشگردی کشور، این را مسأله نمی‌دانم.

امروز در حیاط دولت چه گذشت؟

اوجی: احداث خط لوله فرآورده‌های نفتی از جنوب استان کرمان به زاهدان

«جواد اوجی» نیز یکی دیگر از اعضای هیأت دولت بود که در جمع خبرنگاران حاضر شد و برنامه‌ها و اقدامات وزارتخانه تحت مدیریت خود را در سفر روز گذشته جمعی از وزرا به همراه معاون اول رئیس‌جمهور به استان سیستان و بلوچستان را تشریح کرد.

وزیر نفت گفت: در این سفر تصمیم‌های خوبی برای سوخت رسانی به استان سیستان و بلوچستان گرفته شد.

وی در ارتباط با بحث حل اساسی معضل تامین سوخت این استان افزود: در گذشته فرآورده‌های نفتی اعم از بنزین و نفت گاز و نفت سفید با تانکرهای سوخت‌رسان و ریلی به سیستان و بلوچستان انتقال می یافت که مقرر شد احداث خط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی در دستور کار قرار گیرد.

وزیر نفت ادامه داد: در این ارتباط مقرر شد خط لوله فرآورده‌های نفتی از جنوب کرمان تا زاهدان به طول ۵۲۰ کیلومتر و بار مالی ۵ هزار میلیارد تومان احداث می‌شود.

اوجی اظهار داشت: احداث این خط لوله در شورای اقتصاد مطرح خواهد شد تا مصوب شده و کار اجرایی آن آغاز شود.

به وی افزود: ظرف دو سال آتی مساله تامین فرآورده‌های استان در این اقدام میان مدت کاملا حل می‌شود.

امروز در حیاط دولت چه گذشت؟

جبلی: پرس‌تی‌وی و العالم با ماهواره‌های غیراروپایی در حال فعالیت هستند

«پیمان جبلی» با اشاره به تحریم‌ شبکه‌های بین‌المللی در ماهواره‌های اروپایی گفت: شبکه‌های پرس‌تی‌وی و العالم با ماهواره‌های غیراروپایی در حال فعالیت هستند.

رئیس صدا و سیما با اشاره به سطح دوم یعنی تولید محتوا و انتشار محتوا عنوان کرد: ما در حوزه تولید محتوا و انتشار آن با چالش‌های فراوانی روبرو هستیم.

جبلی بیان کرد: پس از تحریم‌ شبکه‌های بین‌المللی ما در ماهواره‌های اروپایی، تلاش کردیم با ماهواره‌های غیراروپایی ارتباطات خوبی ایجاد کنیم.

امروز در حیاط دولت چه گذشت؟

سلاجقه: دستگاه‌های کم‌کار در اجرای قانون هوای پاک به معاونت حقوقی معرفی می‌شوند

«علی سلاجقه» هم با حضور در جمع خبرنگاران حاضر در حیاط دولت، از معرفی دستگاه‌های کم‌کار در اجرای قانون هوای پاک به معاونت حقوقی ریاست جمهوری خبر داد.

رئیس سازمان حفاظت محیط گفت: اگر مشکل این دستگاه‌ها در معاونت حقوقی حل نشود حتما پرونده را به دستگاه قضا می‌فرستیم.

امروز در حیاط دولت چه گذشت؟

بهادری جهرمی: دولت خواهان دسترسی مردم به خودروی با کیفیت است

مثل همیشه، پایان‌بخش سؤال و جواب‌های خبرنگاران از اعضای هیأت دولت، حضور «علی بهادری جهرمی» سخنگوی دولت بود.

بهادری جهرمی در خصوص رویکرد دولت در حوزه خودرو گفت: نگاه دولت این است که مردم با قیمت مناسب‌تر به خودرو با کیفیت بهتر دسترسی داشته باشند.

وی افزود: اینکه دلال‌ها بخواهند تأثیرگذاری داشته باشند و سود فروش خودرو به جیب دلال‌ها برود یا اینکه مثلاً از سوی دستگاه‌های نظارتی یا هر مجموعه‌ای به نهادهای کارشناسی و تخصصی فشار وارد شود که بخواهد با اعمال فشار تصمیم گیری شود، طبعاً نتیجه‌اش می‌شود استمرار وضعیت چند ۱۰ ساله‌ای که ما در خصوص خودرو داشته‌ایم.

سخنگوی دولت با بیان اینکه دولت در حوزه تخصصی نهادهای کارشناسی دخالت نمی‌کند، تصریح کرد: باید اجازه داد نظر نهادهای کارشناسی و متخصصان این حوزه اخذ شود تا بهترین شیوه به نفع مردم دنبال شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
    3 1
    اختیارات تام بانک مرکزی تصویب شد انشالله که ارزش پول ملی بالا برود من خوشبین شدم
    • IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
      0 0
      سلام ان شاءالله اصله
  • همشهری IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    0 0
    سلام مشرق جان صبح شما بخیر وسلامتی! یک آقا یا خانم در پیامهایتان که منتشر کردید خیلی دم از حق و باطل و نفاق و منافق زده و نظرات محترم دیگران را تفسیر به رای کرده ! لطفا به ایشان بفرمائید که جناب حزب باد! و متعصب و بی منطق ! خودت کور و کر و منافق هستی ! لطفا کمی قبل از حرف زدن اندیشه کن ! ما ادعایی نداریم ولی آدمهای پرادعا حرفهای بی اساس میزنند ! عزت زیاد
  • IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    0 0
    این سیستم خودروسازیی مندرآوردی ومستمع آزادی موجودانحصاری(که مونتاژ،تولید،واردات،قیمت گذاری وفروش،قطعه سازی،اسقاط وخدمات پس ازفروش فک فامیلی،دوست وآشنایی،نماینده،مسئولی وباندی....)دراختیارشان هست-چون تمام راهها را برروی مردم بسته اند،بایدخودشان وضعیت نابسامان جایگزینی خودروهای فرسوده راخیلی سریع برطرف میکردنند
  • IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    0 0
    مذاکره مشکل ما را با آمریکا حل نمی‌کند، زیرا شیطان بزرگ همیشه به‌دنبال باج‌خواهی است و هرگز به تعهدات خود عمل نکرده، نمی‌کند و نخواهد کرد. تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس