پنتاگون

معاون وزیر دفاع آمریکا در جریان سفر به اوکراین مدعی شد که روسیه برای تامین سلاح های مورد نیاز خود به کره شمالی و ایران روی آورده است.

به گزارش مشرق، تارنمای اوکراینی اوکرینفورم (UkrInform) امروز نوشت که کالین کال معاون سیاسی پنتاگون دوشنبه شب (۲۶ دی) به رسانه های کشور میزبان گفت که روسیه به دلیل کمبود موشک و پهپاد در حال درخواست کمک از ایران و کره شمالی است.

کال گفت: درخواست روسیه از ایران و کره شمالی نشان دهنده درماندگی آنان است. در مورد پهپادها باید انتظار تعمیق روابط ایران و روسیه را داشته باشیم که آن نیز به دلیل اتکای روز افزون روسیه به کمک دیگر کشورها برای تامین تسلیحاتی است که خود در اختیار ندارد.

وندی شرمن معاون وزیر امور خارجه آمریکا نیز گفت که واشنگتن از روابط مسکو و تهران نگران بوده و تولید بومی موشک در روسیه را رصد و تحریم هایی را اعمال خواهد کرد.

آمریکا ابتدا ادعای ارسال پهپادهای ایرانی و پس از آن انتقال احتمالی موشک‌های زمین به زمین از سوی ایران به روسیه برای استفاده در جنگ روسیه و اوکراین را مطرح کرده بود.

جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد که محدودیت‌های مربوط به تسلیحات ذیل قطعنامه ۲۲۳۱ در ۱۸ اکتبر ۲۰۲۰ رسما خاتمه یافته و از آن زمان، انتقال تسلیحات به، یا از ایران، دیگر مشمول قطعنامه ۲۲۳۱ نمی‌شود.

امیرسعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل پیشتر در نشست دوره ای شورای امنیت سازمان ملل درباره اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ و برجام گفته بود: ما قبلاً گفتگوهای دوجانبه با اوکراین برای رفع سوء تفاهم های موجود در این زمینه برگزار کرده ایم. علاوه بر این، تعدادی از پهپادهایی که قبل از جنگ اوکراین توسط ایران به روسیه منتقل شده‌اند - که ذیل ویژگی فنی مندرج در بند ۴ (الف) ضمیمه B قطعنامه ۲۲۳۱ قرار نمی گیرند - ، برای استفاده در جنگ اوکراین نبوده است.

وندی شرمن معاون وزیر امور خارجه، جان فاینر معاون مشاور امنیت ملی و کالین کال معاون وزیر دفاع دوشنبه به کی‌یف سفر کردند.

هیات آمریکایی در این سفر با ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور و مقام های ارشد اوکراینی دیدار و گفتگو می کنند. این هیات پیش از اوکراین، در آلمان و لهستان برای بررسی کمک های امنیتی واشنگتن به کی یف توقف کرده بود.

دولت آمریکا از ابتدای جنگ اوکراین تاکنون حدود ۲۲ میلیارد دلار کمک نظامی در اختیار این کشور قرار داده است. انگلیس که در سال ۲۰۲۲ میلادی ۲.۳ میلیارد پوند به اوکراین کمک کرد، هم زمان با ارسال کمک‌های تسلیحاتی جدید به اوکراین اعلام کرده است که در ۲۰۲۳ حدود ۲.۳ میلیارد پوند (۲.۷۷ میلیارد دلار) دیگر به کی‌یف کمک خواهد کرد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    3 2
    تا چشات درآد.
  • ح IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    1 1
    خدا یه عقلی به تو بده یه پولی به ما!!
  • ح IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    1 0
    خدا یه عقلی به تو بده یه پولی به ما!!
  • IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    3 2
    مذاکره مشکل ما را با آمریکا حل نمی‌کند، زیرا شیطان بزرگ همیشه به‌دنبال باج‌خواهی است و هرگز به تعهدات خود عمل نکرده، نمی‌کند و نخواهد کرد. تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.
  • IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    2 0
    عجب کار خوبی می‌کند.
  • IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    2 0
    اگر کره شمالی به به پایگاههای نظامی امریکا در تایوان حمله کند به لحاظ حقوق بین الملل چه کشوری می تواند این کار را محکوم کند همه می دانند فقط پکن می تواند مدعی باشد کره شمالی می تواند به تایوان حمله نماید و این کشور را به صد سال قبل برگرداند کسی از هم از چینی ها نمی تواند دلخور باشد
  • IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    1 0
    راه شکست دادن کودتای سال 2014 وارد نمودن 200 هزار نیروی نظامی تازه نفس از شمال اوکراین به سمت کیف است
  • IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    1 0
    راه شکست دادن کودتای سال 2014 وارد نمودن 200 هزار نیروی نظامی تازه نفس از شمال اوکراین به سمت کیف است
  • IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    2 0
    خوب اوکراین شده پایگاهی برای حمله به کشورهای اسلامی ایران باید اسرائیل دوم را نابود کند
  • IR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    2 0
    باید به زیرساخت های اوکراین همانند راه اهن و فرودگاه ها و بنادر اوکراین حملات پهبادی شود نه موشکی گران قیمت
  • IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    2 0
    جنگ اوکراین نشان داد چینی ها باید جنگ نیابتی با امریکا را شروع کنند و سیبل کردن شهرهای بزرگ اقتصادی و ساحلی خود مثل پکن و شانگهای و غیره پرهیز کنند روسیه می توانست در عوض شروع جنگ با اوکراین ایران را تسلیح و به جان امریکا در خاورمیانه بیاندازد و یا در عوض نیرویهای خودش ارتش بلاروس با تمام توان وارد جنگ با اوکراین می شد و روسیه فقط بلاروس و جدایی طلبان جنوب اوکراین را تسلیح می کرد و یا جریان نفت خاورمیانه را با یک جنگ قطع کند و پکن هم می تواند با تحریک کره شمالی به جنگ با کره جنوبی پرورو بازی های امریکا در تایوان را تلافی نماید اما چرا چین مرتب بر روی تایوان مانور می دهد کار اشتباهی است همچنین چین باید تقویت ارتش روسیه در اوکراین و کمک به این کشور به لحاظ نیروی زمینی مانع از تحرک نظامی امریکا در شرق اسیا بشود متاسفانه روسیه و چین فن جنگ نیابتی به روش ایرانی ها را نمی دانند
  • IR ۰۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
    0 0
    ایران ، کره شمالی و چین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس