کد خبر 1456005
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۴
دیدار مقام آمریکایی با نخست وزیر عراق در بغداد

«برت مک‌گورگ» هماهنگ کننده امور غرب آسیا و شمال آفریقا در کاخ سفید در سفر به بغداد با محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق دیدار و رایزنی کرد.

به گزارش مشرق، مک‌گورگ هماهنگ کننده امور غرب آسیا و شمال آفریقا در کاخ سفید در سفر به بغداد با محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق دیدار و رایزنی کرد.

طبق بیانیه دفتر رسانه‌ای نخست وزیر عراق در این دیدار روابط بین بغداد و واشنگتن و راهکارهای تقویت و گسترش آن در زمینه‌های مختلف مورد بحث قرار گرفت.

این بیانیه می‌افزاید: نخست وزیر عراق بر رویکرد دولت در گشودن دورنمای همکاری با کشورهای دوست و برادر در راستای منافع مردم عراق تاکید کرد.

در این بیانیه آمده است: نخست وزیر همچنین بر توان نیروهای امنیتی برای مقابله با تروریسم و تثبیت ثبات تاکید نمود.

بیانیه دفتر رسانه‌ای نخست وزیر عراق افزود که مک گورک هم به نوبه خود بر حمایت واشنگتن از دولت کنونی عراق و ارائه مشورت به نیروهای عراقی در نبرد با داعش و نیز پایبندی دولت آمریکا به توافق چارچوب راهبردی و حمایت از اصلاحات دولت عراق در زمینه انرژی، زیرساخت‌ها و مقابله با تغییرات آب و هوایی تاکید کرد.

مک گورک همچنین استقبال واشنگتن از نتایج نشست بغداد ۲ و سفر فواد حسین وزیر خارجه عراق به واشنگتن به منظور برگزاری نشست کمیته هماهنگی توافق چارچوب راهبردی بین دو کشور ابراز کرد.

این در حالی است که پیش از این اعلام شده بود برت مک‌گورگ هماهنگ کننده امور غرب آسیا و شمال آفریقا در کاخ سفید در رأس هیئت آمریکایی به بغداد و اقلیم کردستان عراق سفر می‌کند.

سفین دزیی مسئول دایره روابط خارجی دولت اقلیم کردستان عراق اعلام کرد: مک‌گورگ امروز دوشنبه به اربیل سفر کرده و با مقامات اقلیم کردستان دیدار و گفتگو خواهد کرد.

وی بدون توضیح بیشتری تاکید کرد که افسران و مستشاران نظامی آمریکایی مک گورگ را همراهی می‌کنند.

از سوی دیگر برخی منابع دولتی در بغداد روز دوشنبه با اشاره به سفر این مقام آمریکایی به بغداد و اربیل به محورهای مورد بحث آن پرداختند.

این منابع اعلام کردند که از مهمترین پرونده‌های مورد بحث هیأت امریکایی در عراق، پرونده حضور نظامیان امریکایی، تسلیح نیروهای عراقی، پرونده اردوگاه آوارگان در الهول سوریه است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    0 0
    چه راحت تمام رشته هایی که برای عراق طی سال ها بافته بودیم با یک دیدار پنبه می شود . خیلی برای دوستی با کشور ها مایه نگذارید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس