تحقیقات دولت عراق درباره تبعه صهیونیست ناپدید شده در عراق

به دنبال بیانیه دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی مبنی بر بازداشت یک تبعه صهیونیستی-روسی در کشور عراق، بغداد از آغاز تحقیقات رسمی در این باره خبر داد.

به گزارش مشرق، باسم العوادی سخنگوی دولت عراق اعلام کرد: دولت عراق درحال تحقیقات درباره الیزابت تسورکو تبعه صهیونیست است.

العوادی افزود: از آنجایی که این موضوع در این سطح است، بنابراین تا زمانی که دولت عراق تحقیقات رسمی خود را کامل نکند و به نتیجه نرسد، هیچ بیانیه رسمی در این زمینه صادر نخواهد شد.

وی تاکید کرد: پس از تکمیل تحقیقات دولت عراق رسما در این زمینه اظهار نظر و موضع گیری خواهد کرد.

این اظهارات پس از آن بیان شده است که دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی چهارشنبه در بیانیه‌ای مدعی شد که «نیروهای وابسته به گردان‌های حزب‌الله عراق یک زن اسرائیلی-روسی را به گروگان گرفته‌اند».

دفتر نخست‌وزیری عراق تأکید کرد که «این زن همچنان زنده است و ما دولت عراق را مسئول سلامت وی می‌دانیم».

در این بیانیه همچنین آمده که این زن، ۴ ماه پیش در عراق ربوده شد و هنوز زنده است.

منابع عبری‌زبان می‌گویند که این زن صهیونیست، ۴ ماه پیش توسط نیرویی متشکل از ۳ زن از باشگاهی ورزشی در مرکز بغداد ربوده شد.

روزنامه یدیعوت آحارانوت به نقل از یکی از دوستان این زن اسرائیلی نوشت: او از نیروهای سابق ارتش اسرائیل است که در جنگ تابستان ۲۰۰۶ علیه حزب الله لبنان (جنگ۳۳ روزه) شرکت داشت.

این در حالی است که سفارت روسیه در بغداد اعلام کرد که «ما هیچ اطلاعاتی در مورد الیزابت تسورکو نداریم، نه در مورد ملیت او و نه در مورد آنچه برای او در عراق اتفاق افتاده است».

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس