آنکارا: سیاست آمریکا درباره ترکیه و یونان در حال به هم خوردن است

وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد که سیاست توازن واشنگتن در مورد روابط با آنکارا و آتن در حال به هم خوردن است.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری آناتولی، «مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «بیسرا ترکوویچ» همتای خود از بوسنی و هرزگووین خود با بیان اینکه روز ۱۸ ژانویه (چهارشنبه هفته جاری، ۲۸ دی ماه) با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در خصوص موضوعات مختلف گفتگو خواهند کرد، گفت: ایالات متحده شروع به برهم زدن سیاست توازن خود در مورد روابط با ترکیه و یونان کرده است. متحدی مانند آمریکا باید به این توازن‌ ها دقت بیشتری داشته باشد.

«مولود چاووش اوغلو» با اشاره به اینکه دیدارش با وزیر خارجه آمریکا در چارچوب دومین اجلاس مکانیسم راهبردی در واشنگتن برگزار خواهد شد، ادامه داد: موضوعات مختلفی از جمله موضوع جنگنده‌ های اف- ۱۶ نیز در دستور کار قرار دارد.

چاووش‌ اوغلو با تاکید بر اینکه مذاکرات نظامی در این خصوص پایان یافته، اضافه کرد: ما در این خصوص (جنگنده‌ های اف- ۱۶) با دولت آمریکا به توافقی رسیدیم و آنان کنگره را مطلع کرده‌ اند. اما برخی از سیاستمداران آمریکایی با خواسته های ما مخالفت می‌ کنند. به ویژه یک سناتور دائماً مخالفت‌ های خود را مطرح می‌ کند. چنین چیزی در تاریخ آمریکا زیاد دیده نشده است. ما انتظار داریم که این درخواست به تصویب برسد.

وزیر امور خارجه ترکیه در خصوص اخباری مبنی بر تحویل جنگنده‌ های اف- ۳۵ به یونان نیز گفت: توازن در روابط با ترکیه و یونان در حال به هم خوردن است. آمریکا تا کنون سیاست توازن را به پیش برده بود و باید از آن مراقبت نیز نماید.

چاووش‌ اوغلو افزود: البته اینکه چه کسی به کدام طرف سلاح می‌ فروشد، برایمان اهمیتی ندارد. آنچه مهم است اینکه ما همه اقدامات لازم را برای تامین منافعمان به کار می‌ گیریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس