کد خبر 1455116
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۸
بورس نمایه

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با کاهش ۸۳۶۶ واحد نسبت به روز قبل معاملاتی همراه شد.

‌به گزارش مشرق، ‌بورس اوراق بهادار تهران که در روزهای پایانی هفته قبل روند رو به رشد به خود گرفته بود، امروز در اولین روز معاملاتی هفته با کاهش ۸۳۶۶ واحد به رقم یک میلیون و ۶۴۳ هزار و ۷۲۱ واحد رسید، اما شاخص کل با معیار هم‌وزن با ۷۰۰ واحد افزایش به رقم ۵۰۴ هزار و ۹۰۵ واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۶ میلیون و ۶۸ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله گران امروز بیش از ۱۱.۴ میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب ۵۶۸ هزار فقره معامله و به ارزش ۶۶۲۳ میلیارد تومان دادوستد کردند.

شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی امروز ۵۱ صدم درصد کاهش یافتند، اما این دو شاخص با معیار هموزن ۱۴ صدم درصد رشد کردند.

شاخص آزاد شناور ۴۳ صدم درصد کاهش یافت، شاخص بازار اول بورس ۵۱ صدم درصد کاهش یافت و شاخص بازار دوم بورس نیز ۵۱ صدم درصد افت کرد.

امروز نماد ملی مس، یک تنه بیشترین اثر افزایشی بر شاخص بورس را داشته و نمادهای فولاد مبارکه، پتروشیمی خلیج‌فارس، پتروشیمی پردیس، توسعه معادن و فلزات، شستا و پتروشیمی نوری به ترتیب بیشترین اثر کاهشی بر شاخص بورس را داشتند.

افت ۸۳۶۶ واحدی شاخص بورس +نقشه

در فرابورس ایران هم امروز شاخص کل با ۸۸ واحد کاهش به رقم ۲۰ هزار و ۹۴۴ واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و ۱۳۹ هزار میلیارد تومان رسید و ارزش بازار پایه که شرکت‌های تازه‌وارد به بازار سرمایه و شرکت‌های اخراجی از بازارهای اصلی در آن قرار دارند به بیش از ۴.۴ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله گران امروز بیش از ۶.۶ میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در فرابورس ایران در قالب ۳۴۳ هزار نوبت معامله و به ارزش ۴۶۱۰ میلیارد تومان دادوستد کردند. با این حساب ارزش معاملات امروز بورس اوراق و فرابورس به بیش از ۱۱.۳ هزار میلیارد تومان رسید.

امروز نماد بانک دی بیشترین اثر افزایشی بر شاخص فرابورس را داشت و نمادهای بیمه پاسارگاد، پتروشیمی زاگرس، آریا ساسول، فولاد غدیر، پالایش نفت شیراز و فرابورس ایران به ترتیب بیشترین اثر کاهشی بر شاخص فرابورس را داشتند.

افت ۸۳۶۶ واحدی شاخص بورس +نقشه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس