کد خبر 1455108
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۱
لندن ایران را بخاطر اعدام جاسوسش تهدید کرد

وزیر خارجه انگلیس در واکنش به اعدام علیرضا اکبری جاسوس سرویس اطلاعات مخفی این کشور، ایران را تهدید کرد.

به گزارش مشرق، پس از نخست‌وزیر انگلیس، «جیمز کلورلی» وزیر خارجه این کشور هم به اعدام «علیرضا اکبری» که برای لندن جاسوسی می‌کرد، واکنش نشان داد و گفت «این اقدام بدون پاسخ نخواهد ماند».

او در توییتی مداخله‌جویانه نوشت: ایران یک تبعه انگلیسی را اعدام کرده است. این اقدام وحشیانه مستحق محکومیت به شدیدترین شکل ممکن است. (این اقدام) بدون پاسخ نخواهد ماند.

خبرنگار بی‌بی‌سی هم در توییتی خبر داد که وزارت خارجه انگلیس قصد دارد کاردار جمهوری اسلامی ایران در لندن را در اعتراض احضار کند.

ریشی سوناک نخست‌وزیر انگلیس هم پیش‌تر در پیامی توییتری به اعدام علیرضا اکبری واکنش نشان داد. او در این پیام مداخله‌جویانه ضمن ابراز ناراحتی از اعدام جاسوس انگلیس اعلام کرد «از اعدام علیرضا اکبری شهروند بریتانیایی-ایرانی در ایران متحیر شدم» و سپس مدعی شد: «این اقدامی بی‌رحمانه و بزدلانه توسط یک رژیم وحشی بود که احترامی برای حقوق بشر مردم خود قائل نیست». او در پایان این پیام، با خانواده و دوستان عامل سرویس جاسوسی لندن که به دار مجازات آویخته شد، ابراز همدردی کرد.

صبح امروز (شنبه، ۲۴ دی) مرکز رسانه قوه قضائیه خبر داد حکم علیرضا اکبری فرزند علی دارای تابعیت مضاعف ایرانی-انگلیسی که به اتهام افساد فی‌الارض و اقدام گسترده علیه امنیت داخلی و خارجی کشور از طریق جاسوسی برای دستگاه اطلاعاتی دولت انگلیس در ازای دریافت دستمزد به مبالغ ۱.۸۰۵.۰۰۰ یورو، ۲۶۵.۰۰۰ پوند انگلیس و ۵۰.۰۰۰ دلار آمریکا به مجازات اعدام محکوم شده بود، اجرا شد.

براساس دادنامه صادره، اقدامات محکوم در سال‌های گذشته علیه امنیت ملی کشور، جاسوسی به نفع کشور انگلیس، ارتباطات با سرویس جاسوسی MI۶ و تعداد ملاقات‌های وسیع با افسران اطلاعاتی دشمن در کشورهای مختلف و مدت طولانی جاسوسی، مصداق جنایت گسترده علیه امنیت داخلی و خارجی کشور است، به گونه‌ای که موجب اخلال شدید در نظم عمومی کشور در حد وسیع شده است.

پیش‌تر هم وزارت خارجه انگلیس در واکنش به بیانیه وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی که از صدور حکم اعدام برای علیرضا اکبری خبر داد، خواستار آزادی وی شده بود. جیمز کلورلی وزیر خارجه انگلیس هم گفته بود لندن از نزدیک این پرونده را دنبال می‌کند و خواستار عدم اعدام این جاسوس شده بود.

وحشیانه خواندن اعدام اکبری از سوی کارفرمای او در حالی است که بر اساس اعلام وزارت اطلاعات، این فرد اطلاعات مهم کشور را به صورت کاملا آگاهانه در اختیار سرویس جاسوسی دشمن قرار می‌داده و از مهمترین عوامل جاسوسی سرویس اطلاعاتی انگلیس در مراکز حساس و راهبردی کشور بود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 11
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    13 0
    این مرکز فساد که اسمش سفارت انگلیس است جز حمایت و پول پاشی برای اغتشاش و خرابکاری و پرورش و جذب جاسوس، کارش چی هست؟ چه منفعتی برای کشور داره؟
  • IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    11 0
    وزارت اطلاعات از شما بابت این کار بسیار متشکریم- ولی اینها را باید زودتر شناسایی و مجازات کنیم- نباید اجازه داد تا این حد در سیستم کلان کشور نفوذ و رسوخ کنند.
  • ایرانی IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    11 0
    اگر همه جاسوس ها را هم بگیرند، تا زمانی که کارگاه جاسوس سازی اَنگل ستان در باغ قلهک در حال فعالیت باشد، تولید جاسوس همچنان ادامه خواهد داشت، مگر اینکه لانه جاسوس ها هرچه سریعتر تعطیل شود. واقعاً باعث تعجب و تأسف است که با علم به همه جنایات و خیانت های اَنگل ستان در حق مردم ایران هنوز ارتباط با شیاطین برقرار است. اگر نظام توان این کار را ندارد زودتر اعلام کند تا مردم غیور همیشه در صحنه، این خاک مقدس را برای همیشه از لوث وجود اَنگل های پلید و مزدوران کثیفش پاک و تطهیر کنند.
  • IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    10 0
    باید قانونی در کشور تصویب کنیم و دوتابعیتی ها را تعیین تکلیف کنیم. خود انگلیسی ها به مردم خود اجازه نمی دهند تا شهروندان انگلیسی، دوتابعیتی باشند و باید یک تابعیت خود را لغو کنند.
  • علی IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    6 0
    باز یه عده میان میگن اینم بازی خودشونه. عقل که نباشه جان در عذابه...
  • سیامک DE ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    7 0
    کار بعدی که ایران باید سریع تا دیر نشده انجام دهد این است که سفیر خودش را از انگلستان بیرون بیاورد و همزمان سفیر و کارمندان سفارت انگلیس را از کشور اخراج کند.
  • IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    5 0
    شکر زیادی خورده مرت....
  • ناشناس IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    4 2
    پول خوبی گرفته حساب کردم ۹۸میلیارد تومن پول گرفته
  • عادل کرمی IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    1 0
    بسیارخوب است
  • IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    9 1
    لندن غلط کرد با ملکه گور به گور شده ملعونش. جالبه وزیر خارجه و نخست وزیر کنونی لندن هر دو از تخم و ترکه ی جاسوس های انگلیسی هندی الاصل هستند که اجدادشون مثل اکبری مزدوری انگلیس می کردند و حالا نواده هاشون شدن وزرای انگلیس!!! بی بتّه ها فکر کردند ایرانی ها هم مثل خودشونن.
  • IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    7 1
    این مهاجرای کثیف وارداتی به انگلیس چی بلغور می کنن؟ خب برید گم شید به کشورای داغون مادری تون، بی بتّه های مزدور.
  • هوشنگ IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    3 1
    تاریخ مصرف تهدید کردن تموم شده حالا وقت عمل کردن به حرفهای است که از پک پوزت بیرون می آید اینجا بوی گند تاریخ مصرف تهدید کردن بدون عمل مشام رو آزار می ده می خواین مثل ایرانی ها باشین ؟
  • علی افصحی IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    7 0
    به هدف زدن را از واکنش های طرف انگلیس خبیث به راحتی می توان فهمید. ضربه بسیار جدی و گیج کننده بوده در مدت چند ساعت ازاعدام ابرجاسوس علیرضا اکبری نخست وزیرو وزیر خارجه انگلیس خبیث با ضجه به میدان آمده و با ادبیات دوران کهن سخن گفته و حتی وزیر خارجه انگلیس سخن ازبی پاسخ نگذاشتن اعدام جاسوس به میان آورده ! گفتنی است این اولین و مهم ترین جاسوس انگلیسی دو تابعیتی است که در ایران اسلامی اعدام شده است.سطح دسترسی این جاسوس به اندازه‌ای برای انگلیس خبیث اهمیت داشته که هم خواهان آزادی فوری اش در خبری شدن تایید حکم اعدامش شده و بعد از اعدام هم مدعی پاسخ شده است. همه این سرگشتگی ها برای آن است که گاندوهای فعلا آزاد انگلیس خبیث احساس ناامنی نکرده و بریدگی حاصل نشود چرا. که به اکبری جاسوس اکبر نیز اطمینان داده بودند که کسی نمی تواند به یک جاسوس انگلیسی نزدیک شود. و اینک همه جاسوس اکبر! انگلیس را می بینند که معدوم شده است. چرا که میهن اسلامی ایران عزیز بر اساس فقه امام صادق اداره می شود همان امامی که فرموده «الجاسوس و العین اذا ظفر بهما قتل جاسوسی و گرا دادن به دشمن حکمش قتل است اگر دردستر س قرار گرفت به قتل برسانید» دراین ملک سلیمانی این ولی فقیه دانشورامام خامنه‌ای فقیه جامع الشرایط فقه امام صادقی است که بر این دیار حکم می راند سلامتی و طول عمر امام خامنه‌ای صلوات.
    • IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
      0 0
      سلام، الهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم الهم عجل لولیک الفرج
  • IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    18 0
    به قول امیرکبیر، وزیر خارجه انگلیس سگ که باشد.
  • IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    0 0
    به انگلیس ملعون می گویم زمان قدیم نیست که عرعر کنید. اگر قدرت دارید مثل زمان قاجار، بوشهر را اشغال کنید! (خخخخخخخ)
  • IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    0 0
    علت این همه عصبانیت مقامات رذل انگلیس این است که به شدت تحقیر شدن. اکبری در اعترافات خود گفته بود نیروهای اطلاعاتی انگلیس به من گفته اند در ایران کسی نمی‌تواند به عوامل ما صدمه بزند !! به برکت دولت انقلابی، دوران نفوذ انگلیس خبیث تمام شده.
  • IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    0 0
    آخ آخ معلومه مهره بزرگی رو از دست دادن که افتادن به ... واسه بعدها جاسوس خواستین استخدام کنین، بی زحمت آخر داستانش رو‌ هم بهش بگین…! آره.
  • IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    0 0
    چرا ایران با محدود کردن یا کاهش روابط و یا قطع روابط با کشورهای دشمن و متخاصم، به روباه پیر و فرانسه ترسو و منافق و آلمان شکست خورده پاسخ دندان شکن نمیده؟
  • فرشاد IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
    0 0
    استفاده از افراد دوتابعیتی باعث همین موضوعات میشه. نمی دونم برخی از ایرانیان، چرا از دوره فتحعلیشاه تا حالا برای این سگ های جهانخوار (بریتانیا) این قدر دم تکون می دن و جاسوسی می کنن؟ فکر کنم تاریخ رو درست نخوندن ببینن انگل ها چه کردند و چه دارند می کنند...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس