کد خبر 1455165
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۱
واکنش آلمان به اعدام جاسوس ایرانی- انگلیسی

وزیر خارجه آلمان امروز به اعدام جاسوس ایرانی- انگلیسی واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق، «آنالنا بائربوک» وزیر خارجه آلمان در واکنشی مداخله جویانه به اعدام علیرضا اکبری جاسوس ایرانی- انگلیسی که به اتهام افساد فی الارض و اقدام گسترده علیه امنیت داخلی و خارجی ایران بامداد امروز به دار مجازات آویخته شد، در پیامی توییتری مدعی شد که این اقدام «غیرانسانی» بوده است!

وزیر خارجه آلمان با نقض منشور ملل متحد در لزوم عدم مداخله در امور داخلی کشورهای مستقل مدعی شد: اعدام علیرضا اکبری یکی دیگر از اقدامات غیرانسانی رژیم ایران است. ما در کنار دوستان انگلیسی خود ایستاده ایم و به هماهنگی نزدیک اقدامات خود علیه ایران و حمایت از مردم ایران ادامه خواهیم داد!

واکنش آلمان به اعدام جاسوس ایرانی- انگلیسی

«جیمز کلورلی» وزیر خارجه انگلیس هم ساعاتی پیش در واکنشی مداخله جویانه به اعدام علیرضا اکبری جاسوس ایرانی- انگلیسی که به اتهام افساد فی الارض و اقدام گسترده علیه امنیت داخلی و خارجی ایران بامداد امروز به دار مجازات آویخته شد، از تحریم تهران خبر داد.

وزیر خارجه انگلیس در پیامی توییتری خبر داد که لندن دادستان کل ایران را تحریم کرده است.

مرکز رسانه‌ای قوه قضائیه امروز اعلام کرد که حکم علیرضا اکبری دارای تابعیت مضاعف ایرانی-انگلیسی که به اتهام افساد فی‌الارض و اقدام گسترده علیه امنیت داخلی و خارجی کشور از طریق جاسوسی برای دستگاه اطلاعاتی دولت انگلیس در ازای دریافت دستمزد به مبالغ ۱.۸۰۵.۰۰۰ یورو، ۲۶۵.۰۰۰ پوند انگلیس و ۵۰.۰۰۰ دلار آمریکا به مجازات اعدام محکوم شده بود، اجرا شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    0 2
    بنده به عنوان یک آنگلوفیل اعدام جاسوسان دولت فخیمه بریتانیای کبیر رو به شدت محکوم می کنم!
  • IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    4 0
    از هیچ کاری به اندازه اعدام این جاسوس عصبانی نشدند. چه مهره مهمی بود براشون. این اعدام نشون داد. بله نظام بخشش و عفو داره ولی به وقتش غضب هم داره و همه با هم برابرند حتی اگه پیشونیت مهری باشه و جبهه رفته باشی. باشه برای اون هایی که می گفتن مردم عادی (همون قاتل ها) را اعدام می کنید.
  • IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    3 0
    جاسوس شما رو هم به زودی پیدا خواهیم کرد. معلومه خوب ترسیدید. وقتی به خودتون اجازه دخالت تا این حد در امور داخلی کشورها رو می دید، همینه. بازیکن های بی ادبتون که فرهنگ قطر را مسخره کردن، آخر هم ضایع شدن ولی توی قطر یاد گرفتید ما خاورمیانه ای ها برای خشنودی شما حاضر نیستیم از عقایدمون بگذریم. مشکل اینه که شما میگید آزادی بیان ولی این آزادی فقط برای آدم های بی دینه و هر کی را که مثل شما فکر نکنه محکوم می کنید.
  • IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    3 0
    برای گوشمالی تروئیکای اروپایی یکیشون رو با اخراج سفیر و فراخوان سفیر خودمون چکیش کنید تا اون دو تای دیگه افسارشونو محکم ببندن ...
  • IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    3 0
    واقعاً اعدام ناخوشایند است، اما جز این هیچ راهی باقی نمانده بود. باید یک فرد خائن، با سوابق انقلابی، اعدام می شد تا راه برای اعدام باقی خائنین دانه درشت باز گردد.باشد که هیچ خائن به وطنی احساس امنیت نکند. قطعاً بعد از اکبری شاهد اجرای عدالت برای خیلی از دانه درشت ها خواهیم بود. یادمان باشد که این نوع برخورد محکم با خائنین مربوط به این دولت و مجلس است وگر ه سال ۸۷ جاسوسی اکبری محرز شده بود اما نگاه دولت روحانی به گونه‌ای بود که نه تنها چنین فردی به دست قانون سپرده نشد بلکه پُست های کلیدی هم به او داده شد! بخصوص با اصرار انگلیس در اعدام نکردن این فرد، در دولت قبل هرگز حکم اجرا نمی شد، حتی فراری هم داده می شد، چیزی که در پرونده دولت قبل وجود دارد. و البته پیام مبارک این اعدام این است: «همکاری با انگلیس خبیث در اقدام علیه کشور، حکمش مرگ است و امثال انگلیس برای خائنین، هیچ غلطی نمی توانند بکنند.» (قابل توجه باقی خیانتکاران و کسانی که با بی بی سی و ایران اینترنشنال همکاری می‌کنند.)
  • IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    4 0
    خفه شو نسل هیتلرررررررری.
  • امیر IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    3 0
    به الاغ شوت و دنباله این گلّه خبیث و بدون قلّاده، پیام میدم که چخه چخه. واق واق کردن غربی ها برای ما ایرانیان ممنوع.
  • شهراد IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    4 0
    الآن چرا سفارت این حیوونای اروپایی تو ایران بازه؟ موندم غیر از کشتن ایرانیا مگه کار دیگه ای انجام میدن؟ خدایا! چه قدر جای امیرکبیر این روزها خالیه تا سفارتخانه این وحوش رو به طویله تبدیل کنه.
  • علی افصحی IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    4 0
    باز سه دولت کله پوک غرب وحشی در کنار هم قرار گرفته و مواضع مداخله گرایانه خود را تکرار کردند حتی در اعدام یک جاسوس اکبر! همان سه کشوری که در باره اعدام های جمعی عربستان سقوطی جز سکوت و بلکه همراهی موضع دیگری ندارند. یکی از علائم درست حرکت نظام اسلامی اتحاد در مواضع غرب وحشی به ویژه سه کشور متوهّم انگلیس خبیث، فرانسه وامانده و آلمان نازی است. سه کشوری که در بحران انرژی ناشی از فضولی هایشان مجبورند با شیطان بزرگ آمریکا همراه باشند. اما این گردنکشی ها هیچ تأثیری در حرکت و اقدامات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عزیز نمی گذارد.
  • IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    4 0
    آلمان! نخود هر آشی. به شما چه مربوطه؟
  • ایرانیم و همیشه برای ایران IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    5 0
    یک تشکر و خسته نباشی تمام و کمال به سربازان گمنام امام زمان (عح) و همچنین تبریک ویژه به ملت شریف ایران. خداوند پشت و پناه همه سربازان گمنام کشورمون در هر لباسی که هستند باشه (الهی آمین). از نیروهای اطلاعاتی و حافظان امنیت کشورم می خوام بقیه جاسوسان نفوذی و وابستگان به شرق و غرب و اختلاسگران رو که خیلی هم مارمولک هستند و ادعای خداپرستی و وطن پرستی دارند و خون ملت رو تو شیشه می کنند در هر مقام و منزلتی که هستند دستگیر، تا پس از طی روال قانونی و قضائی به سزای عمل کثیف شون برسن. از بچه های قوه قضائیه هم تشکر می کنم.
  • IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    4 0
    اظهارات این قبیحه و همتای وزارت قبیحه فرانسوی وی کاملأ نشان می دهد که اکبری چه مهره ارزشمندی نه تنها برای انگلیس بلکه برای کلّ اروپا بوده است.
  • IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    3 0
    شما در کنار دوستان انگلیسی خودتان، آن دوستانتان که همدست یانکی ها در اشغال آلمانند و تا کنون خنجر را تا مرفقشان در قلب ملت آلمان فرو کرده اند، بمانید تا روز بیداری ملت آلمان فرا برسد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس