کد خبر 1454954
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۰
تکرار ادعاهای مداخله جویانه آمریکا درباره ایران

معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا به بیان ادعاها و اظهارات مداخله جویانه درباره یک متهم امنیتی در ایران پرداخت.

به گزارش مشرق، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، مواضع خصمانه و مداخله جویانه واشنگتن علیه ایران را تکرار کرد.

بر اساس این گزارش، «ودانت پاتل» معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا مدعی شد که اتهامات وارده به علیرضا اکبری که به جرم جاسوسی به اعدام محکوم شده دارای انگیزه‌های سیاسی است و اعدام وی غیرقابل قبول است.

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین افزود که واشنگتن هم مانند انگلیس خواستار عدم اجرای این اعدام است.

پاتل مدعی شد: ما از گزارشات درباره شکنجه اکبری هنگام زندان به منظور وادار کردن وی به اعترافات دروغین ناخرسند هستیم.

این مقام آمریکا ادعا کرد: ایالات متحده از ابزارهای مختلف برای بازخواست ایران برخوردار است و تحریم‌ها و اقدامات گذشته گواه این موضوع است.

معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در ادامه اظهارات مداخله جویانه خود مدعی شد: واشنگتن اقدامات ایران در بازداشت‌های خودسرانه و ظالمانه و اعترافات اجباری و اعدام‌های سیاسی را محکوم می‌کند.

لازم به ذکر است که وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران به تازگی با صدور بیانیه‌ای از بازداشت یکی از مهم‌ترین عوامل نفوذی سرویس جاسوسی انگلیس خبیث توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) خبر داد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

به استحضار ملّت شریف ایران می‌رساند؛ یکی از مهم‌ترین عوامل نفوذی سرویس جاسوسی انگلیس خبیث در مراکز حساس و راهبردی کشور، توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) شناسایی و پس از طی فرآیندی طولانی و چندلایه در حوزه‌های ضداطلاعاتی، فنی و عملیات فریب دستگیر شد. جاسوس شناسایی شده به نام علیرضا اکبری دارای دسترسی‌هایی به برخی دستگاه‌های حساس کشور بود و در همان حد نیز اطلاعاتِ مکتسبه را به‌صورت کاملاً آگاهانه و به دفعات متعدد در اختیار سرویس جاسوسی دشمن قرار داده بود.

این جاسوس، در جریان اخذ ویزا از سفارت انگلیس در تهران توسط مأمورین اطلاعاتی مستقر در آن سفارت، نشان شده و مورد مصاحبه قرار می‌گیرد. سپس و در خلال سفرهای شخصی خود به اروپا، به استخدام تمام عیار سازمان جاسوسی انگلستان در می‌آید. علیرضا اکبری با توجه به اهمیت موقعیت و دسترسی‌هایش، به یک جاسوس کلیدی برای سرویس SIS تبدیل می‌شود که همزمان توسط چندین افسر برجسته‌ی میز ایران تخلیه اطلاعاتی و هدایت می‌شد.

افسران ضدجاسوسی وزارت اطلاعات پس از کشف روابط جاسوسی مورد بحث، تکمیل اطلاعات پیرامون اهداف و لیست نیازمندی‌ها، شکل ارتباطات و ابزارهای ارتباطی سرویس حریف، از مقطعی به مدار ارتباطی فیما بین سرویس SIS و جاسوس مورد نظر ورود نموده و به تزریق اطلاعات هدایت شده به مدار مذکور پرداختند. نهایتاً در زمان مقتضی و با حکم مرجع محترم قضائی متهم بازداشت و پس از طی فرآیند قضائی، حکم وی صادر گردید.

جان برکفان گمنام ایران اسلامی صراحتاً اعلام می‌نمایند اگر چه دشمن خبیث انگلیسی توانسته بود از نقطه ضعف‌های این فرد بهره گیرد و او را به استخدام خویش درآورد، اما یقیناً نمی‌داند که کدام بخش از اطلاعات دریافتی، از نوع اطلاعات هدایت شده و فریب بوده است. همچنین مجاهدین گمنام ایران اسلامی قاطعانه اعلام می‌نمایند که با توکل به ذات اقدس احدیت و توسل به اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم‌السلام)، شناسایی جواسیس و عناصر نفوذی دشمن در هر سطحی و برخورد قانونی با آن‌ها را بدون هیچ‌گونه تساهل و تسامح و ملاحظه‌یی، در اولویت تلاش‌های مجاهدانه و شبانه‌روزی خویش قرار داده‌اند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    12 0
    شاه مهره شون گیر افتاده، تخلیه اطلاعاتی شده و علاوه بر روش ها خیلی دیگر از جاسوس ها و سر حلقه ها رو لو داده علاوه بر اون اعدام اکبری هزینه جاسوسی رو شدیدا بالا برده.غربی ها ضربه سختی خوردند و گیج هستند
  • ابراهیم IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    6 0
    اعدامش کنیید تا عبرتی باشد برای خائنین
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    6 0
    خدا را شکر که یک مزدور خود فروخته به انگلوساکسونها شناسایی واعدام شد
  • بختیاری IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    11 0
    بی پدرها شماکه دشمن مسئولین ایران هستید فرض کنیم اکبری بی گناهه شاباید خوشحال باشید که همدیگه رو میکشن؟؟ولی مشخصه سوزش شما برای چه هست.جاسوس شماسقط شد
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    2 1
    مشرق میتونستی خبر رو زودتر بذاری چون زودتر گفته بود، البته بگم که تنها مدت کمی بعد از بیانیه اش خبر اعدام اکبری آمد 😂😂😂😂😂
  • IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    5 0
    ازاینکه یکی از نوکران و خادمین آنها به درک واصل شده ناراحت هستند!!! خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
  • ... IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    5 0
    امریکا زیاد کود میخوره شما کارتونو بکنید اون لاریجانی چی شد چند سال قبل گرفته بودن به جرم جاسوسی نتیجه اش چیشد
    • IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
      2 1
      11:19 ؛ کدوم لاریجانی؟ خبرش رو ندیدم.
  • IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    3 0
    رائفی پور میگه انگلیس پی گیر امور عواملش هست ولی آمریکا بی خیاله.
  • IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    5 0
    آمریکا هیچ غلطی(بخوانید هیچ گ...ی)نمیتونه بخوره خخخ
  • امیرستار رحمانی IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    3 0
    MI6وسیا زیر چکمه های سربازان گمنام لگد مال شدند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس