کد خبر 1454540
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۶
کاروان ائتلاف آمریکا در شمال بغداد هدف قرار گرفت

یک منبع امنیتی اعلام کرد که کاروان لجستیک ائتلاف آمریکایی در شمال بغداد پایتخت عراق هدف انفجار قرار گرفت.

به گزارش مشرق، یک منبع امنیتی اعلام کرد که چند کامیون حامل تجهیزات لجستیکی و نظامی وابسته به ائتلاف آمریکایی امروز پنجشنه در شمال بغداد هدف انفجار بمب کنار جاده‌ای قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، این انفجار در جاده منطقه «التاجی» به بغداد رخ داد، این انفجار تلفات جانی در پی نداشته و از میزان خسارات وارده خبری منتشر نشده است.

در چند ماه گذشته، حمله به نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا و تجهیزات آنها، افزایش یافته است. دولت عراق در ۹ دسامبر پایان مأموریت‌های رزمی نیروهای ائتلاف در این کشور را اعلام کرد.

بغداد و واشنگتن در جولای گذشته توافقی را منعقد کردند که بر اساس آن باید تا پایان سال ۲۰۲۱ نیروهای ائتلاف از عراق خارج می‌شدند و در عین حال مشاوران و مربیان آمریکایی برای کمک به نیروهای عراقی در این کشور حضور استشاری داشته باشند.

واشنگتن از سال ۲۰۱۴ رهبری یک ائتلاف بین المللی علیه داعش در عراق و سوریه را برعهده دارد که قرار بود در عملیات نظامی علیه داعش از نیروهای عراقی پشتیبانی لجستیکی، اطلاعاتی و هوایی کند، این درحالی است که طی جنگ‌ها و نبردهای سخت نیروهای عراقی اعم از ارتش، حشد شعبی و پلیس فدرال با تروریست‌های داعش، آمریکایی‌ها بارها و بصورت مستمر نیروهای عراقی را بمباران کرده اند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
    0 0
    این که خسارت جانی نداشت. مهم ترین قسمت این نوع خبرهاست، اگر چنین خسارتی نباشد پایانی هم برای حضور این جرثومه فساد جهانی وجود نخواهد داشت... اینها برای ثانیه به ثانیه خاورمیانه نقشه در آستین دارند.
  • IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
    0 0
    واقعاً خیلی ها حاضرند برند و گلوی این حروم زاده ها رو ببرند. بایستی لیبرالیسم از این منطقه اخراج گردد.
  • IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
    0 0
    بدون تلفات جانی، این پدرسوخته ها از کشورتون بیرون نمی روند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس