.

یک مقام نیروی دریایی آمریکا همزمان با ارسال تجهیزات کشورش و غرب به اوکراین و تشدید شعله های این جنگ اعلام کرد: باید در ۶ ماه آینده میان مسلح شدن خود یا کی یف یکی را انتخاب کنیم.

به گزارش مشرق، کارلوس دل تورو، وزیر نیروی دریایی آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی گفت: باید میان مسلح شدن نیروی دریایی آمریکا یا اوکراین یکی را انتخاب کنیم.

این مقام نیروی دریایی آمریکا در مصاحبه با خبرنگاران در آرلینگتون افزود: آمریکا باید در شش ماه آینده میان مسلح نیروی دریایی آمریکا یا اوکراین یکی را انتخاب کند.

رسانه های آمریکایی می گویند، اغلب سلاح‌های ارسالی آمریکا به اوکراین سلاح‌های زمینی هستند و تسلیحات دریایی آمریکایی تاکنون به این کشور منتقل نشده اند با این حال دل تورو در حاشیه یک کنفرانس به نیاز آمریکا برای انتخاب میان خود و اوکراین اشاره کرد.

آمریکا از آغاز جنگ تاکنون کمک‌های نظامی بی‌سابقه‌ای در اختیار اوکراین قرار داده و امیدوار است که کی‌یف بتواند بخش‌های تصرف شده خاک خود را از اوکراین باز پس بگیرد.

آمریکا در تازه‌ترین اقدام خود، روز جمعه اعلام کرد که یک بسته کمکی نظامی دیگر به ارزش ۳ میلیارد دلار به اوکراین اختصاص داده است که شامل خودروهای زرهی موسوم به «برادلی» می‌شود.

کارین ژان پی یر سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که در این بسته جدید توپ‌های هویتزر و خودروهای زرهی نفربر وجود خواهد داشت.

واشنگتن از زمان آغاز جنگ میان روسیه و اوکراین در ۲۴ فوریه سال جاری حدود ۶۸ میلیارد دلار به کی یف کمک مالی اختصاص داده است.

آلمان نیز اعلام کرده است که خودروهای زرهی موسوم به «ماردر» و سیستم موشکی پاتریوت در اختیار اوکراین قرار خواهد داد.

تصمیم آلمان پس از آن اتخاذ شد که فرانسه اعلام کرد درمورد تحویل خودروهای تهاجمی زرهی به اوکراین، با کی‌یف مذاکره خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی ایزدی IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    0 0
    روسیه باید و باید و باید در جنگ با اوکراین پیروز شود،،مستشاران ایرانی باید نقش خود را پنهانی ایفا کنند و اکنون خاک اوکراین مانند خاک لبنان و یمن است و باید از دست نشانده های آمریکایی پاک شود.اگر روسیه شکست بخورد اوضاع بیشتر از همه برای ایران سمی و غیر قابل سکونت می‌شود.نظم نوین در حال اتفاق است و ایران با گرفتن امتیازات نقد و غیر قابل بازگشت از روسیه باید در تصرف اوکراین مستشاران با تجربه بفرستد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس