کد خبر 1454509
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۲
.

انتشار اخبار بحران‌های کمرشکن غرب، ضعف و ناتوانی آنها در حل معضلاتشان را نشان می‌دهد و این طیف، غرب را در افکار عمومی ایران ضعیف نمی‌خواهد، حَلال مشکلات می‌خواهد! 

به گزارش مشرق، جعفر بلوری طی یادداشتی در روزنامه کیهان نوشت: فقط خدا می‌داند، چقدر از کاهش دمای کشور خوشحالند و فقط او می‌داند چقدر انتظار این را می‌کشند که مقام مسئولی در تریبون‌های رسمی بگوید، مثلا گاز فلان منطقه به خاطر سرمای زیاد دچار اُفت فشار شده یا در فلان روستا مردم دیگر گاز ندارند. چرا؟ فقط برای این که بگویند، چرا وقتی فلان مقام بلند پایه و رسمی اروپایی می‌گفت، اروپا زمستان سختی پیش رو دارد، اخبار آن در رسانه‌های کشور و صدا و سیما بازنشر می‌شد!

تعجب نکنید به صفحات اول روزنامه‌های امروز و روزهای گذشته‌شان رجوع کنید. اما چرا از بازنشر اظهارات و اخبار رسمی غربی‌ها در رسانه‌های ایران راجع به زمستان سخت و بحران انرژی و اقتصادی عصبانی می‌شوند؟ برای فهم این نوع رفتارها، باید وارد ذهن این غربگراها شد و از زاویه دید آنها به مسئله نگاه کرد تا فهمیدشان...

اشتباه نکنید. تعصب، یکدندگی و لج بازی دلیل این رفتار جماعت غربگرای ما نیست. این رفتار عجیب ریشه‌های عمیق تری دارد. این صفات زشتی که از آنها نام بردیم، تا جایی می‌مانند که فرد، از ناحیه آنها دچار فشار و آسیب جدی نشود اما به محض این که تبعات آنها شدت یافت،

چه بسا خود به خود فرد را متعادل سازد. این که انتظار بحران برای کشورت و مردمانت را بکشی، نتیجه تعصب و یکدندگی نیست و مسئله فراتر از اینهاست. این چه حالتی است و درکجای دنیا برای یخ زدن کشورشان، لحظه شماری می‌کنند؟ این چه روحیه، بیماری، درد یا مسئله‌ای است که اگر سرما کشور خودشان را دچار مشکل کند و جان عده‌ای را هم به خطراندازد، عده‌ای ذوق مرگ می‌شوند؟ و اگر حتی دچار مشکل هم نکند، اصرار می‌کنند که شده است؟ بخوانید:

کمتر از یک سال پیش، روسیه با هدف جلوگیری از گسترش ناتو به شرق، جنگ بزرگی را با ناتو و غرب در اوکراین آغاز کرد. گستردگی این جنگ آن‌قدر عظیم و خساراتش آن‌قدر بزرگ است که، شاید تصور آن برای «شرقی جماعت»، سخت باشد.

مثلا مجبور شدن انگلیسی‌ها به انتخاب بین گرما یا غذا، هجوم آلمانی‌ها به پارک‌ها برای بریدن درخت‌ها و شکستن نیمکت‌ها جهت استفاده به عنوان هیزم، ترویج حشره‌خواری، ترویج و تبلیغ خوردن غذاهای کپک زده و تاریخ مصرف گذشته برای کاستن از هزینه‌ها و صرف هزینه پس‌انداز شده از این راه در پرداخت قبوض برق و گاز، ورشکستگی هزاران کارخانه و شرکت، مهاجرت به کشورهای گرمتر برای فرار از هزینه‌های کمر شکن انرژی، اعتصاب‌های فلج‌کننده و مرگبار در کشورهایی مثل انگلیس، آلمان و فرانسه... به نام کشورها دوباره نگاه کنید: آلمان، فرانسه، انگلیس، سوئد و... ثروتمندترین و صنعتی‌ترین کشورهای اروپایی هستند!

کارشناسان و استراتژیست‌های بزرگی مثل «هنری کیسینجر» و «جان مرشایمر» و خیلی‌های دیگر که آمدن چنین روزهایی را پیش‌بینی می‌کردند، یا به شکل مستقیم یا در دل تحلیل‌هایشان نوشتند، مقصر این جنگ غرب است چرا که روسیه از سال‌ها پیش نسبت به تبعات عضویت همسایه خود یعنی اوکراین در ناتو هشدار داده بود.

کیسینجر که تبعات ادامه این جنگ را در همان هفته‌های آغازین آن پیش‌بینی کرده بود، تلاش کرد طی مصاحبه و یادداشت‌های پی‌درپی، راه‌حلی برای آتش‌بس و صلح ارائه کند و آخرین راه‌حلی را هم که ارائه کرد، گردن نهادن غرب به همان خواسته اولیه روسیه بود که اگر رعایت شده بود، احتمالا جنگی رخ نمی‌داد: تضمین عدم عضویت اوکراین در ناتو و تبدیل آن به کشوری بی‌طرف! اخبار این تحولات و هشدارها و بحران‌ها نیز به دلیل اهمیت آنها به طور مرتب در رسانه‌ای دنیا پوش داده شده‌اند و می‌توان با یک جست و جوی ساده اینترنتی به آنها دست یافت.

حالا برگردیم سراغ بحث خودمان. سؤال این بود. چرا غربگرایان از بازنشر این اخبار و تحلیل‌ها عصبانی می‌شوند. پاسخ در غربگرا بودن هم نیست. چرا که آنها از خود غرب که نمی‌توانند غربی‌تر باشند! منبع اصلی انتشار این اخبار رسانه‌های معتبر و مقامات ارشد و رسمی همین غرب هستند. بنابر این پاسخ در غربگرایی این طیف هم نیست.

ما فکر می‌کنیم، یکی از پاسخ‌های اصلی این سول به «برجام» و «مذاکره» با آن سه چهار کشور اروپایی و آمریکا ارتباط دارد. بله درست شنیدید؛ برجام و مذاکرات. برجام همه چیز غربگرایان است. فلذا، هر اقدامی را که بتواند به این توافق مُرده، حتی یک خَش وارد کند، بر نمی‌تابند ولو این اقدام، بازنشر اخبار بحران‌های عجیب و غریب اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و امنیتی غرب باشد. انتشار اخبار بحران‌های کمرشکن غرب، ضعف و ناتوانی آنها در حل معضلاتشان را نشان می‌دهد و این طیف، غرب را در افکار عمومی ایران ضعیف نمی‌خواهد، حَلال مشکلات می‌خواهد!

در واقع، برجام ناموس این طیف است؛ حتی اگر مُرده باشد. برایشان مثل یک چارچوب نظری است که جهت تحلیل و تبیین هر موضوعی -تأکید می‌کنیم - هر موضوعی در هر حوزه‌ای که فکرش را بکنید، به کارش می‌گیرند. اگر مواضع آنها را طی سال‌های بعد از شکل گیری توافق برجام مرور کنید، خواهی دید آن را حلال تمام مسائل ایران معرفی کرده و همه چیز را داخل این چارچوب تحلیل و تبیین کرده‌اند.

از آب خوردن مردم تا فیش‌های نجومی، از اقتصاد تا فرهنگ و سیاست، از ترور و آدم کشی تا آشوب‌های خیابانی و... فقط به عنوان یک مثال خیلی نزدیک، رجوع کنید به یادداشت سه روز پیش یکی از وزرای دولت برجام درباره هتاکی نشریه هتاک فرانسوی تحت عنوان «جمهوری اسلامی در دام شارلی ابدو نیفتد.» شاید باور نکنید اما، هتاکی شارلی ابدو را هم به شکل مستقیم به مذاکرات و به شکل غیر مستقیم به برجام ارتباط داده است! ایشان درباره واکنش به هتاکی نشریه‌ای که کارش هتاکی به مقدسات است، به جمهوری اسلامی ایران هشدار داده که، مبادا واکنشی نشان دهید. چرا؟ چون باعث تیرگی روابط با اروپا و از بین رفتن آخرین امیدهایش برای احیاء مذاکرات می‌شود!

یا مثلا وقتی انسان بزرگی در تراز سردار دلها سلیمانی- که همین چند روز پیش سومین سالگر شهادتش بود- آن طور ناجوانمردانه ترور شد، گفتند این ترور نباید باعث توقف و تضعیف مذاکرات و برجام شود. وقتی برجام از سوی غرب با آمدن تحریم‌های پی‌درپی عملا نقض می‌شد، باز تاکید می‌کردند برجام باید بماند.

وقتی آمریکا با مشاهده واکنش بی‌نظیر! این طیف در برابر بد عهدی‌هایش، با خیال آسوده از برجام خارج شد، باز هم گفتند صرفا یک مزاحم از برجام خارج شد و...خلاصه این که، هر تحریم، هتاکی، ترور، آشوب، جنگ‌افروزی و جنایت و خیانتی که از سوی غرب علیه این کشور راه‌اندازی و مدیریت شد، از نگاه این طیف، نه کار بایدن و بن سلمان و ماکرون که، کار یک طیف تندرو در زیرزمین‌های مخفی کاخ سفید و الیزه بوده که هدفش، بر هم خوردن مذاکرات و از بین رفتن آخرین امیدها برای زنده شدن برجام بود! ماجرای زمستان سخت اروپا و گرفتاری عجیب و غریبی که کشورهای غربی با ورود به جنگ اوکراین دچارش شده‌اند نیز، از نگاه این طیف نباید باز نشر شود .

چون اولا، بی‌فایده بودن مذاکرات را اثبات می‌کند و مردم با دیدن و شنیدن این اخبار خواهند گفت «موز اگر قوَّت داشت، کمر خود را راست می‌کرد»، ثانیا، غلط و مُخرب بودن منظومه فکری این طیف را بر ملا می‌سازد. از نگاه این طیف، ایران باید همیشه ضعیف و گرفتار در مشکلات دیده شود و اوضاع غرب هم همیشه باید گل و بلبل نشان داده شود تا، راه وابستگی به غرب باز بماند.

اما این‌جا طیف دیگری هم وجود دارند که، مذاکره با آن سه چهار کشور غربی را بنا به دلایل تاریخی و تجربی بی‌فایده و پُرخسارت می‌بینند و معتقد به تنظیم معقول و متوازن روابط با همه کشورهای جهان و توجه به ظرفیت‌های عظیم بر جای مانده در داخل و خارج به شکل توأمان هستند. به عبارتی، دنیا را تشکیل شده از ۱۹۵ کشور می‌دانند نه ۴ کشور! آنها برجام را «خسارت محض» می‌دانند و برای این اعتقادشان هم دلایل زیادی دارند. شما بفرمایید، توافقی که مجوز هر اقدامی را علیه مردم و کشور عزیزمان بدهد و مانع از پاسخگویی به این اقدامات و جنایات و هتاکی‌ها شود-که مبادا به تریج قبای برجام و مذاکره و غرب بر بخورد- خسارت محض است یا حلال مشکلات؟

همین امروز رجوع کنید به صفحات اول روزنامه‌ها و سایت‌هایشان. مملو از اخبار، تصاویر و تحلیل‌هایی است راجع به «زمستان سخت در ایران» تا، «زمستان واقعا سختِ اروپا» در اذهان محو شود این در حالی است که در کشورمان نه کسی مجبور شده از فضولات گربه برای آتش‌افروزی و تولید گرما استفاده کند، نه کارمندانمان وادار شده‌اند، پتوپیچ پشت میزهایشان بنشینند و نه وادار شده‌اند، ۴۰ درصد در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنند.

هیچ خانه‌ عادی هم مجبور نشده ماهی ۳۰ میلیون تومان بابت پرداخت قبض گاز خانه‌اش پرداخت کند و هزینه‌های انرژی مردم نیز شکر خدا ۴ برابر درآمد ماهانه‌شان نشده است. توصیه‌های همیشگی و همه ساله برای صرفه‌جویی در مصرف گاز در زمستان در ایران کجا، «زمستان سخت» اروپا با تبعات هولناکی که در بالا به گوشه‌ای از آنها اشاره شد کجا؟!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 24
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۰۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
    8 12
    قیمت گاز امسال در اروپا نسبت به سال قبل کاهش داشته
    • محمد قزل IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
      0 0
      خدا نیست ونابود کنه خائنین ومنافقین به کشور وغربگدایان و اصلاح طلبان بی ارزش را.این خود تحقیران بی ارزش را باید همشونو بریزی داخل دریا تا مردم ایران از دستشون خلاص بشن
  • ایران قوی IR ۰۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
    6 6
    چه مطلب بجا و ریزی بیان کردید واقعن که از این منظر به ماجرا نگاه کردن ریز بینی و کیاست میخاد
  • IR ۰۵:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
    10 6
    خدا لعنت کند غربگدای مزدور حقیر
  • یوسف IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
    14 5
    فی قلوبهم مرض فزادهم الله مرضا ولهم عذاب الیم بما کانوا یکذبون این بیماری نفاق را قران ناشی ازتکذیب حق که همان ولایت است میداند
    • IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
      5 2
      احسنتم.
    • IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
      5 4
      اصلاحطلبان مثل کدکانی هستند که وسیله ای را خراب می کنند ولی سرهم بندی کرده و می گذازند کنار وقتی کسی آمد آن را دست زد و خراب شد می گویند ببیند این عرضه استفاده ندارد قضیه برق و گاز و اقتصاد بخوبی نشنان دهند این قضیه است دولت وزیر نفت دولت حسن روحانی افتخار داشت که پلایشگاه نساخته
    • IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
      4 4
      غربگدایان ایران چرا زمستان سخت اروپا را انکار می کنند ؟! آیا ندیدند که دولت فرانسه برای خرید هیزم به مردم این کشور یارانه پرداخت می کند ؟!
  • محمدایوب IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
    8 3
    رسانه ملی مقصر اصلی است درزمان ابوالفتوح شیخ کذاب 8سال تریبون در دستش بود وبرجام را فتح الفتوح پیروزی قرن وخدا آورد ووو می‌گفت وهرکه صدایش در می آمد عربده می کشید وفحش میداد حالا چرا رسانه ملی از آگاهان سیاسی و اقتصادی دعوت نمیکند تا مصیبت‌های برجام را برای مردم بگویند چرا دائم حرفهای یاوه روحانی که فریاد میزد دیوار تحریمها فروریخت سرمایه گذاران خارجی به کشور هجوم آوردند قراردادهای بی پایه واساسی از جمله خرید هواپیما وخودروسازها که همه دروغ بود با پاره کردن برجام توسط ترامپ همه رفتند بدون هیچ تضمینی عکس آن مردک مسکن نساز با هواپیما را چرا پخش نمیکند تا مردم یادشان نرود و اینها در انتخابات آتی کلاهشان را برندارند
  • IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
    5 4
    این جماعت با فاجعه دروغ فاحش برجام و صدها دروغ دیگر رأی آوردند و با فاجعه برجام را بزک کردن و صدها سکه طلا و مدال به خود جایزه دادند و در سایه همین برجام بی فرجام و پرت کردن حواس مردم، برادر ها و آقازاده ها و مدیرانشان را به جان بیت المال انداختند و همه جوره از همه سمت تیشه به ریشه اقتصاد زدند، خدا این منافقین سیاست باز را نابودشان کند ان شاءالله
  • سوخته IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
    12 5
    این مطلب شدت سوختن این قوم غرب پرست را میرساند . بسوزید شاید گرم شوید
    • IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
      6 4
      برجام شیشه عمر غربگدایان است این جنازه متعفن را دفن کنید تا چشم شون در بیاد.
  • IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
    12 7
    بعضی از این اصلاح طلبان دستهای دشمن را از پشت بسته اند. خدا اینها را لعنت ابدی کند
    • IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
      2 2
      بیش ازپیش باد بطور لحظه ای واضعافا کثیرا بعدد مااحاط به علم الله.الی یوالساعه
    • IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
      0 3
      ماجرای اصلاح طلبا ماجرای اون ادمایی هستش که جلو شیطون راه میرفتن...بخونینش جالبه
  • ش. AE ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
    8 5
    آلرژی این پست فطرت ها عود کرده واکسن اش پیش مردم جرات دارن بیان وسط مردم کوچه و بازار
  • ح IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
    2 5
    معذرت میخوام ایران گازش قطع شد؟؟ اداره ها و کارخونه هاش تعطیل شدن؟؟ مردمش از جمهوری آذربایجان تا بحرین از سرما مردن؟؟ بی خانمان ها رو مثل چی دستگیر کردن؟؟ مصرف گاز نیروگاه های برق و کارخانه های صنعتی کم شد؟؟ تعدیل نیرو شد؟؟ چیشد که میگید دامن ایران را گرفته؟؟ بعد احمق آخه جمهوری اسلامی؟؟ کودنی دیگه چی بگم!! تمام این چیزهایی که گفتم تو اروپا و آمریکا شده طوری که آمریکا حتی اعتراضات رو از لحاظ قانونی ممنوع اعلام کرده برید چک کنید!! این یعنی بیای بیرون چیزی بگی مثل یک دزد سروکار با گلوله است پینت بال نه ها ساچمه ای نه ها جنگی!!
    • biuiu IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
      3 5
      شما با پینت و ساچمه میزدین؟
  • IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
    9 3
    این کسانیکه از ناراحتی مردم کشورشان خوشحال می شوند نه پدرو مادر درست و حسابی دارند و نه ناموس برایشان مهم است. چون حب الوطن من الایمان.
  • IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
    2 1
    زمستان سرد گوارای وجودتان!
  • IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
    2 2
    منظور من مردم نیست. رفتار و منش اصلاح طلبان و احزاب لیبرال دقیقا مثل فاجعه ها ست. اینها برای قدرت و ثروت هیچ خط قرمزی ندارند
  • IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
    3 2
    مذاکره مشکل ما را با آمریکا حل نمی‌کند، زیرا شیطان بزرگ همیشه به‌دنبال باج‌خواهی است و هرگز به تعهدات خود عمل نکرده، نمی‌کند و نخواهد کرد. تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.
  • علی افصحی IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
    8 2
    غربگرایان اصلاح طلب فاسد را اگر در آیینه آیات قرآن نبینیم دچار حیرت ابدی می شویم چرا که این جماعت موجودات غریبی اند!موجوداتی که حتی خودزنی می کنند تا انقلابیون متهم شوند این ها از سختی تحمیلی بر انقلابیون خوشحال و از پیروری اشان ناخرسندمی شوند همان که قرآن در سوره آل عمران آیه صد و هیجده مطرح می فرماید که « ودوا ما عنتم آرزو می کنند که انقلابیون ولایی به سختی و رنج دچار شوند» در کنار این بدخواهی ، خصلت دیگرشان این است که در خوشحالی انقلابیون ناراحت و در غم انقلابیون خرسند می شوند «ان تمسسکم حسنة تسؤهم و ان تصبکم سیئة یفرحوا بها»!بنابراین قرآن می فرماید از این جماعت دوری کنید تا مصونیت پیدا کنید آیه صد وهیجده «یا يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا بِطَانَةً مِنْ دُونِكُمْ لَا يَأْلُونَكُمْ خَبَالًا غرب گدایان از هیچ نابکاری و دغل علیه شما چشم پوشی نمی کنند با آن ها رفاقت نکنید.این روحیات شیطانی فقط در اثر حرام خواری و نفس پرستی و دنیاطلبی و شهوت نام و نان داشتن حاصل می شود که همه این روحیات را غرب وحشی و شیطان بزرگ نه تنها دارایند بلکه مبلغ و مروج آن نیزهستند.غرب گدا در واقع ابتدا نفسگرا و هوسران است و چون غرب مهد هوسرانی و چراگاه نفس شیطانی است ، در هرجا که باشد رو به غرب بوده و برای رد گم کنی به بزک کردن غرب نشسته تا نفس چرانی اش رسوایش نکند. غرب گرا و غرب گدای اصلاح طلب را نفس شیطانی اش وا میدارد که جز خوشی از غرب نبیند و هر جا که نفس شیطانی او را پس زند که ایران اسلامی سرآمد در مبارزه با هواهای نفسانی است ، با او سرسازگاری نداشته و به تقابل همه جانبه می پردازند و حتی مسائل طبیعی را بحران می نامند. یا فرهنگ یک بام و چند هوایی را دنبال می کنند مثلا خاموش شدن پله های برقی در غرب را «قناعت» امادر ایران «ناکارآمدی» توصیه صرفه جویی انرژی در غرب را مشارکت شهروندان اما نوصیه به بهینه مصرف کردن گاز در ایران از جانب مسئولان را «زمستان سخت و ناتوانی مدیر!»جا می زنند.غرب گرای اصلاح طلب مجبور به بزک غرب است تا بندگی نفس شیطانی اش را بکند.با این همه رسواگرغرب گدایان، ولی فقیه خردمند امام خامنه‌ای به تأسی از امام حسین علیه السلام بوده و هستند. سلامتی و طول عمر امام خامنه‌ای صلوات.
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
    1 0
    آمار هیزمها دست کی بود ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس