استفاده انگلیسی ها از «خاک گربه» برای گرمایش خانه ها

افزایش شدید قیمت حامل های انرژی در انگلیس سبب شده تا بخشی از مردم این کشور برای گرمایش خانه های خود در فصل زمستان به استفاده از خاک گربه (قطعات فشرده شده کوچک چوب) روی بیاورند.

به گزارش مشرق، یکی از بزرگترین شرکت های تامین کنند غذای سگ و گربه ر انگلیس، اعلام کرد که فروش خاک گربه (تکه تکه های فشرده شده چوب که زیر گربه می ریزند) این شرکت طی هفته های اخیر به شدت افزایش یافته است.

این شرکت اعلام کرده که افزایش شدید فروش خاک گربه پس از آن صورت گفته که طی هفته های اخیر و در پی افزایش هزینه های زندگی و انرژی، مردم انگلیس از خاک گربه به عنوان سوخت برای گرمایش منازل خانه های خود استفاده می کنند و همین موضوع باعث کمبود خاک گربه در این کشور شده است.

به گزارش دیلی تلگراف، پس از حمله روسیه به اوکراین و ایجاد آشفتگی در بازارهای جهانی، میلیون ها خانوار در سرتاسر انگلیس طی سال جاری، افزایش شدید در قبض های انرژی خود را تجربه کرده اند.

اوایل سال جاری، شرکت Certainly Wood، بزرگترین تامین کننده هیزم در انگلیس گفت که انتظار دارد طی زمستان سال جاری فروش هیزم این شرکت پنج برابر شود.

بر اساس اعلام این شرکت، در حالی که بسیاری از خانوارها به دنبال جایگزین هایی برای گرمایش و پخت و پز برای فصل زمستان خود هستند، هیزم به عنوان یکی از گزینه ها در نظر گرفته شده است. در این گزارش آمده است که هیزم مورد نیاز خانوارها برای سوزاندن در شومینه ها برای زمان عصرگاهی و تعطیلات آخر هفته طی زمستان، هزینه ای بالغ بر ۶۰۰ پوند خواهد داشت.

این در حالی است که میانگین قبض انرژی در انگلیس در ماه آگوست از ۱۹۷۱ پوند سال گذشته به ۴۲۷۹ پوند طی سال جاری رسیده است.

از سوی دیگر، هزاران خانوار در انگلیس برای گرمایش خانه های خود از هیزم استفاده می کنند. این خانوارها بخاری های نفتی و گازی خود را کنار گذاشته و از بخاری هایی که هیزم میسوزاند استفاده می کنند. این در حالی است که برخی نیز برای گرمایش خانه های خود به خاک گربه روی آورده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
    6 3
    کم کم ازقرون وسطی گذر می کنن و مثل تارزان، جنگل گردی و غارنشینی هم می کنن... صبر کنین به اونجام می رسن. البته اگر تا اون موقع خفه نشن تو آب!
    • IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
      2 2
      فقط و فقط خاک بر سر غربزده های داخلی ، دیگه آبرو نمونده براشون !
    • IR ۰۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
      2 1
      باغ اروپا بدون تارزان وغار که نمیشه!خخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس