پلیس آلمان

نیروهای پلیس آلمان به زور فعالان آب و هوایی معترض به گسترش معدن زغال سنگ در روستای «لوتزرات» را سرکوب و از روستا بیرون کردند.

به گزارش مشرق، در روزهای گذشته پلیس آلمان به برچیدن موانع و متفرق کردن فعالانی که در اعتراض به گسترش معدن روباز زغال قهوه‌ای (نوعی زغال سنگ) تحصن کرده بودند، اقدام کرده است. گسترش این معدن تنش‌ها را بر سر سیاست آب و هوایی آلمان در طول بحران انرژی اروپا برجسته کرده است.

افراد حاضر در این تجمع که بسیاری از آن‌ها ماسک و نقاب بر صورت داشتند، هفته‌هاست که علیه معدن Garzweiler که توسط شرکت انرژی RWE در روستای متروکه‌ای در ایالت غربی نوردراین-وستفالن اداره می‌شود، دست به اعتراض زده‌اند.

آن‌ها زنجیره انسانی تشکیل داده‌اند، تحصن‌های اعتراضی برگزار کرده‌اند و ساختمان‌های متروکه در این روستا را که برای گسترش معدن خراب خواهد شد، اشغال کرده‌اند. یکی از این معترضان زمانی که پلیس فعالانی را که روی مسیر گل‌آلود نشسته بودند، روی زمین می‌کشید، گفت: شما این را اخراج مسالمت‌آمیز می‌دانید؟ کار شما مسخره است، چطور شرمنده نیستید؟

این اعتراضات، تاییدی بر تنش‌های فزاینده بر سر سیاست آب و هوایی برلین است که کارشناسان محیط زیست می‌گویند در طول بحران انرژی که سال گذشته اروپا را بعد از حمله روسیه به اوکراین در بر گرفت، به عقب رفت.

این امر بویژه برای حزب سبزها که به عنوان بخشی از دولت ائتلافی اولاف شولتز بعد ز ۱۶ سال مخالفت بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۲۱، به قدرت برگشته حساس است.

این اعتراضات به دنبال حکم دادگاه محلی در روز دوشنبه است که حکم قبلی مبنی بر تخلیه روستا که زمین‌ها و خانه‌هایش اکنون به شرکت RWE تعلق دارد را تایید کرد. در پی درگیری‌ها در اوکراین و پیامد تحریم انرژی روسیه، دولت شولتز مجبور شد تا رویه خود را در خصوص سیاست‌های قبلی تغییر دهد.

به راه انداختن نیروگاه‌های زغال سنگ که کنار گذاشته شده بود و افزایش طول عمر نیروگاه‌های هسته‌ای از جمله آن‌ها بوده که بعد از قطع عرضه گاز روسیه به اروپا و بن‌بست انرژی که قیمت‌ها را بالا برد، انجام شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
    2 0
    چرا توسل به زور؟
  • IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
    0 0
    فرهنگ‌سازی کنید. #نه_به_خشونت
  • IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
    1 0
    مگه اون جا زن زندگی آزادی مرد میهن آبادی نیست ؟؟؟؟؟ ببینید چطوری یک زن یک دختر رو دستگیر میکنن ؟؟؟ کووووووووووو حقوق بشرررررررر کوووو
  • IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
    0 0
    بیشرف، بیشرف. خخخخخخ. پس شما هم آری؟ ای پدرسوخته . شما که از ما ایراد می گرفتید. چی شد. شتر در خونه تون خوابید.
  • ساس IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    0 0
    قاره سبز باغ سبز حزب سبز و ویراژهای سیاسی. اهمیتی ندارد چون پوسته ای عمل میکنند و برای ایجاد انحرافات در قوه ی تشخیص مردم که زوم کرده روی اینکه علت اصلی مشکلات تصمیم سازان اروپا هستند نه عملیات ژان وانرژانی پلیس برای گرم کردن خانه ها مردم با برچیدن بساط دلنگرانها ی وسواسی حزب سبزها. در اصل کار خودشونه . همانطور که معادن لذت در ایران توسط عمال زیرساختی حکومت بازگشایی و عریان شدند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس