کتاب او فاطمه است

روح‌افزا گفت: در غرب زنان را وادار می‌کردند به خوک‌ها شیر بدهند یا آن‌ها را در طویله نگهداری می‌کردند و زن را خیلی تحقیر می‌کردند. یهود هم دعایی دارد که می‌گوید خدایا شکر که من را زن و کافر نیافریدی!

به گزارش مشرق، نشست رونمایی از کتاب «او فاطمه است» با حضور جمعی از اهالی کتاب و رسانه در فروشگاه کتابشهر بهارستان برگزار شد.

* خلأ شناساندن الگوی انسان کامل را احساس می‌کنم

در این نشست، ابتدا زهرا یزدان‌پناه قره‌تپه، نویسنده کتاب گفت: نوشتن این کتاب لطف الهی بود و از سمت پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی پیشنهاد شد و من پذیرفتم چون علاقه شخصی به این موضوع داشتم. من معمولا در حوزه دفاع مقدس می‌نویسیم و البته کارهایی هم در حوزه مذهبی دارم ولی و وقتی این کار را پذیرفتم، فرصتی بود که از خزانه غیب آمد و فرصتی برای من بود که یک بار دیگر در زندگی بانوی نجابت، غواصی کنم؛ خصوصا در زمانه‌ای که بشریت نیاز بیشتری به این معارف دارد.

غربی‌ها زنان را وادار می‌کردند به خوک‌ها شیر بدهند!

وی افزود: منابع زیادی درباره حضرت فاطمه داریم از جمله دانشنامه فاطمی که مرجع و منبع هستند و مخاطبین خاص دارند و نیاز بود که کتاب ساده‌ای نوشته شود. از نظر محتوایی هم خداوند کارگردان خوبی است و اتفاقا این کتاب در زمانی به چاپ ‌رسید که ما به شدت خلأ شناساندن الگوی انسان کامل را داریم.

یزدان‌پناه ادامه داد:‌ اگر نگاهی به اخبار جهان کنیم می‌بینیم که شیاطین دست به دست هم داده‌اند تا انسان‌ها را از مسیر درست خارج کنند. اگر چه دست آخر ظهور اتفاق می‌افتد ولی باید مسیر آن را سهل کنیم و در این مسیر باید الگوی کامل را به مردم معرفی کنیم. من به این فکر می‌کردم که حضرت آقا به جهاد تبیین تاکید می‌کنند بیشتر از هر کسی در شخصیت حضرت زهرا(س) تجلی پیدا می‌کند.

نویسنده کتاب «اینجا سوریه است» که نامزد جایزه جلال هم شده است درباره این کتاب گفت: «اینجا سوریه است» درباره مقاومت زنان سوریه است و حاصل سفرهای من در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ است و تصویری واقعی از مقاومت زنان به دست می‌دهد. نوشتن این اثر سختی‌های زیادی داشت ولی محصولی که به وجود آمد، فقط قلم من نبود و عنایات شهدا بود. بعد از این کتاب، شما یک کتاب می‌بینید ولی نویسنده کوله‌باری از تجربه پیدا می‌کند که باید درباره فرامتن آن با سیاستمداران گفتگو کند.

* زنان را وادار می‌کردند به خوک‌ها شیر بدهند

دکتر فرشته روح‌افزا، پژوهشگر حوزه زنان در ادامه این نشست گفت: درباره زن در غرب همیشه با این سئوال روبرو بودم که شما علم روز را در منچستر می‌خوانید ولی پوششتان قدیمی است! من باید جواب منطقی به این سئوال می‌دادم. به دنبال این وضعیت پژوهشی درباره زن در اسلام و مقایسه با وضعیت زن در غرب انجام دادم که بسیار برای خودم آموزنده بود.

غربی‌ها زنان را وادار می‌کردند به خوک‌ها شیر بدهند!

وی افزود: در غرب زنان را وادار می‌کردند که به خوک‌ها شیر بدهند یا آن‌ها را در طویله نگهداری می‌کردند و زن را خیلی تحقیر می‌کردند. یهود هم دعایی دارد که می‌گوید خدایا شکر که من را زن و کافر نیافریدی! همواره زن‌ها مطابق مردان کار می‌کردند اما حقوقشان نصف مردان بوده است.

همسر شهید دانشمند احمد حاتمی ادامه داد: چیزی که زن در غرب از دست داده، خانواده است. روال جامعه به جایی رسیده که زنان داوطلب تشکیل خانواده‌اند ولی به اشتباه می‌گویند «ازدواج سفید» که نه ازدواج است و نه سفید و در واقع رابطه‌ای است که هیچ قراردادی در آن وجود ندارد.

غربی‌ها زنان را وادار می‌کردند به خوک‌ها شیر بدهند!

روح‌افزا تصریح کرد: الان ۲۹ درصد از بچه‌ها در غرب از نعمت مادر محروم هستند و زنان برای تامین عواطف خود به هر کاری دست می‌زنند. تا ۵ سال پیش، تجارت مواد مخدر در بالاترین سطح تجارت‌ها بود اما الان صنعت پورن، جای‌آن را گرفته است. دختران ۱۴ تا ۲۱ سال برای مدل شدن، مجبور می‌شوند وزنشان را کم کنند ولی بعد از مدتی بر اثر سوء تغذیه، فوت می‌کنند.

این استاد دانشگاه ادامه داد: زن در غرب تحقیر می‌شود و حضور زن در هر جایی آنقدر رنگ ظاهر دارد که از اندیشه زن هیچ ردی نیست. در عصر و زمانی که ما در منجلاب سیاهی گیر کرده‌ایم، حضرت آقا الگویی داده‌اند که هیچ کسی نمی‌تواند جز حضرت زهرا(س) باشد. حضرت زهرا در عالم هستی جایگاهی دارد که هیچ کسی به آن جایگاه نمی‌رسد. تفاوت حضرت مریم را با حضرت زینب به عنوان زاده حضرت زهرا مقایسه کنید.

وی در مورد کتاب «او فاطمه است» گفت: کتابهای خوب درباره حضرت زهرا خیلی کم داریم. از پژوهشگاه خواهش می‌کنم این کتاب را ترجمه کنند. همه عاشورا را حضرت زهرا(س) در پشت در به بچه‌ها آموزش داده بود. مقام مادر آموزش می‌دهد. حضرت زهرا به همه عالمیان درس آزادگی دادند. ما از این مقام مادر خیلی دو بوده‌ایم و خودمان را محروم کرده‌ایم.

غربی‌ها زنان را وادار می‌کردند به خوک‌ها شیر بدهند!

*مقام حضرت زهرا را از ارادت حاج قاسم بشناسیم

در پایان این نشست، دکتر محمود مطهری‌نیا، پژوهشگر و نویسنده گفت: شناخت حضرت زهرا(س) بسیار سخت است. نگاه خیلی از ما به حضرت زهرا ساده است در صورتی که گوشه‌ای از برکات این خانم این است که سردار حاج قاسم سلیمانی به این مقام رسیدند. وقتی زندگی سردار سلیمانی را می‌بینید تنها خانه‌اش را به نام حسینیه حضرت زهرا می‌کند و همیشه حضرت زهرا را مد نظر داشته‌اند. ما اگر حاج قاسم را به خوبی بشناسیم، که حجم محبوبیت حاج قاسم در طول تاریخ بشر بی‌نظیر است؛ همه این محبوبیت به خاطر ارادت حاج قاسم به حضرت زهرا است.

وی افزود: مجموعه کتاب‌هایی که بشود به خوانندگان معرفی کنیم خیلی کم است و جای کار خیلی دارد. ما حتی یک کتاب برای معرفی حضرت زهرا به دنیا نداریم. حتی شیعیان هم عمده تمرکزمان روی شهادت حضرت زهرا است و حتی خانم‌های مذهبی هم جز از شهادت ایشان، چیزهایی زیادی نمی‌دانند. همانطور که می‌دانید، فروش رمان و داستان، زیاد است اما درباره ایشان چند کتاب داریم؟

این محقق تاریخ و تمدن اسلامی تصریح کرد: ما اشتباهی داریم که فکر می‌کنیم این اتفاقات برای ایران است در حالی که در پدیده شهروندان دیجیتال، این اتفاقات طبیعی است؛ چون نتوانسته‌ایم با این مفهوم رابطه بگیریم. این نسل روحیات ویژه خودشان را دارند و تعامل با این‌ها هم روش خودش را دارد.

غربی‌ها زنان را وادار می‌کردند به خوک‌ها شیر بدهند!

وی ادامه داد: نوشتن اینطور کتابها واقعا رزق است. چاپ این کتابها خوشایند شیطان نیست. این کتاب، دانشنامه فاطمی را از یک کتاب دور از دسترس به یک کتاب همه فهم و قابل استفاده، تبدیل کرده است. طرح جلد کتاب و ظاهر آن خیلی خوب است و در حال و هوای خواننده اثر می‌گذارد. کتابهای پژوهشگاه خیلی خوب بوده اما این کار از کارهای قبلی هم بهتر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 13
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
    51 22
    خدا لعنتتون کنه با این خبرهای دروغ و کثیفتون
    • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
      17 30
      به جای لعنت برو مطالعه و تحقیق کن...
    • IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
      15 28
      پماد بمال غربی
    • IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
      11 25
      ابله، فکر کردی توی نت میتونی دنبال آزادی اطلاعات بگردی!؟ منابع دست اول رو وقت بگذار، کتاب Masculine Domination یا سلطه‌ی مذکر اثر Pierre Bourdieu ... همچنین: Women in European History اثر گیزلا بوک نویسنده‌ی آلمانی(خودش خانم هست) رو نیز. بلکم کمی سوختنت کم بشه.
    • IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
      7 8
      از نوع نفرین کردنت معلومه از چه قماشی...
    • سامان IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
      3 0
      باهات موافقم. این به اصطلاح نویسنده داره جفنگ میگه. شیر دادن به خوک ها تو هیچ منبعی نیست. تازه خودش هم اشاره به هیچ منبعی نکرده و اصلا نگفته تو چه عصری؟!
    • علی IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
      0 1
      تا کور شود هرانکس که نتواند دید
    • مجید IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
      0 3
      حالا این غربی که عاشقشی چی برا تو داشته و داره؟ پامیشید میرید ارمنستان با میلیاردها پول التماس کانادا رو میکنید راهتون بده بازم راه نمیده. غرب کارش غارت شرقه و تو متاسفانه شرقی هستی. اینو بفهم
  • IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
    0 0
    خداییش کی غیر از زن ما جلوی حیا وایساد کی تعهدو پر معنی مفهوم کرد حالا هی محور بده زنو
  • IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
    2 0
    چرت و پرت با احمق ها طرف نیستی
  • IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
    5 14
    حقیقت غرب بردگی و فساد هست
  • IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
    4 7
    ای کاش این خانمها تحقیق می کردند که اگر حضرت زهرا (س) قرار بود در زمانه و کشور ما زندگی بکنند شیوه زندگانیشان چگونه بود؟ مثلاً کدوم محله؟ خونه چند متری؟ حقوق اندک شوهر رو چگونه تا آخر ماه می رساندند؟ مخصوصاً اگر مستاجر بودند. چه خودرویی سوار می شدند؟ البته اگر توان خریدش رو داشتند. تحصیلاتشون در چه حد میشد؟ خواندن و نوشتن یا تحصیلات تکمیلی تا مقاطع بالا؟ چند فرزند به دنیا می آوردند و بچه ها رو چه جوری بزرگ می کردند تا سالم و صالح باشند؟ با خانواده شوهر چگونه برخورد می کردند؟! و ... چون ما که نمی توانیم به چهارده قرن پیش و به کشور و زمانه ایشان برگردیم.
  • IR ۰۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
    1 2
    همین امروز هم غرب زنان باحجاب را از تحصیل محروم کرده
  • محمد IR ۰۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
    0 0
    توی ایران میگن پراید؛ مرغ و... گرون شد. یا مترو پل ریخت، ساختمان پلاسکو یا واکسن کرونا تاریخ مصرف گذشته است .... یکسری میان لعنت میفرستن و یکسری در مقابل آنها !!!! در نهایت صورت مسئله پاک میشود. باید همه جا بدون علم به آم مسئله دخالت کنند برای همینه پیشرفتی صورت نمیگره. اگر موضوع بی اهمیتی است واردش نشوید و اگر هست و برایتان اهمیت دارد تحقیق کنید چشم ها را باید شست جور دیگر باید دید......
  • رضا IR ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
    0 3
    حنای غربیها دیگه رنگ نداره موقع بدبختیشون داره می رسه
  • طبا IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
    1 1
    اگر میدونه بگه حداقل بدونیم چند ماه زنان در غرب باید به خوک ها شیر بدن!!؟؟؟؟؟؟؟
  • علی IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
    0 2
    ازادی زن زندگی در غرب است که خودفروختگان داخلی دنبال ان هستند
  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
    4 0
    همه چیز غرب بد است و ما فقط خوبیم. اما نمی دانم چرا همه از اینجا به غرب مهاجرت می کنند و چرا غربی ها فوج فوج به ایران مهاجرت نمی کنند
  • هاشم IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
    4 0
    اعراب هم دخنرانشان را زنده به گور میکردن و........از ایران خودمان بگید تاریخ خودمان ارزشمند تر از تاریخ سایرین است. اگر هم شخم میزنید زمین خودتان بهتر است .
  • IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    1 0
    مشرق خدایی باید بابت این چرت و پرتها ازت شکایت کنم...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس