کد خبر 1453929
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۶
عباس حاجی نجاری

اقدام شارلی ابدو بخشی از همان جنگ ترکیبی دشمن است، منتهی با این تفاوت که گردانندگان نظام سلطه تصور می‌کنند که با توجه به فروکش کردن اغتشاشات در داخل، با این اقدام قادرند اغتشاشات را احیا کنند.

به گزارش مشرق، عباس حاجی نجاری طی یادداشتی در روزنامه جوان نوشت: اقدام نشریه هتاک فرانسوی شارلی ابدو که سابقه اهانت به پیامبر گرامی اسلام را در کارنامه خود دارد، اگر چه اقدام جدیدی از سوی گردانندگان نظام سلطه برای مقابله با اسلام نیست، اما از آنجایی که محور اصلی این فراخوان معطوف به مخالفت با نظام دینی و ارزش‌های الهی است، مسئله را باید فراتر از اقدام یک نشریه دید. گردانندگان این نشریه در فراخوان اولیه با تصور توفیق در جنگ ترکیبی دشمنان علیه اسلام و مردم ایران در ماه‌های اخیر و متأثر از جریان‌سازی‌های دشمنان بیرونی ومعاندان داخلی، ضمن اهانت به امامین انقلاب، ریشه اصلی خصومت ورزی خود را آشکار و مدعی شدند که جاه طلبی سیاسی آیت‌الله خمینی برای ایجاد یک جمهوری اسلامی به پایان رسیده که نشان‌دهنده پوچ بودن تلاش برای اداره جامعه مدرن بر اساس احکام دینی است.

دشمنان نظام اسلامی با علم به اینکه پایه اصلی اقتدار کشور و ستون نظام اسلامی، ولی‌فقیه و رهبری نظام هستند، در پی تخریب جایگاه رهبری برای وارد آوردن ضربه اساسی به ریشه نظام دینی برآمده‌اند. آن‌ها به درستی دریافته‌اند تا زمانی که اقتدار و اعتبار رهبری در ایران محفوظ باشد، مطلقاً هیچ پروژه براندازانه‌ای در جمهوری اسلامی، قابلیت طرح و اجرا نخواهد داشت؛ چرا که امامین انقلاب در طول چهار دهه گذشته، پیچیده‌ترین طراحی‌های آنان را خنثی کرده‌اند. از این رو با فهم اینکه راز ماندگاری و استقامت جمهوری اسلامی، ولایت فقیه و رهبری است، لحظه‌ای از هجوم علیه این رکن نظام، فروگذار نکرده‌اند.

به همین دلیل یکی از محورهای اصلی جنگ ترکیبی اخیر دشمنان علیه مردم ایران که ماه‌ها قبل از آغاز اغتشاشات عملیاتی شده بود، هجمه به رهبری نظام بود. این فاز از جنگ ترکیبی، پروژه مشترک نشریه نیویورک‌تایمز و میر حسین موسوی از سران فتنه ۸۸ در تابستان ۱۴۰۱ بود. از یک سو نیویورک‌تایمز مدعی بیماری رهبری می‌شود و از سوی دیگر میر حسین موسوی مدعی برنامه نظام برای موروثی کردن رهبری می‌شود. جهت دهی شعارها از روزهای آغازین به سمت رهبری نظام، نشان داد که این جریان‌سازی که از چند ماه قبل از آغاز اغتشاشات آغاز شده بود، اتفاقی نبوده و مبتنی بر یک برنامه از پیش طراحی شده بود که در ماه‌های بعد نقش سازمان‌های جاسوسی در شکل‌گیری و مدیریت آن کاملاً آشکار شد.

در همین راستا در طول اغتشاشات رسانه‌های وابسته به دشمنان و جریانات ناهمسوی داخلی، با جریان‌سازی وتبلیغات منفی در رسانه‌های وابسته تلاش کردند با بی اعتبار ساختن رهنمودهای رهبری آن را به حاشیه ببرند. رصد فضای مجازی در بازه زمانی ۴۰ روز اول اغتشاشات نشان می‌دهد از ابتدای شروع اغتشاشات در رابطه با رهبری فقط در توئیتر۱۰ میلیون محتوا منتشر شد. در تلگرام بیش از ۲۵۰ هزار و در اینستاگرام هم حدود ۲۰۰ هزار محتوا منتشر شد. این حجم از محتوا دراین بازه زمانی علیه رهبر معظم انقلاب بی سابقه بوده است؛ و به همین دلیل است که بعد از ناکامی دشمنان در نتیجه‌گیری از این بعد از جنگ ترکیبی، نوبت به آن نشریه هتاک می‌رسد تا به تکمیل پروژه دشمنان نظام بپردازد.

در مورد چرایی هجمه به رهبری نظام در جریان اغتشاشات و اقدام موهن این نشریه، به این دلایل می‌توان اشاره کرد:

توانایی مثال‌زدنی رهبر معظم انقلاب در بسیج کنندگی، مقاوم‌سازی و آگاهی بخشی به جامعه در برابرتهدیدات و فتنه‌های داخلی و خارجی

نقش رهبری در ارتقای فرهنگ دینی و ارزش‌های اسلامی وانقلابی

نقش بی بدیل و برجسته و تأثیرگذار رهبر معظم انقلاب در خنثی‌سازی توطئه‌ها و فتنه‌های گذشته وحال و عبور کشور از بحران‌ها وچالش ها.

اینکه رهبری در نظام اسلامی عامل هویت‌سازی الگوی اسلامی-ایرانی پیشرفت و ترسیم‌کننده نقشه راه کشور برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی ومطالبه گر از دولت‌ها برای تحقق آن است.

مروری بر روند پیشرفت‌های علمی کشور بیانگر آن است که رهبری فراتر از دولت‌ها حامی و مشوق جهاد علمی و پیشرفت‌های علمی کشور و مشوق اصلی تشکیل شرکت‌های دانش بنیان و رسیدن کشور به خودکفایی در تولیدبسیاری از نیازمندی‌های صنعتی و کشاورزی در کشور است.

نقش ممتاز رهبری در تحقق دستاوردهای دفاعی و رسیدن کشور به توان بازداندگی دفاعی.

نقش رهبری در حفظ و تقویت وحدت شیعه و سنی درکشور وتقویت انسجام و وحدت ملی.

نقش رهبری در برهم زدن موازنه قوا در منطقه به نفع انقلاب اسلامی و کشورهای مستقل و مظلوم در برابر استکبار جهانی.

مقابله با نفوذ امریکا در منطقه و سرعت بخشی به تغییر هندسه جهانی و انتقال قدرت از غرب به شرق.

جلوگیری از نفوذ و پیاده‌سازی سیاست‌های استعمار غربی در منطقه.

فرهنگ‌سازی و گفتمان‌سازی برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی.

نقش رهبری در ایجاد هماهنگی بین قوا و هم‌افزایی آن‌ها به منظور خدمت به مردم و اهتمام به حل مشکلات.

اگرچه دولت فرانسه باحمایت از شارلی ابدو، مدعی آزادی بیان در این کشور است، اما مروری بر مواضع مسئولان این کشور و دیگرسران کشورهای غربی در حمایت از اغتشاشگران در ماه‌های اخیر و اقدام این نشریه، تردیدی باقی نمی‌گذارد که اقدام شارلی ابدو بخشی از همان جنگ ترکیبی دشمن است، منتهی با این تفاوت که گردانندگان نظام سلطه تصور می‌کنند که با توجه به فروکش کردن اغتشاشات در داخل، با این اقدام قادرند اغتشاشات را احیا کنند. اما غافل از آنند که اینگونه هنجارشکنی‌ها، همچون اهانت‌های گذشته غربی‌ها به پیامبرگرامی اسلام و ارزش‌های دینی، موجب آگاهی بیشتر مسلمانان و مستضعفان جهان نسبت به ابعاد فتنه طراحی شده غرب علیه ایران اسلامی خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
    0 0
    آقا شما یکی یه پست و میز گرفتین نشستین فقط محکوم میکنین!! شما هم باید یه ستاد جنگ رسانه ای درست کنین یه هفته درمیون یه توهین به رئیس جمهور یا شخصیت‌های تاریخی، ادبی و.... این کشور متخاصم یکی به اون کشور متخاصم بکنین ، ماهی یبارهم یه گیری به هلوکاست و کشتار هیرو شیما و ناکازاکی و ویتنام و..... بدین و یه مسابقه ای نمایشگاهی چیزی برگزار کنین، از معترضین اروپایی و آمریکایی همه جوره حمایت کنین تا دشمنان بشینن سر جاشون. وگرنه ده تا ازین مقام سخنگوی وزارت امور خارجه و... به خود من بدین، چهارتا متن تهیه میکنم و اسم کشورشو عوض میکنم و میگم این اظهارات/اقدامات شما رو محکوم میکنیم سر برجم نصف حقوق اینارو به من بدین!!!!
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
    0 0
    جوانان را دریابید ــ حنای آمریکا ؛ برای بزرگسالان ایران زمین ؛ دیگه رنگ نداره ــ مردم ایران(بزرگسالان) دیگه آنقدر در تاریخ خود با شگرد آمریکا و انگلیس آشنا شدند که دیگه فریب نمی خورند. ـــ از اولین آن : کودتای 28 مرداد ؛ تا آخرین آن : نارو زدن در برجام ـــ شگرد اصلی آمریکا : (گنجشک را رنگ میکنه جای قناری میفروشه) . اما اکنون جوانان را دریابید ـ اولین اولویت امنیت ملی ایران : آگاه نمودن جوانان ؛ مخصوصاً دانشجویان و دانش آموزان از شگرد ها و شعبده بازی های آمریکا در طول تاریخ ـــ
  • محمدصالح چگینی IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
    0 0
    هرچی میکشه ومینویسه اولا شخصیت خودشون براساس امارفساد وسرکوبی که حاکمیتی سکولارساختند رونشون میده دوما باخودشونن هرچی میگن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس