کد خبر 1453854
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۶
خودروی جدید BMW با تکنولوژی تغییر رنگ

خودروی مفهومی جدید BMW سری ۳، به نام Dee که مخفف Digital Emotional Experience به معنای «تجربه عاطفی دیجیتال» است در نمایشگاه CES 2023 رونمایی شد. تمرکز اصلی در طراحی این نمونه جدید بر روی دیجیتال بود آن است.

خودروی مفهومی جدید BMW سری ۳، به نام Dee که مخفف Digital Emotional Experience به معنای «تجربه عاطفی دیجیتال» است در نمایشگاه CES ۲۰۲۳ رونمایی شد. تمرکز اصلی در طراحی این نمونه جدید بر روی دیجیتال بود آن است.

خودروی جدید BMW با تکنولوژی تغییر رنگ

برای شروع، چراغ‌های سنتی یا توری مشبک دیده نمی شود، هر دو صفحه‌نمایش دیجیتالی هستند که می‌توان اندازه، شکل و رنگ آن را تغییر داد. در واقع، کل خودرو با چیزی پوشیده شده است که BMW آن را E Ink یا «جوهر دیجیتال» می‌نامد که با استفاده از این فناوری می‌توان رنگ خودرو را به یکی از ۳۲ رنگ طراحی شده تغییر داد.

خودروی جدید BMW با تکنولوژی تغییر رنگ

همانطور که در این تصاویر می بینید، این بدان معنا نیست که شما باید فقط یک مورد را انتخاب کنید، می توانید از رنگ های ترکیبی استفاده کنید. در حقیقت ۲۴۰ پنل ظاهر این خودرو به صورت جداگانه کنترل می شوند.

خودروی جدید BMW با تکنولوژی تغییر رنگ
پنجره ها می توانند پیام های شخصی، نمادهای دیجیتال و آواتار راننده را به صورت تمام رنگی نمایش دهند.

خودروی جدید BMW با تکنولوژی تغییر رنگ

داخل آن هم کم از بیرون ندارد. درون این خودرو یک هدآپ نمایش بزرگ قرار دارد که اگر بخواهید می تواند تمام عرض شیشه جلو را اشغال کند. هیچ سیستم اطلاعات مرکزی و صفحه نمایشی وجود ندارد، فقط صفحه نمایش هدآپ که از طریق دکمه های لمسی روی داشبورد کنترل می شود.

خودروی جدید BMW با تکنولوژی تغییر رنگ
هیچ خبری در مورد باتری و موتور این خودرو وجود ندارد، اگرچه BMW تایید کرده است که روی فناوری باتری استوانه ای جدید کار می کند که به طور چشمگیری برد و زمان شارژ را بهبود می بخشد.

خودروی جدید BMW با تکنولوژی تغییر رنگ

آدریان ون هویدونک، رئیس طراحی BMW گفت: «با Dee، نشان می دهیم که چگونه خودرو می تواند به طور یکپارچه در زندگی دیجیتال روزانه شما ادغام شود. فن آوری به روش صحیح پیاده سازی شده، تجربیات ارزشمندی ایجاد می کند، شما را راننده بهتری می کند و به سادگی انسان ها و ماشین ها را به هم نزدیک می کند.»

منبع:روزیاتو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    7 0
    که چی بشه مثلا
  • IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    9 3
    اینجا هم ایران خودرو اشغالهاش رو با قرعه کشی دروغی میندازه به مردم . روحانی که هیچی ولی توقعمون از رئیسی بیشتر از این حرفها بود الان دقبقا کجایی رئیسب
  • ناشناس IR ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
    0 0
    ما هیچ ما نگاه ما بهر تماشای جهان آمده ایم
  • IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
    0 0
    دولت قبلی و بعدی همیشه طرفدار سرمایه داران بوده و به ضعفا کاری ندارند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس