تقلا در سایه ژست بشردوستی برای تنفس مصنوعی به اغتشاشگران در ایران

دولت آلمان روز دوشنبه در ادامه مواضع مداخله‌جویانه در امور ایران و تلاش برای تنفس مصنوعی به آشوبگران، حمایت خود را از نا آرامی‌ها در ایران تکرار کرد.

به گزارش مشرق، اولاف شولتز صدر اعظم آلمان در سخنانی، اجرای احکام اعدام دو نفر از عاملان شهادت یکی از نیروهای حافظ امنیت ایران را بهانه و ادعا کرد: ما از ایران می‌خواهیم که اجرای هرگونه مجازات اعدام علیه تظاهرکنندگان را متوقف و زندانیان را آزاد کند. او در تداوم ژست‌های بشردوستانه مقام‌های برلین ادعا کرد در ایران از اعدام به عنوان وسیله‌ای برای سرکوب استفاده می‌شود.

پیش از این هم یک سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان مدعی شد که برلین درصدد تشدید فشارها علیه ایران است تا مقامات تهران را پاسخگو کند.

آلمان از ابتدای بروز اغتشاشات در ایران مواضع غیرسازنده‌ای را در پیش گرفت و دو ماه پیش روابط با تهران را مورد بازنگری قرار داد. وزیر امور خارجه آلمان با اشاره به پایین بودن سطح روابط دوجانبه میان دو کشور در سال های اخیر و تکرار اتهامات حقوق بشری ادعا کرد، «اوضاع نمی‌تواند مانند سابق ادامه یابد، بنابراین ما رابطه خود را با شرایط تطبیق می دهیم.»

«آنالنا بائربوک» ادعا کرد که در حال تعلیق گفت‌وگوهای دوجانبه میان دوکشور است و «معدود ابزارهای باقی مانده در روابط تجاری و مالی را مورد بازنگری قرار می‌دهیم. همچنین حضور موسسات فرهنگی فعال آلمان در ایران را کاهش خواهیم داد.»

آلمان سپس در اقدامی همسو با مواضع ضد ایرانی واشنگتن از تمرکز برلین بر حوادث داخلی ایران خبر داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه المان ادعا کرده است: برلین، در مسیر واشنگتن حرکت می‌کند و در حال حاضر تمرکز ما بر حمایت از مردم و اعمال فشار بر ایران است تا از سرکوب حقوق مردم خود دست بردارد.

جمهوری اسلامی ایران اقدامات کشورهای اروپایی را مردود، غیر سازنده و متناقض با منشور ملل متحد و مقررات و سازوکارهای بین المللی می‌داند.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان درباره مسیر غیرسازنده، تکراری و شکست خورده اروپایی‌ها هشدار داده و تصریح کرد: برای ما مشخص هست که چند رهبر اروپا نگاه شکست خورده نسبت به تحولات دارند.

وی همچنین در توئیتی خاطر نشان کرد که طرف‌های اروپایی « با اشتباه محاسباتی، طی اقدامی غیرسازنده که مبتنی بر انبوهی از اطلاعاتِ غلط بود، دوباره به ابزار نخ‌نما و بی‌اثر تحریم علیه ایرانیان متوسل شد. اغتشاش و تخریب اموال عمومی در هیچ‌جای جهان تحمل نمی‌شود و ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    0 0
    وزیر خارجه بهش بگه اون افراد طرفدار هیتلر رو که چند وقت پیش به جرم براندازی دستگیر کرد رو آزاد کنه. ما هم مثل اونا شبکه سازی کنیم و مخالفینشون رو جذب کنیم
  • سید IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    0 0
    این ضرب المثل فارسی را باید برای مقامات آلمانی ترجمه و بازگو کرد که بعضی سوزش ها از درد دندان هم بدتر است!!!
  • IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    0 0
    بیا تهاتر کنیم. تو اون زندانی های آلمانو آزاد کن، ما هم زندانی های غیر قاتل را.
  • IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    0 0
    آلمان اجازه می دهد چند پلیس آلمانی را ما بکشیم و بعد، ما را آزاد کنند؟
  • IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    1 0
    شما هم که با حد اکثر قدرت، این کارهای اونها رو محکوم می کنین و پدرشونو در میارین!! (خخخخخخخ) آقا گیر بدین به سُفراشون، یه روز درمیون به خاطر بمب‌های شیمیایی که دادن به عراق، بکِشین شون وزارت خارجه یا کلاً سفیرشونو اخراج کنین، ببینین چی میشه. نترسین، قول میدم آب از آب تکون نمی خوره!!!
  • ۰۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
    0 0
    حرفهای آلمانی ها اصلا جدی نیستند و تکرار حرفهای اربابشان امریکاست چون المان کشوری است که مدتها پیش و از جنگ جهانی دوم استقلالی از خود ندارد و تحت قیمومیت امریکا قرار دارد حرف نوکر هم تکرار حرف ارباب است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس