.

منابع خبری از برگزاری نشستی میان سازشکاران عرب و هیاتی از رژیم صهیونیستی با حضور آمریکا در ابوظبی خبر دادند.

به گزارش مشرق، روزنامه صهیونیستی معاریو در این باره گزارش داد: ابوظبی امروز میزبان نشست فراهم کردن مقدمات و وضع دستور کار نشست آینده مقامات صهیونیست و سازشکاران عرب در مغرب بود.

این روزنامه اعلام کرد که نشست ابوظبی با حضور هیئت‌های بلند پایه سازشکاران یعنی امارات، بحرین، مصر و مغرب با حضور دو هیئت از آمریکا و رژیم صهیونیستی برگزار شد.

تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که هدف از این نشست بررسی پروژه‌های مشترک و آماده سازی مقدمات نشست وزرای امور خارجه روند کنفرانس النقب است که انتظار می‌رود در ماه‌های آینده در مغرب برگزار شود.

برپایه این گزارش، نشست ابوظبی دو روزه بوده و فردا سه‌شنبه نیز ادامه خواهد داشت.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی شنبه اعلام کرده بود که هیاتی بلندپایه از این رژیم به کشورهای سازشکار عرب سفر خواهد کرد تا هماهنگی های لازم را برای برگزاری کنفرانس آتی در کشور مغرب انجام دهند.

سفر این هیات به ریاست مدیرکل وزارت خارجه رژیم صهیونیستی انجام شده و اعضای آن به کشورهای سازشکار مصر، امارات، مغرب و بحرین سفر می‌کنند.

این دومین نشست مقامات کشورهای سازشکار عرب و رژیم صهیونیستی خواهد بود که قرار است طی دو ماه آینده در مغرب برگزار شود. نشست اول آنها در ماه مارس سال گذشته در سطح وزیران خارجه در منطقه نقب در جنوب فلسطین اشغالی برگزار شده بود.

مقامات رژیم صهیونیستی در سالروز برگزاری نشست نقب تلاش کرده بودند که نشست مشابهی برگزار کنند اما با انصراف برخی سازشکاران این نشست به تعویق افتاد. حال دوباره صهیونیست‌ها برای برگزاری آن این بار به میزبانی مغرب به تکاپو افتاده‌اند.

الی کوهن وزیر خارجه رژیم صهیونیستی هفته گذشته اعلام کرد که در ماه مارس آینده به همراه وزرای خارجه مصر، مغرب، امارات و بحرین نشستی در مغرب برگزار خواهند کرد.

کوهن همچنین اعلام کرد که قرار است نشستی میان مدیران وزارت خارجه در ابوظبی برای انجام مقدمات نشستی همانند نشست نقب در مغرب برگزار شود.

وزرای خارجه مصر، امارات، مغرب و بحرین در ماه مارس سال گذشته به منطقه نقب در سرزمین های اشغالی رفتند و در نشستی شرکت کردند که یائیر لاپید وزیر خارجه پیشین صهیونیستی خواستار آن شده بود و به ریاست آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا تحت عنوان «نشست نقب» برگزار شد.

سفر هیات بلندپایه رژیم صهیونیستی به کشورهای سازشکار مصر، امارات، بحرین و مغرب درحالی انجام می شود که کابینه جدید رژیم صهیونیستی به ریاست بنیامین نتانیاهو در آغاز کار خود به سمت تنش آفرینی حرکت کرده است. ایتمار بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی اخیرا با هماهنگی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم به مسجد الاقصی یورش برده و تنش هایی را ایجاد کرده که با موج محکومیت گسترده بین المللی روبرو شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • موحد IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
    0 0
    قدس پیش از آنکه مسئله ای عربی باشد مسئله ای اسلامی است و امارات به عنوان پیشقراول عادیسازی روابط با اسرائیل در منطقه، مدت های مدیدی است خیانت به اسلام و آرمان فلسطین را در پیش گرفته و از اشغال سرزمین های اسلامی توسط رژیم اشغالگر قدس حمایت می کند.یکی نیست به این شیوخ اماراتی که با خواری و خفت در حال سبقت از یکدیگر برای کرنش در مقابل صهیونیست ها هستند بگوید اگر با این کارها و همپیمانی با اسرائیل می خواهید امنیت خودتان را تضمین کنید، بدانید چیزی که با همپیمانی آمریکا و غرب به دست نیامد با همپیمانی اسرائیل که خودش هر سال چشم به کمک های مالی و تسلیحاتی آمریکا دارد نیز به دست نخواهد آمد. امنیت را در اتحاد با همسایگان و پرهیز از فتنه انگیزی جستجو کنید نه در ائتلاف با دشمنان امت اسلامی. نگاهی به وضعیت داخلی آشفته فلسطین اشغالی با این جغرافیای کوچک بیندازید، امارات خودتان در همین ابعاد به مراتب از سرزمین های اشغالی تحت اداره صهیونیست ها امن تر است. شیوخ مسلمان امارات!!! اسرائیلی ها دوست شما نیستند. به جای تورات تحریف شده یه سری هم به قرآن بزنید: «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا عَدُوِّي وَ عَدُوَّكُمْ أَوْلِيَاءَ تُلْقُونَ إِلَيْهِمْ بِالْمَوَدَّةِ وَ قَدْ كَفَرُوا بِمَا جَاءَكُمْ مِنَ الْحَقِّ يُخْرِجُونَ الرَّسُولَ وَ إِيَّاكُمْ ۙ أَنْ تُؤْمِنُوا بِاللَّهِ رَبِّكُمْ إِنْ كُنْتُمْ خَرَجْتُمْ جِهَادًا فِي سَبِيلِي وَابْتِغَاءَ مَرْضَاتِي ۚ تُسِرُّونَ إِلَيْهِمْ بِالْمَوَدَّةِ وَ أَنَا أَعْلَمُ بِمَا أَخْفَيْتُمْ وَمَا أَعْلَنْتُمْ ۚ وَ مَنْ يَفْعَلْهُ مِنْكُمْ فَقَدْ ضَلَّ سَوَاءَ السَّبِيلِ.» (سوره مبارکه ممتحنه، آیه 1) ترجمه: (ای کسانی که ایمان آورده‌ اید! دشمن من و دشمن خودتان را دوست نگیرید! شما نسبت به آنان اظهار محبّت می‌کنید، در حالی که آنها به آنچه از حقّ برای شما آمده کافر شده‌ اند و رسول اللّه (ص) و شما را به خاطر ایمان به خداوندی که پروردگار همه شماست از شهر و دیارتان بیرون می‌رانند؛ اگر شما برای جهاد در راه من و جلب خشنودی ام هجرت کرده‌اید؛ (پیوند دوستی با آنان برقرار نسازید!) شما مخفیانه با آنها رابطه دوستی برقرار می‌کنید در حالی که من به آنچه پنهان یا آشکار می‌سازید از همه داناترم! و هر کس از شما چنین کاری کند، از راه راست گمراه شده است!)

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس