کد خبر 1453452
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۴

به منظور ساخت و پرورش گلخانه کشت بادمجان باید یکسری شرایط را در نظر بگیرید. معمولا افرادی که تمایل به احداث گلخانه بادمجان دارند به دنبال درامد های بسیار بالا هستند که با توجه به قیمت بادمجان قلمی صادراتی آن را بدست آورند، بنابراین برای شروع باید حداقل یک زمین 400 تا 500 متری داشته باشند که به آب و برق نیز دسترسی داشته باشد.

پوشش گلخانه (پلی کربنات دو جداره یا نایلون شفاف ضخیم)، پروفیل های گالوانیزه جهت ساخت اسکلت گلخانه، فن های اگزاست جهت تهویه، هیتر گلخانه جهت گرم کردن گلخانه در فصل های سرد، لامپ های روشنایی مناسب رشد و سیستم آبرسانی از جمله وسایل اولیه مورد نیاز برای تاسیس این محیط می باشد.

چگونه گلخانه پرورش بادمجان تاسیس کنیم؟

بهترین روش تولید بادمجان در گلخانه

گلخانه یک محیط گرم و سربسته می باشد به همین دلیل در فصل زمستان برای افرادی که خرید بادمجان عمده را انجام می دهند بهترین گزینه بادمجان گلخانه ای می باشد زیرا فصل برداشت بادمجان تابستان می باشد.

در ایران بیشترین کشت پیرامون بادمجان قلمی می باشد و در گلخانه ها با توجه به تجهیزات گلخانه ای و ایجاد حرارت مطلوب اقدام به پرورش این محصول می کنند. مدت زمان کاشت تا برداشت بادمجان در گلخانه 4 ماه می باشد و مهم ترین اقدام پیش از شروع کاشت تست خاک می باشد.

کاشت بادمجان در گلخانه به صورت خطی می باشد و به صورت نشتی ان را آبیاری می کنند. دو نوع روش کشت مستقیم و تهیه ی خزانه وجود دارد که هر گلخانه دار بنا به شرایطی که دارد آن را انتخاب می کنند.

چگونه گلخانه پرورش بادمجان تاسیس کنیم؟

درآمد کشت گلخانه ای بادمجان چقدر است؟

کشت بادمجان گلخانه ای یک فعالیت درآمدزای قابل توجه در منطقه است و عناصر کود، بازاریابی، نهال و آفت کش در هزینه های متغیر رتبه اول را دارند و همه ی این موارد در قیمت روز بادمجان تاثیر می گذارد.

در یک هکتار بادمجان 16 تا 32 تن بادمجان برداشت می شود و شما می توانید با توجه به متراژ گلخانه خود و قیمت روز بادمجان میزان درآمد خود را تخمین بزنید. با توجه به اینکه ایران جزو پنج کشور اول صادر کننده ی بادمجان به جهان می باشد شما بازار هدف بسیار خوبی خواهید داشت و قطعا با تولید بادمجان با کیفیت می توانید به سود بسیار خوبی دست پیدا کنید.

به طور کلی نمی توان یک عدد ثابت را برای میزان درآمد گلخانه اعلام کرد اما شما با محاسبه این دو فرمول می توانید مقدار حدودی آن را تخمین بزنید. هزینه ‌های جاری+ هزینه‌های ثابت= کل هزینه‌ها و سود= فروش کل (عملکرد کلxقیمت)- کل هزینه

چگونه گلخانه پرورش بادمجان تاسیس کنیم؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس