کره‌جنوبی سامانه ضدپهپاد از اسرائیل می خرد

به دنبال ورود بی سابقه پهپادهای کره شمالی به آسمان همسایه جنوبی در روزهای اخیر، کره جنوبی برای جلوگیری از تکرار رویدادهای مشابه، در حال بررسی خرید سامانه های الکترونیکی رهگیری پهپاد از اسرائیل است.

به گزارش مشرق، یک منبع آگاه دفاعی در سئول امروز اعلام کرد ارتش کره جنوبی درحال بررسی خریداری پهپاد اسرائیلی "چشم الکتریکی " به عنوان بخشی از تلاش هایش برای تقویت ظرفیت های شناسایی پهپادهای کوچک کره شمالی است.

این اقدام پس از آن اتفاق افتاد که اواخر ماه گذشته میلادی مقامات دفاعی کره جنوبی مورد انتقاد شدید در شکست برای مقابله نفوذ ۵ پهپاد کره شمالی که وارد حریم هوایی این کشور شد. مدارک با تاخیر خبر دادند حتی یکی از پهپادهای مذکور به نام پی-۷۳ (P-۷۳ ) وارد منطقه پرواز ممنوع در نزدیکی دفتر ریاست جمهوری واقع در محدوده مرکزی یونگسان شده است.

بدین ترتیب جهت تقویت سیستم دفاعی هوایی ارتش در حال بررسی فوری خرید سیستم اسکای اسپاتر شده است. این سیستم که توسط سیستم های دفاعی پیشرفته رافائل ساخته می شود برای شناسایی زودهنگام و ردیابی چنین اشیا هوایی از جمله پهپاد، بالون و بادبادک طراحی شده است که برای حملات تروریستی مورد استفاده قرار می گیرند.

ارتش کره جنوبی قصد دارد در هفته های آینده درباره اینکه درخواست خرید این سیستم دفاعی را به شکل رسمی ارائه کند پس از بررسی های کارآمدی آن برای مقابله با تهدیدهای پهپادهای کره شمالی تصمیم گیری کند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس