هلند سفیر ایران را احضار می‌کند/ بسته تحریمی اروپا علیه تهران!

وزارت امور خارجه هلند امروز با نقض منشور ملل متحد در لزوم عدم مداخله در امور داخلی کشورهای مستقل اعلام کرد که در حمایت از اغتشاش‌گران، سفیر ایران را احضار می‌کند!

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت امور خارجه هلند امروز شنبه با صدور بیانیه‌ای مداخله جویانه اعلام کرد که در صدد احضار سفیر ایران در آمستردام به بهانه اجرای حکم دادگاه علیه ۲ نفر از قاتلان در چریان اغتشاشات پراکنده اخیر در ایران شد.

در بیانیه وزارت خارجه هلند با نقض منشور ملل متحد در لزوم عدم مداخله در امور داخلی کشورهای مستقل در این خصوص آمده است: اتحادیه اروپا در حال کار روی بسته چهارم تحریم‌ها علیه ایران در نشست آتی وزرای خارجه خواهد بود!

بهانه آمستردام از اینبیانیه مداخله جویانه، برخورد تهران با عوامل برهم زننده امنیت مردم است.

از زمان آغاز اغتشاشات پراکنده در ایران، کشورهای غربی و آمریکا ضمن اعمال تحریم علیه مقامات حقوقی و حقیقی ایران، به تحریک و تشویق اغتشاشگران دامن زده اند.

پیشتر ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در نشست خبری در واکنش به اظهارات مداخله جویانه مقامات فرانسوی علیه کشورمان گفت: با توجه به اظهارات مقامات فرانسوی، رئیس جمهور این کشور و نوع رفتار و مواضعی که در خصوص تحولات داخلی ایران اتخاذ کردند و همچنین نوع رویکردی که پیش از این در قبال تحولات و اعتراضات داخلی در فرانسه و در قبال انتصابات کارگری اخیری که در این کشور افتاد و مواضع و رویکرد مقامات فرانسوی در این رابطه، به نظر می‌رسد همانطور که اروپایی‌ها تروریسم را به بد و خوب تقسیم می‌کنند، در این زمینه نیز اغتشاش را به خوب و بد تقسیم می‌کنند.

وی افزود: اگر اغتشاشات در ایران باشد، این اغتشاش خوب است، اما اگر در اروپا رخ دهد به اغتشاش بد می‌گویند و مقامات امنیتی با آن برخورد می‌کنند.

کنعانی تصریح کرد: دولت ایران، دولت مسئولیت پذیری است و این را در عمل اثبات کرد. دولت ایران، دولتی است که به نگاه شهروندان احترام می‌گذارد و در دوره چهار ساله با رأی مردم انتخاب می‌شود و به امنیت شهروندان توجه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 9
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
    3 1
    هلند غلط می کند در امور داخلی ايران دخالت کند.
  • IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
    1 0
    شما هم احضار کنید و بگویید فضولی نکنید و به کدخدایتان بگویید در ایران آشوب راه نیندازند تا عواملتان احضار نشوند.
  • IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
    1 0
    هنوز بیش از اینها اعدام خواهند شد. عجله نکنید.
  • IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
    1 0
    عربستان ۸۰ نفر رو یکجا گردن زد. چرا سفیرش رو احضار نکردید؟
  • IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
    0 0
    همون طور که ایران از احضار سفرای خارجی طرفی بسته، خارجی ها هم از احضار سفرای ایران طرفی خواهند بست!
  • IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
    1 1
    هلندی ها یک مشت همجنس باز نژادپرست و کودن هستند. دکترهاشون تعاریف مریض از دردشو گوگل می کنن و نسخه می دن. می گن گوشت مضرّه چون گاو و گوسفندها هوا رو با باد شکم آلوده می کنن!! پلیسشون کثیف ترین پلیس اروپاس؛ دختر ۱۲ ساله همسایه رو پلیس دزدیده بود، تجاوز کرده بود، کشته بود و توی حیاط خونش دفن کرده بود. جامعه بدبختی هم هستند؛ مثلاً چند سال پیش دختر ۱۲ ساله توی سرویس مدرسه بچه زایید و آزمایش ها نشان داد بچه مال بابای دختره بوده! یکی دو ماه پیش دو تا بچه که تنها تو خونه سردشون بود، آتیش روشن کرده بودند چون شرکت گاز، گازشونو قطع کرده بود به دلیل نپرداختن هزینه، هر دو بچه به خاطر گاز گرفتگی فوت شدند. ادعای دموکراسی دارند ولی سیستم حکومتشون پادشاهیه و رسماً پادشاه، رئیس کشوره. رسماً و قانوناً تمام تماس های تلفنی و اینترتنی کنترل می شه. اگر توی شبکه های اجتماعی به شاه یا نخست وزیر توهین بشه مثلاً پُست فیس بوک، درجا پلیس می گیره می بره. اینا رو گفتم که یادمون نره همین بی شرف ها ۷۰ سال پیش در کودتای ۲۸ مرداد نقش شغال رو بازی کردند. حالا هم شده اند کاسه داغ تر از آش.
  • مهدی IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
    0 0
    کره هلندی مگه حرف می زنه؟!
  • علی IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
    0 0
    بگو داداش بخواب، شورش، دو ماهه که خوابیده. شما در مورد چی حرف می زنید؟ نمی خوابید، بگید سفارت خونه ها رو ببندیم...
  • جاوید IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
    0 0
    کشورهای اروپایی پادو صهیونیست وآمریکا هستند ودنبال ناامنی واغتشاش دزکشورماهستند ولی این بار هم کور خوانده اند وروسیاه شدند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس