کد خبر 1448186
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۸
تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران

وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز ۵ فرد و یک شرکت ایرانی را به بهانه واهی نقض حقوق بشر تحریم کرد.

به گزارش مشرق، وبگاه خزانه‌داری آمریکا امروز چهارشنبه با انتشار بیانیه‌ای از تحریم چند ایرانی به بهانه واهی نقض حقوق بشر خبر داد.

در بیانیه صادره از سوی دفتر کنترل دارایی های وزارت خارجه آمریکا (OFAC) در این خصوص آمده است که مسئولین ایرانی مذکور به بهانه نقض حقوق بشر در ارتباط با اغتشاشات پراکنده اخیر در ایران هدف تحریم های یکجانبه این کشور قرار گرفته اند!

بر اساس اعلام وزارت خزانه‌ داری آمریکا، ۵ مقام نظامی و یک شرکت در ارتباط با نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران هدف تحریم‌ های یکجانبه امروز واشنگتن قرار گرفته اند.

وزارت خزانه داری آمریکا در این بیانیه نام ۵ مقام ایرانی که در فهرست تحریم‌ های امروز قرار گرفته اند را این چنین رسانه ای کرد:

محمد جعفر منتظری دادستان کل کشور،

مسلم معین رئیس قرارگاه فضای مجازی بسیج،

حسین معروفی معاون هماهنگ کننده بسیج،

حسن حسن‌ زاده فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) در تهران،

سید صادق حسینی فرمانده سپاه در کردستان.

در ادامه این بیانیه آمده است که وزارت خزانه داری آمریکا شرکت «ایمن صنعت زمان فرا» را به بهانه فعالیت در تهیه و تأمین وسایل ضد شورش تحریم کرده است.

بیانیه مذکور مدعی شد که تحریم‌ های امروز به بهانه اغتشاشات پراکنده اخیر در ایران وضع شده است.

پیشتر ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در نشست خبری در واکنش به اظهارات مداخله جویانه مقامات فرانسوی علیه کشورمان گفت: با توجه به اظهارات مقامات فرانسوی، رئیس جمهور این کشور و نوع رفتار و مواضعی که در خصوص تحولات داخلی ایران اتخاذ کردند و همچنین نوع رویکردی که پیش از این در قبال تحولات و اعتراضات داخلی در فرانسه و در قبال انتصابات کارگری اخیری که در این کشور افتاد و مواضع و رویکرد مقامات فرانسوی در این رابطه، به نظر می‌رسد همانطور که اروپایی‌ها تروریسم را به بد و خوب تقسیم می‌کنند، در این زمینه نیز اغتشاش را به خوب و بد تقسیم می‌کنند.

وی افزود: اگر اغتشاشات در ایران باشد، این اغتشاش خوب است، اما اگر در اروپا رخ دهد به اغتشاش بد می‌گویند و مقامات امنیتی با آن برخورد می‌کنند.

کنعانی تصریح کرد: دولت ایران، دولت مسئولیت پذیری است و این را در عمل اثبات کرد. دولت ایران، دولتی است که به نگاه شهروندان احترام می‌گذارد و در دوره چهار ساله با رأی مردم انتخاب می‌شود و به امنیت شهروندان توجه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 9
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    10 0
    پس اون مردمی که سناراگرفتند وپرچم نجس امریکارادرامریکااتش زدیند کی بودند مصداق کامل شیاطین فسادوجنایت این حرامزاده های اشغالگردرجهان هستند
  • سامان IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    3 2
    تحریم های امریکا برعلیه جمهوری اسلامی نه ایران
    • IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
      9 0
      ابله جمهوری اسلامی حافظ امنیت ونابودی عفت وخداپرستی که صبغه اصلی ازلی وابدی ایران است بوده وخواهدبود وگرنه مثل غربیها به گنداب مخدروفسادودائم الخمری وهفت تیرکشی افتاده بودیم
    • IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
      4 1
      چه بی ربط میگی یعنی دین خدا تحریم میکنند تابه امارسرانه بالاترین درفسادوتیراندازی خیابانی ودائم الخمری بیفتن که نمی افتن
    • IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
      1 0
      مصد که ملی گرابود جمال عبدالناصرکه پان نژادی بود ویتنام که هوشیمین بود نه عزیزم اینا فسادوغارت میخوان که ج اسلامی نذاشته وبیه روهم تجهیزکرده تامرگ استکباروزودتربیارن
    • رحیم IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
      21 1
      اگر جمهوری اسلامی نبود تا الان ایران چند کشور شده بود
    • IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
      1 1
      بی سواد
    • ح IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
      0 0
      میشه بگی چطوری؟؟ مسئولین که مشکل اقتصادی ندارن!! یه نیروی نظامی قدرتمند هم درست کردن!! تحریم چه تاثیری داشته؟؟
  • IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    9 0
    دادستان روتحریم کردن بخداملت امریکا بایدعلاوه برپرچم سوزی وتوالتی کردن پرچم امریکای این دوحزب متعفن وفاسدوغارت گرحتی ازمردم امریکا ونابودکردن نمادهای شیاطین برن هرکدومشون روگیربیارن بکشن
  • US ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
    0 0
    باشه اینها مهم نیستند، اتفاقا تحریم ها رو اینها دوست دارند
  • محمدایوب IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
    2 0
    بیچاره ها آنقدر تحریم کردن کفگیرشان به ته دیگ اصلاح طلبان رسیده ظریف تو انگلیسی ات خوبه تعلیق را لغو خواندی برو به آنها بگو آخه همه که مثل شیخ ریش طوسی نیستند که تو توالت کلی بایسته تا رییس جمهور شما را ببینه احمق ها اینها که تحریم کردی مسافرت داخل ایران هم نمی روند زن و بچه هامون هم داخل هستند احمق‌ها حداقل اصلاح طلبان را تحریک کنید که زن وفرزندشان آواره کشورهای شما هستند البته چاقو دسته خودش را نمی بره.
  • IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
    0 1
    اقای امیر عبدالهیان واقایان پشت پرده که سیاست خارجی راتبیین ودیکته میکنید وعلل الخصوص دنبال امضا برجام هستید واینکه دلارهاراهم بگیرید هنوز به این نتیجه نرسیدید که دیگر برجام ومذاکرات تمام شده ؟
  • حسین IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
    0 1
    حکایت ایران الان ما درست مانند جمهوری خلق چین در دهه هفتاد میلادی هست،زمانی که چین ازمایش اتمی انجام داد و در ویتنام و کره با امریکا بشدت درگیر بود ولی الان بزرگترین شریک تجاری امریکا چین هست و درگیری این دو ابر قدرت در حد لفاضی رسیده ،ایران هم اگر از نظر اقتصادی و نظامی مانند چین قدرتمند بشه مطمئنا این درگیری های بی پایان با امریکا کمتر میشه و امریکاییها هم با کشور قدرتمند تامل میکنند،ولی وقتی سیگنال ترس ،مذاکره ،فساد مسئولین و نارضایتی مردم از کشور به امریکا مخابره بشه داستان همینه و تا ابد تحریم و خباثت یانکی ها ادامه خواهد داشت.
  • علی عسکر IR ۰۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
    0 0
    امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس