معاریو: واشنگتن مانع پرواز برخی خلبانان اسرائیلی با اف-۳۵ می‌شود

منابع صهیونیستی گزارش دادند که آمریکا به دلایل امنیتی درخصوص فناوری‌های تسلیحاتی، اجازه پرواز با جنگنده «اف-۳۵» به برخی خلبانان تل‌آویو را نمی‌دهد.

به گزارش مشرق، روزنامه صهیونیستی «معاریو» در گزارشی اعلام کرد که وزارت دفاع و سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا به دلیل ترس از افشای فناوری‌های تسلیحاتی و اطلاعات حساس، مانع پرواز برخی اعضای نیروی هوایی تل‌آویو با جنگنده «اف-۳۵» از نوع «ادیر» می‌شوند.

طبق گزارش پایگاه اینترنتی شبکه «المیادین»، «آوی بنیاهو»، نظامی بازنشسته و سخنگوی سابق ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی در این گزارش خود که توسط معاریو منتشر شده، می‌گوید: «وزارت دفاع و سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا از پرواز با F-۳۵ Adir توسط اعضای نیروی هوایی اسرائیل که دارای گذرنامه خارجی هم هستند، جلوگیری می‌کنند».

بنیاهو درباره دلیل ایم مسئله، توضیح می‌دهد که این امر ناشی از «ترس واشنگتن از افشای فناوری‌های تسلیحاتی و اطلاعات حساس براساس ملاحظات امنیتی» است؛ و این «گام آمریکا برگرفته از رویکرد گسترده واشنگتن به امنیت اطلاعات و حفاظت از منافع این کشور» توصیف می‌شود.

این مقام نظامی سابق ارتش رژیم صهیونیستی در ادامه افزود: «واشنگتن شرط گذاشته است که از قبل، اسامی خلبانان جنگنده اف-۳۵ ادیر را در نیروی هوایی اسرائیل مشخص نکند».

اف-۳۵ ادیر یک جنگنده چندمنظوره، رادارگریز و تک‌سرنشین است که تنها دارای محفظه ذخیره سلاح غیرقابل شناسایی است و می‌تواند به سرعت ۱.۶ ماخ و با برد پروازی ۲۲۰۰ کیلومتر پرواز کند.

قیمت هر یک از این جنگنده‌ها، مبلغی بین ۸۵ تا ۱۰۰ میلیون دلار است. به نوشته روزنامه معاریو، تل‌آویو قرارداد خرید ۵۰ فروند از این جنگنده‌ها را با آمریکا مطرح کرده و ممکن است در آینده تصمیم بگیرد که ۲۵ فروند دیگر نیز خریداری کند.

پیش‌تر رسانه‌های عبری گزارش داده بودند که «این تصمیم پس از نقصی که حدود دو هفته پیش در تگزاس در یک فروند جنگنده اف-۳۵ نوع B آمریکایی رخ داد، گرفته شده است». این گزارش‌ها تأکید دارند که «از نتایج و اطلاعات به‌دست‌آمده مشخص است که این هواپیماها برای برطرف شدن احتمال نقص فنی‌شان، نیازمند تجهیزات ویژه معاینه و بررسی هستند».

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
    2 0
    همدیگه رونکشن
    • IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
      7 0
      افتادند جان هم
  • IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
    12 1
    اگه بشه یکی از خلبانهاشون را خرید که هواپیما را بیارن ایران خیلی خوبه
    • مهماندار هواپیما IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
      1 1
      امریکا هم از این مورد واهمه داره
  • افشار IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
    0 2
    اف ۳۵ تحویل داده شده به اسراییل توسط اسرائیل دوباره بومی سازی شده و بعضی سیستم‌های ساخت اسراییل به جای سیستم های آمریکایی جایگزین شده. و در ضمن خلبان‌های اسرائیلی که آموزش پرواز با جنگنده اف ۳۵ رو فرا گرفتن چطور حق پرواز ندارن!! پس چرا انتخاب شدن و هزینه کردن تا آموزش ببینند!!! آن خبرها شوخی یا دروغی بیش نیست.
    • IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
      1 0
      باهم دشمن شدن که بودن ازهم جاسوسی وبی ناموسی وتجاوزبه هم دارن
  • IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
    0 0
    هواپیمای پنهان کار به معنای غیب شونده اساسا معنی ندارد درواقع می شود کارهایی کرد که ردگیری هواپیما سخت شود مثل موتور را روی بدنه برد و طرح های بال مثلثی اجرا کرد مثل RQ170 یا موتور را بالاتر از بدنه قرار داد مثل A10 که اثر حرارتی کمتری دیده شود یا مثل همین F35 , موشک ها را داخل دهلیز قرار داد ما در شرایط عملیاتی , اتفاقات دیگری می افتد مثلا این اف 35 اگر دهلیزشو باز کنه و بخواد شلیک کنه آن موقع شناسایی نخواهد شد ؟ در آن هر لحظه , 1 رادار زمینی بگیرتش می تونه باعث شلیک یک سایت پدافندی بشه یا سمت و گراشو گزارش کنه پدافندهای بعدی تو حالت آلرت باشن یا همین اف 35 اسرائیل مثلا بخواد بیاد خاک ما را بزنه (که جرات ندارند) مستقیم نمی رسه و باید در آسمان سوخت بزنه بگیم اف 35 نامرئی , آیا آن تانکر سوخت رسان شناسایی نمی شه ؟ امروز تنها جنگنده واقعا قابل و تعیین کننده در دنیا , فقط اف 22 هستش که آمریکا حتی به انگلیس و اسرائیل هم نداده بقیش کشکه و بیشتر بازارگرمی اونم از نوع 100 میلیون دلاری .
  • مهدی IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
    1 1
    اف۳۵درمقابل ماهیچه عربها بترسند
  • IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
    0 0
    «"مسکین"» بر اثر پیری، مریضی یا نقص عضو اصلاً نمی‌تواند کار کند. **تکریم یتیم** و **اطعام مسکین** باعث "افزایش رزق"، "آسانی زندگی" و "رحمت خدا" می‌شود. فقیر کار می‌کند اما درآمدش از مخارجش کمتر است. سوره فجر89/ آیات 16، 17، 18.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس