کد خبر 1414240
تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۸
توافق «بوئینگ» با تل آویو جهت فروش 4 هواپیمای سوخت‌رسان

رسانه‌ها از سفارش رژیم موقت صهیونیستی به شرکت آمریکایی «بوئینگ» برای خرید چهار فروند هواپیمای سوخت‌رسان خبر دادند.

به گزارش مشرق، منابع رسانه‌ای روز جمعه از خرید چهار هواپیمای سوخت‌رسان  از سوی رژیم موقت صهیونیستی از شرکت آمریکایی «بوئینگ» خبر دادند.

به گزارش وبگاه «آلگماینر» قرار است تل آویو در قراردادی به ارزش ۹۲۷.۵ میلیون دلار چهار فروند سوخت رسان «کا -۴۶» دریافت کند. پیش بینی می‌شود  اولین تحویل این هواپیما که جایگزین ناوگان قدیمی سوخت رسان‌های بوئینگ ۷۰۷ رژیم اسرائیل شود، در سال ۲۰۲۵ آغاز شود. بر اساس شرایط قرارداد، شرکت بوئینگ خدمات پشتیبانی، تعمیر و نگهداری و تعمیرات این ناوگان را بر عهده خواهد داشت.

گفته می‌شود که رژیم موقت صهیونیستی برای تقویت نظامی خودمبادرت به سفارش این هواپیماها کرده است. این سوخت رسان‌ها بخشی از تلاش‌های وزارت جنگ و ارتش  رژیم اسرائیل در دو سال گذشته برای تقویت توانایی‌های خود هستند.

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در روزهای گذشته در جریان تماس با «یائیر لاپید» نخست وزیر رژیم  اسرائیل به او اطمینان داد که ایالات متحده به امنیت تل آویو  پایبند است. سال گذشته، ایالات متحده و رژیم صهیونیستی یک قرارداد دفاعی سه میلیارد دلاری برای تامین ۱۲ بالگرد «سیکورسکی»  امضا کردند.

چندی قبل رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که کابینه این رژیم  خرید هواپیماهای سوخت‌رسان جدید، بالگردهای حمل و نقل و همچنین تسلیحات سنگین و دقیق برای نیروی زمینی و هوایی خود را تصویب کرده است.  

نیروی هوایی رژیم صهیونیستی در حالی به جنگنده‌های اف-۳۵ ساخت آمریکا  تجهیز شده که  یک مقام ارشد دولت آمریکا بر آسیب پذیری جنگنده‌های گراقیمت اف-۳۵ در تقابل با سامانه‌های پیشرفته دفاع موشکی اشاره کرد.

«آدام اسمیت» رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا  در این باره گفت، برخلاف تصور اولیه، جنگنده اف-۳۵ هواپیمای غیر قبل شکار شدن نیست و این به دلیل نوآوری‌های اخیر در زمینه فناوری موشکی است.

آدام اسمیت از نیروی هوایی خواست تا بیشتر روی سامانه‌های کوچک و بدون سرنشین سرمایه گذاری کند زیرا معتقد است که اف-۳۵ آنطور که پیش از این تصور می‌شد لبه برتری فناوری و غیرآسیب پذیر نباشد.

این مقام ارشد دولت آمریکا خاطرنشان کرد که جنگنده اف-۳۵ البته نسبت به سایر جنگنده‌ها تا حدود زیادی پایدارتراست. با این حال، اسمیت گفت که  اف-۳۵ با وجود دارا  ودن سامانه مجهز، به دلیل پیشرفت فناوری موشک‌ها، این جنگنده شکست ناپذیر نیست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
    1 0
    اقاییون فهمیدید سوخت رسان برای چی میخوان دیگه ۱۰۰ صد درصد برا حمله به ایران الان توافق امضا کنیم از ترس حمله اسراییل است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس