رژیم صهیونیستی: ۱۱ جنگنده رادار گریز اف-۳۵ زمین‌گیر شده‌اند

رژیم صهیونیستی امروز از زمین‌گیر شدن ۱۱ فروند جنگنده آمریکایی اف- ۳۵ در اراضی اشغالی خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل ازرسانه صهیونیستی جروزالم پُست، رژیم صهیونیستی امروز اعلام کرد که به دنبال سقوط یک فروند جنگنده رادار گریز اف- ۳۵ در ایالت تگزاس واقع در آمریکا، فعالیت ۱۱ فروند از این نوع را متوقف کرده است.

بر اساس اعلام این رسانه صهیونیستی، این تصمیم ۲ هفته پس از سقوط یک جنگنده اف- ۳۵ در پایگاه هوایی متعلق به نیروی دریایی آمریکا در تگزاس اتخاذ شده است.

رژیم اشغالگر قدس در این باره اعلام کرد که هدف از تعلیق فعالیت این سری از جنگنده ها، معاینه و اطمینان از بی نقص بودن آنها بوده است!

سخنگوی شرکت لاکهید مارتین آمریکا پیشتر در بیانیه ای اعلام کرده بود: یک فروند جت جنگنده نسل پنجم آمریکایی اف- ۳۵ بی در جریان یک پرواز آزمایشی در پایگاهی در ایالت تگزاس سقوط کرد. ما از سقوط جنگنده مذکور در پایگاه هوایی نیروی دریایی در فورت ورث مطلع هستیم و می دانیم که خلبان با موفقیت توانسته از جنگنده خارج شود. شرکت لاکهید از پروتکل تحقیقاتی مناسب در این حادثه پیروی خواهد کرد.

این در حالیست که ۲ ماه پیش هم یک جنگنده اف- ۳۵ اِی در ایالت یوتا آمریکا در پایگاه نیروی هوایی هیل در نزدیکی سالت لیک سیتی سقوط کرده بود.

سخنگوی شرکت صنایع نظامی لاکهید مارتین ۲۵ آذر ماه از سقوط یک فروند جنگنده اف -۳۵ آمریکا خبر داده بود.

سخنگوی لاکهیدمارتین گفته بود که یک فروند جنگنده اف -۳۵ آمریکا طی پرواز آزمایشی در یک پایگاه هوایی در ایالت تگزاس سقوط کرد.

وی همچنین گفته بود که لاکهیدمارتین پروتکل‌ های مناسب تحقیقات در خصوص این حادثه را دنبال خواهد کرد.

گفتنی است صنایع تسلیحاتی آمریکا با وجود پیشرفته بودن در سطح جهان در سال های اخیر با مشکلات عمده ای مواجه بوده اند. نقص فنی در هواپیماها و بالگردهای نظامی آمریکایی مساله جدیدی نیست و پیش از این نقص های جدی در جنگنده های اف ۳۵ که ارتش آمریکا آن را قویترین جنگنده در جهان می داند، خبر ساز شده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس