فیلم غلامرضا تختی - کراپ‌شده

در آستانه سالروز درگذشت جهان پهلوان ورزش ایران، تنها صدای باقی‌مانده از مرحوم تختی به موزه ملی ورزش اهدا شد.

به گزارش مشرق، در آستانه ۱۷ دی ماه سال‌روز درگذشت جهان‌پهلوان غلامرضا تختی، استادعلی اکبر محمدی‌ بقا از پیشکسوتان عرصه رسانه و ورزش کشور طی دیدار با محمود خسروی‌وفا رئیس کمیته ملی المپیک، تنها صدای باقی‌مانده از مرحوم تختی را به نیابت از شادروان استاد عطاء‌ا... بهمنش به موزه ملی ورزش، المپیک و پارالمپیک اهدا کرد.

علی‌اکبر محمدی‌بقا در این باره گفت: استاد بهمنش حدود یک‌سال قبل از فوت، نوار ریل این صدا را به من داد و خواست زمانی‌که موزه ملی ورزش سروسامان گرفت، صدای ماندگار مرحوم تختی را به موزه ملی ورزش اهداء نمایم تا امکان استفاده این نوار برای عموم مردم فراهم باشد.

وی افزود: این صدا که به امانت در اختیارم بود در هیچ‌یک از برنامه‌های رادیو و تلویزیون و یا شبکه‌های اجتماعی استفاده نشده و امروز خوشحالم به وصیت استادم جامه‌عمل پوشاندم و امیدوارم با ایجاد شرایط لازم که آقای خسروی‌وفا ریاست کمیته ملی المپیک وعده آن‌را دادند دوست‌داران جهان پهلوان تختی بتوانند صدای چند ثانیه‌ای تختی را که در المپیک ۱۹۶۴ توکیو از سوی استاد بهمنش ضبط شده بود را بشنوند.

گفتنی است کمیته ملی المپیک ضمن قدردانی از اقدام ارزشمند استاد محمدی‌بقا در اهدای صدای مرحوم تختی به موزه ملی ورزش که به‌نوعی میراث معنوی ورزش کشور محسوب می‌شود پس از آماده‌سازی شرایط لازم، مراتب را به اطلاع عموم مردم خواهد رساند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس