آمریکا و اتحادیه اروپا وسوسه رفتن به طرح B علیه ایران را دارند

نماینده روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین به مانع تراشی کشورهای غربی در احیای مذاکرات رفع تحریم های ایران واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق، میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی مستقر در وین اتریش به مانع تراشی کشورهای غربی در احیای مذاکرات رفع تحریم‌های ایران واکنش نشان داده است.

اولیانوف در این ارتباط در حساب کاربری خود در توئیتر گفت: «ادعاهای مرتبط با ارسال پهپاد، بهانه‌ای ناشیانه برای توقف (اگر نگوییم لغو کامل) مذاکرات وین در مورد برجام است. به نظر می‌رسد ایالات متحده و سه کشور اروپایی وسوسه رفتن به طرح B را دارند. این یک اشتباه بزرگ است و انتظار اینکه چنین طرحی بتواند گزینه معتبری باشد دشوار است. این کار آنها شانسی برای موفقت نخواهد داشت.»

پیش از این نیز، «میخائیل اولیانوف» در خصوص آخرین وضعیت توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ میلادی موسوم به برجام و مذاکرات رفع تحریم‌های ضدایرانی گفته بود: «اخیراً ایران چند بار آمادگی خود برای به نتیجه رساندن گفتگوهای وین پیرامون احیای برجام را تأیید کرد و به درستی اعلام کرد که توپ در زمین غرب است.»

جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز ماه گذشته پس از بازگشت از اردن برای شرکت در اجلاس بغداد ۲، گفته بود: «معتقدم وقتی که پای منع اشاعه هسته‌ای در میان باشد، هیچ جایگزینی برای برجام وجود ندارد. کسانی که غیر از این فکر می‌کنند، فقط خودشان را گول می‌زنند. به همین دلیل است که به عنوان هماهنگ‌کننده، همچنان به کار برای احیای برجام بر اساس نتایج مذاکرات وین، ادامه می‌دهم.»

آمریکا که اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۷ به طور یکطرفه از برجام خارج شده، همواره مدعی است که از ورود مجدد به توافق هسته‌ای با ایران حمایت می‌کند. از آوریل سال گذشته، آمریکا به همراه روسیه، انگلیس، چین، آلمان و فرانسه مذاکراتی را در وین با محوریت احیای برجام و رفع تحریم‌ها، با تهران آغاز کردند.

تروییکای اروپایی متشکل از انگلیس، فرانسه و آلمان آبان‌ماه سال جاری با صدور بیانیه‌ای مشترک بدون اشاره به انفعال در اجرای تعهداتشان در قبال توافق سال ۲۰۱۵ میلادی با تهران مدعی شده بودند که از همکاری ناکافی ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نگران هستند!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ایرانی با غیرت IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
    14 1
    خلاصه مطلب اینکه: آمریکا و شرکای اروپایی رذل و دغلکار او می خواهند فقط برجام به طور یک طرفه از سوی ایران انجام شود و آنها فقط ناظر باشند و بینند که ایران دارد دیکته های آنها را خوب می نویسد. ولی کور خوانده اند. بایستی به طور چراغ خاموش با دنده عقب از درِ پشتی برجام خارج شویم!
  • سیّد IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
    6 2
    بحمداللّه برجام ننگین با حماقت دولت های یانکیستان به گورستان تاریخ پیوست و یوغ آن را که در اثر جهالت و بلاهت دولت حسنک وزیر به گردن ملت و کشور ما افکنده بودند، به اراده و لطف خداوند منّان به دست خود یانکی ها باز کردند!!!
  • IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
    7 12
    روسیه با افشای تعمّدی حضور پهپادهای ایرانی در جنگ علیه اوکراین، در حقیقت عامل تنش بین ایران و اروپا و به بن بست رسیدن مذاکرات رفع تحریم ها و ممانعت از ورود نفت و گاز ایران به بازارهای جهانی شده است.
    • علی IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
      8 5
      باسلام. در پاسخ به ۱۰/۱۸؛ شما اصلاح طلبان یا بهتر بگم وطن فروشان، خودتان رابه خواب زدید. آخه مرد حسابی! روسیه و چین در این چند سال، چندین بار به ایران کمک کردن و قطعنامه های غرب و بخصوص آمریکا را وتو کردن و حالا شما می گید خود روسیه مقصر است! شما دیگه کی هستید؟ آدم خجالت می کشه بگه شما ایرانی هستید. شما این قدر که سنگ غرب را به سینه می‌ زنید، سنگ ایران را که وطن تون هست به سینه نمی زنید و از شما بیشتر از این هم انتظاری نیست.
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
    4 3
    تو یکی حرف نزن. اونی که باعث شد مذاکرات به هم بخوره شما و دوستداران داخلی شما بودند.
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
    7 0
    امریکا و اروپا ... خوردن. ما که کلأ منتظر طرح B هستیم و هفته ای یه بار پوتینامونو واکس می زنیم آماده باشه برای طرح B!!! (خخخخخخخخخ)
  • IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
    5 0
    ما که نمی دونیم طرح b چیه؟ اما یه نامه بنویسید و بگید ایران هم خیلی علاقه‌ منده برید به طرح b! دوست داریم ببینیم چیه! نشد برید طرح c و d و ...
  • IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
    4 0
    بگو هرچی تو خورجین دارن رو کنن تا حالیشون کنیم ایران با هر جای دیگه دنیا که اشغال و غارت کردن فرق داره. هر ضربه به ایران یعنی نابودی ضربه زننده.
  • علی IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
    3 14
    به نظرم مسیولین را از خواب بیدار کنید. ایشون سخنگوی ما شده و عمداً و حساب شده برای اینکه خودشون را نجات بدهند ما را به سمت جنگ می کشاند. تا دیر نشده وزارت خارجه تصمیم گیری کند.
  • IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
    5 0
    باید زودتر برجام را لغو کنند و ساخت بمب اتمی اجرا شود.
  • IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
    5 0
    حالا بیشتر می فهمیم غرب چه قدر ضعیف و احمق بوده و می تونست زودتر از این روزها سقوط کنه.
  • حاجی ازجوبشور قم IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
    1 1
    هر چه فشار بیشتر بهتر تحریم‌ها نعمت وبرکت است البته برای
  • حسین IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
    2 0
    پلن بی همون اشوب و اغتشاش بود که به جایی نرسید ،پاینده ایران اتمی.
  • IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
    1 0
    مذاکره مشکل ما را با آمریکا حل نمی‌کند، زیرا شیطان بزرگ همیشه به‌دنبال باج‌خواهی است و هرگز به تعهدات خود عمل نکرده، نمی‌کند و نخواهد کرد. تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.
    • IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
      1 0
      بله کاملا صحیح است آنهای که دم از آشتی میزنن یا از گذشته درس نگرفتن یا در این زمینه رجوع نمیکنن مثلا کره شمالی مگرنپذیرفت که برجهای خنک کننده را نابود کند وآمریکا تعهد کرد که کمکهای برایش مهیا کنند لیبی هم عراق هم قرارداد همکاری بستن ولی بعداز نابودی هسته ای آنان قراردادهاشو زیر پا گذاشت چرا درس نمیگیریم وحتی خودمان که قرارداشو زیر پا گذاشت کمی تفکر
  • محمد IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    1 0
    تشکیل اتحادیه مسلمانان اسلام یا تشکیل اتحادیه آسیایی امری حیاتی در مقابل آمریکا و اتحادیه اروپاست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس