خوش‌بینی اولیانوف به توافق در مذاکرات ایران در ماه نوامبر

نماینده روسیه در مذاکرات وین ضمن ابراز امیدواری برای حصول توافقی جهت احیای برجام در نیمه دوم ماه نوامبر، گفت بهانه‌ای برای خارج کردن توافق هسته‌ای از مسیر نیست.

به گزارش مشرق،«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین بامداد سه‌شنبه پیش‌بینی خوش‌بینانه خود درباره زمان احتمالی حصول توافق در مذاکرات وین را اعلام کرد.

اولیانوف در صفحه توئیتر خود با به اشتراک گذاشتن اظهارات «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه درباره مذاکرات وین، نوشت: «از نظر بنده، هدف احیای برجام، در نیمه دوم ماه نوامبر حاصل می‌شود. هیچ بهانه‌ای برای از مسیر خارج کردن توافق هسته‌ای وجود ندارد».

پیش از وی، ریابکوف در مصاحبه با شبکه «ریانووستی» درباره مسئله احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) گفته بود: «توافق هسته‌ای [در مذاکرات وین] در دسترس است. هرچند عوامل خارجی بسیاری بر وضعیت اثر می‌گذارند. این به محقق شدن هدف (احیای برجام) کمکی نمی‌کند».

او همچنین اظهار داشت: «همانطور که قبلا گفته‌ایم، ما باور داریم که احیای برجام به نفع همگان بوده و می‌تواند به تقویت امنیت منطقه [غرب آسیا] کمک کند».

این در حالی است که روز دوشنبه «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در تلاش برای افزایش فشار بر ایران، ضمن رد امکان حصول پیشرفت در مذاکرات وین، مدعی شد که چندی قبل به توافق بسیار نزدیک بودند.

دور جدید مذاکرات رفع تحریم‌های ایران پس از وقفه‌ای پنج‌ ماهه ۱۳ مردادماه در شهر وین آغاز شد. این مذاکرات به مدت چهار روز ادامه داشت و روز  ۱۷ مرداد با پرواز هیئت‌های شرکت‌کننده به پایتخت‌ها به پایان رسید.

برگزاری این دور از مذاکرات پس از آن صورت گرفت که بورل در مقاله‌ای در روزنامه فایننشال‌تایمز مدعی شده بود بسته پیشنهادی جدیدی روی میز گذاشته که حاوی راهکارهای به‌روزشده‌ای در خصوص رفع تحریم‌ها و گام‌های هسته‌ای ایران است.

تحلیلگران می‌گویند برخی عوامل مانند فشارهای رژیم صهیونیستی، اختلافات با کنگره و مشکلات داخلی در آمریکا دلیل بی‌میلی دولت بایدن برای بازگشت به برجام در ماه‌های گذشته بوده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حسین IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    2 1
    مذاکره و توافق وقتی ثمر بخشه که طرفین حسن نیت داشته باشند ،حمایت همه جانبه امریکا و اروپا از آشوب گران تجزیه طلب جایی برای صلح و مذاکره باقی نمیگذاره.
  • IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    1 0
    تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس